12 Kasım 2005

ebru


Ebru sanatının tarihi ve tekniği kim tarafından, ne zaman, nasıl bulunduğu bilinmemektedir. Bilinen, ebru sanatının yaklaşık 1500 yıllarında Türkistan'ın Buhara şehrinde doğup buradan İpek Yolu ve göçlerle Anadolu'ya yayıldığıdır.
Kağıt üzerinde renk kümelerinin buluta benzemesi nedeniyle Farsça'da bulut anlamına gelen ebri, Çağatay'cada hareli, damarlı kumaş yüzeyi anlamına gelen Ebre sözcüklerinden etkilenerek bu geleneksel sanatımız Ebru adını almıştır. Avrupa'lılar ise Türk mermer kağıdı "Turkish marble paper" diye adlandırır.



Ebru konusunda daha yazacak çok şeyler var ama buna bloglar yetmez!.. Eylül ayı başından beri haftada bir gün ebru kursuna gidiyorum. Ebrularımdan bazılarının fotoğrafını çektim, ekliyorum. Bunların bazılarını çerçeveleteceğim, paspartu yapılınca çok güzel oluyor. Bazılarından ise renkli fotokopi çekip, plastik kaplama yaptırıp Amerikan servis, bardak altı vb. kullanıma yönelik parçalar yapmak istiyorum. Göreceğiz bakalım, neler yapacağım....



Ebru çalışırken zaman geçmesin istiyorum. Ankara'da gittiğim kursun adres ve telefonunu aşağıya yazıyorum. Belki ilgilenenler çıkar.




Ebru İşliği (Esengül İNALPULAT)
Tunalı Hilmi Cad. Çelikler İş Merkezi
91/11 Bodrum Kat
Kavaklıdere - ANKARA
Tel.(GSM): 0.532.747 57 20
e-mail: ebruzenesen@superonline.com ebruzenesen@yahoo.com.

8 yorum:

tuhfe dedi ki...

Mest oldum. Okuyanlar ne çok şeyden hoşlanıyor bu kadın diyebilirler :))
Ellerinize sağlık çok çok güzel olmuşlar.

yemekvebiz dedi ki...

Ne kadar guzel mesgale bulmussunuz, el isleri ile ugrasmak ne kadar keyifli degil mi?

Kutlarim sizi.

Zeynep

evperisi dedi ki...

A ne güzel! bende bu sene başladım! umarım sizin kadar başarılı olurum! sevgiler...

dokuzlar dedi ki...

Merhaba,

Geçtiğimiz pazar ilk ebrumu yaptım bende... yıldızdaki evim sanat cafe de çok zevk aldım... Bizim sitede benim ebru ile ilgili düşüncelerimi ve ilk ebrumu okuyup görebilirsiniz...
ArZu

dokuzlar dedi ki...

Merhaba,
İlk ebrumu ben de geçtiğimiz pazar yıldız'daki evim sanat cafe'de yaptım... Çok güzel ve zevkli birşeymiş... eğer ilk ebrumu görmek ve ebruyla ilgili yazdıklarımı okumak isterseniz dokuzlar.blogspot.com da bulabilirsiniz.
Sevgiler,
ArZu

Oya Kayacan dedi ki...

Sevgili Hülya, sanırım biraz erken bir emeklilikten söz ediyorsun! Ama ne mutlu sana. Böyle güzel uğraşlar önünde yeni bir çalışma hayatı açacaktır. Ellerine sağlık.

Oya Kayacan dedi ki...

Sevgili Hülya, galiba biraz erken bir emeklilikten söz ediyorsun. Ama ne mutlu sana. Böyle hoş uğraşlar belki de önünde yeni iş alanları açacaktır. Ellerine sağlık.

suat tekin dedi ki...

Sayın Hülya Yılmaz....İsim ve Linkinizi Elifce de gördüm..Linke girdiğimde de güzel Ebrular yaptığınızı..Ebru üzerine hat veya kaligrafi çalışmaları çok yakışır biliyorsunuz..Size çalışmalarınızda başarılar diliyorum..Hoşçakalın...
Suat tekin
Kaligraf......istanbul