29 Kasım 2005

Felafel

Buna kısaca nohut köftesi diyebiliriz. Ürdün'lü bir arkadaşımdan öğrendiğim ve benim çok sevdiğim köfte. Ürdün'de bu fast food olarak satılıyormuş.
Vejetaryenler için ideal... gelelim tarifine:

Malzemeler:
2 su bardağı nohut
1 büyük kuru soğan
2-3 diş sarımsak
1 demet maydanoz
7-8 adet sivri yeşil biber
Kimyon, tuz, sumak, kırmızı pul biber, karabiber

Yapılışı:
Nohut akşamdan ıslatılır.
Bütün malzemeler eklenerek robottan geçirilir.












Özel aparatına doldurulup kızgın yağa bırakılarak her iki tarafı kızartılır.






(Elde şekil vermek zor oluyor. Bu aparat da Türkiye'de bulunmuyor. Bunun birini arkadaşım verdi, birini de İsrail'e giden bir arkadaşımın eşinden rica etmiştim. Onları anmadan geçemeyeceğim. Teşekkürler Hilal ve Hülya)


14 yorum:

burcukusu dedi ki...

Ne kadar güzel bir lezzet ellerinize sağlık doğrusu çok merak ettim.En kısa zamanda deneyeceğim
teşekkürler

allev dedi ki...

Görüntü aynı hemen deneyeceğim ben de..Mısırda aparat kullanmıyorlar gordugum kadarıyla.En sevdiğim yemektir. Ayrıca bir cok cesidini yapıyorlar..Elinize saglık

nsevil dedi ki...

bu kadar güzel tarifleri bizlerle paylaşıyorsunuz.da..
kilolar...

Hülya dedi ki...

Felafel deyince aklıma ilk gelensiniz. Bana siz öğrettiniz çünkü. Ayrıca felafel isimli başlıkta sizin de beni hatırlamanız beni çok mutlu etti. Teşekkür ederim. Yanaklarınızdan öpüyorum.

akçahan dedi ki...

Hülya Hanım; blogumdaki yorumunuzu okudum ve çok mutlu oldum.Aynı burçtan olmamız dışında favori kitaplarınız da benim okuyup çok beğendiğim eserlerden.Favori kitaplarınız sosyal konularla, insanlarla ilgili ve de duygulu bir kişi olduğunuzun göstergesi bana göre.Ben bundan çok mutlu oldum. Sevgilerimle.

sarah dedi ki...

Hulya Hanim, gercekten cok guzel oldular. Seklide degisik geldi,
ben ayni tarifi uyguluyorum fakat kucuk toplar halinde kizartiyorum

Pide ekmegiyle ve humusla cok guzel oluyor

Ellerinize saglik

sarah

Adsız dedi ki...

jhudgojkj

Sema dedi ki...

Sema

sema dedi ki...

sevgili hülya tariflerinin en güzeli felafel bizdeki kabak mücverine benziyor denemek istiyorum uğraşıların güzel başarılar dilerim sevgiyle öpüyorum

Adsız dedi ki...

Sevgili Hülya Hanim,
ben ayni malzemeleri kullandigim halde benim felaffeller yagda dagiliyorlar.Nerde hata yapiyorum acep?Sizde öyle bir sorun yasadiniz mi?

Selamlarimla...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili anonymous,
1.felafelin resmini koyduğum aparatla yapılması gerekiyor.
2. Nohut haşlanmıyor (çok önemli)
bunlara dikkat edersen ve benim tarifimdeki gibi yaparsan dağılmazlar.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Where did you find it? Interesting read » »

Aydın dedi ki...

Bu tarifte önemli 3 malzeme eksik. Bir defa Felafelin olmazsa olmaz malzemesi

Toz kişniş ve taze kişniş. Taze kişnişi Kadıköy yakasında oturanlar Salı pazarında bulabilirler. Ayrıca bol taze soğan ilave edin.

Adsız dedi ki...

un yok bu tarifte unsuz yumurtasız tabi dağılır