21 Kasım 2005

2 Börek

Bohça Börek
(İsimsiz Börek)


Bu böreğin şeklini çok beğendim ama buna bir isim bulamadım. İsmini birlikte koyalım...

Yufkalar dörde katlanarak üzerine bir tabak kapatılır ve etrafından kesilir.

Maydanoz sapları yumuşayıncaya kadar haşlanır.

Kenarından çıkan parçalar ufalanır.

Sıvı yağ ve su karışımı ile önce daire şeklindeki yufka parçasının içi yağlanır daha sonra kenarından artan parçalarda karışıma bulanarak (büyük dairenin yarısı kadar büyüklükte bir daire oluşturacak şekilde) dairenin içine konur.


Arzu edilen iç malzemesi de eklenerek elde büzgü yapılır (kese oluşturacak şekilde), toplanır ve haşlanmış maydanoz sapları ile bağlanır.
Üzerine yumurta sarısı sürülür.
Fırında 200ºde pişirilir.







Kabaklı Börek

Yufkayı 1 Kg. almıştım. 2 yufkayı ayırıp onunla da Kabaklı Börek yaptım. Sebze sevenler için çok lezzetli bir börek...

Malzeme:
2 yufka
1 ad. Kabak
Dereotu
Beyaz peynir
Tuz, pul biber
1 yumurta
1 şişe maden suyu
Sıvı yağ

Borcam yağlanır. 1 yufka, ortaya doğru büzdürülerek tepsiye serilir ve üzerine sıvı yağ-su karışımı sürülür.

Üzerine kabuğu kazınmış kabak ve peynir rendelenir, dereotu doğranır, pul biber (arzuya göre) eklenerek karıştırılır.

Bu karışım yufkanın üzerine yayılır.

2. yufkada yine büzdürülerek üzerine serilir ve çırpılmış yumurta, maden suyu ve sıvı yağ (istenen miktarda) karıştırılarak böreğin üzerine dökülür. (Bu karışımı iyice içine çekmesi için 10 dakika kadar beklettim.)

Fırında 200ºde pişirilir. İşte börek budur:

9 yorum:

burcunun-gunlugu dedi ki...

börege isim buldum eger begenirseniz:bohça boregi

burcu

yemekvebiz dedi ki...

bende isim onerisi
bohca borek :))

zeynep

Adsız dedi ki...

Merhaba Hülya Hanım,
İsimsiz böreğe bir ad bulayım diye düşündüm ama bence isminin "isimsiz börek" olarak kalması daha güzel. Eminim tadı da güzeldir ama ben sırf görüntüsü için bu böreği deneyeceğim :)) Çok güzel şeyler yapıyorsunuz. Bende yapabilmeyi isterdim. Ellerinize sağlık. En kısa zamanda görüşmek üzere... yanaklarınızdan öpüyorum.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Bu böreğin iki ismi oldu.
isimsiz Börek ve Bohça Böreği.
mesajlarınıza teşekkürler.

Ayşe Öztekin dedi ki...

Efendim isimsiz böreğinizin ismi Bohça börek
Sevgiler, afiyetler...
Ayşe Öztekin

Hülya YILMAZ dedi ki...

Bohça Börek ismi çok tuttu ve ben adını değiştiriyorummmm...

akçahan dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım,
böreğin şeklini çook beğendim.Tadının iyi olduğundan eminim yalancı talaş böreğimle aynı hemen hemen.Lakin benim öğrenmek istediğim, bir yufka dörte katlandığında kaç börek çıktığı.Bu konuda bilgi alabilirsem memnun olacağım.

Adsız dedi ki...

Selamlar Hülya Hanım bu bohça börekte bir yufkadan kaç börek çıkıyor tam olarak anlayamadım aydınlatırsanız memnun olurum...
..HÜLYA..

Hülya YILMAZ dedi ki...

Merhabalar adaşım,
son günlerde hem sağlık sorunlar hem de bazı koşuşturmalar nedeniyle sayfamla ilgilenemedim.
Bunda, bir yufkadan 4 börek çıkıyor, kenarları da didiklenip, 4 yuvarlağa pay ediliyor.