17 Kasım 2005

Keşli cevizli erişte (Bolu'dan)

Çocukluğum Bolu'da geçti. Bu nedenle olsa gerek Bolu'ya karşı özel bir sevgim ve sempatim vardır. Yaz aylarında piknik için üşenmeden Gölcük, Abant ve Yedigöller'e gideriz. Hatta İstanbul'dan sevgili arkadaşım Sema ile buralarda buluşup ailelerimizle piknik yaparız.
"Tarifte geçen keş nedir?" diye sorulacaktır. Keş, yoğurdun kurutulmuşudur. Ankara-İstanbul yolculuğu yapanlar bilirler. Bolu civarındaki tüm mola yerlerinde satılmaktadır. Hem besin değeri olarak, hem de lezzet olarak katkısı inkar edilemez...
Gelelim tarifimize:

Erişte tuzlu suda istenen dirilikte haşlanır ve süzülür.
Erişte haşlanırken keş rendelenir, ceviz dövülür (çok küçük olmasın) ve ikisi karıştırılır.
Servis tabağına, bir kat erişte, bir kat keş-ceviz karışımı dökülür.
Üzerine de kızdırılmış tereyağı gezdirilir.

12 yorum:

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Hoş geldiniz, yeni yaşamınızda sağlık ve mutluluk dilerim. bloğunuzu şu an keşfettim ve artık takipteyim. Çok hoş işler, tarifler...
Takı yapmıyorum, ancak örgü takılar çok ilgimi çekiyor. Hatta bir kolye motifinden esinlenip,kum boncukla sehpa örtüsüne başladım. Ebru için ne denilebilir... Tek başına, kadim bir sanat. çalışmalarınızda başarılar.
Sevgiyle kalın.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Hoş geldin, yeni yaşamında mutluluklar dilerim. Bloğunla şu an karşılaştım. Çok beğendim, artık takipteyim.takı yapmıyorum, ama örgü takılar teknik olarak ilgimi çekiyor. Ebru sanatı ile uğraşmanız çok hoş, çalışmalarınızda başarılar diliyorum.
Sevgiyle kalın.

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya,
Keşli cevizli erişte(Bolu'dan) çok nefis görünüyor.Bir Bolu'lu olarak bu lezzetin herkesin tatmasını tavsiye ederim.
Ellerine sağlık.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
İki gündür birşeyler yazabilmek, tanışabilmek için uğraşıyorum.
Bakalım başaracakmıyım.

sennur dedi ki...

Bakalım ulaşabiliyomuyum?

Adsız dedi ki...

bilen birisi var mı animasyonlu takı anlatan bir site vardı bilen yazsın lütfen teşekkürler

evperisi dedi ki...

Tarif çok ilginç geldi denemek isterim! ellerinize sağlık değişik tadı bizlerle paylaştığınız için! sevgiler...
ŞÜKRAN

Hatice dedi ki...

siteni yeni keşfettim, hayırlı olsun,güzel paylaşımlar olsun. memleketimiz olması hasebiyle keşin tadını biliyorum ve keşli cevizli erişte de çok güzel bir lezzet gerçekten, ama İstanbul'da keş var mı bilmiyorum. bu güzel lezzeti paylaştığın için teşekkürler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sennur: ilgine çok teşekkür ederim. Ben de Nur'un Sepetini zevkle takip ediyorum. Çok başarılı ve yeteneklisiniz.
Serpil'ce: Artık bundan sonra sık sık görüşürüz.
evperisi: Bence de deneyin...
Hatice: Mutfakta sizin başarınızı yakalayabilirmiyim bilmiyorum..

Adsız dedi ki...

Looking for information and found it at this great site... johnson+johnson+acuvue Sniffing adipex Oprah winfrey talkin about teenagers having cosmetic surgery Montreal reservations lufthansa Seroquel overdose and pupils Free gallires fat woman pics What vicodin pharmacy Phentermine sameday acuvue daily Research article on consumer appliances industry http://www.gmcpickuptruck.info/Change-cpu-useage-of-shareaza.html Step-by-step dance moves Data recovery from cd software adaptec Clearence adipex sheed shoes acuvue+contact+lens+coupon Alicante airfare acuvue hk

Adsız dedi ki...

merhaba,
ben üniversite öğrencisyim ve oda arkadaşım bolulu.daha önce hiç duymadığım keşi onun evine gittiğimde keşfettim ve cevizli keşli erişteye bayıldım.gerçekten hoş bir lezzet.

Adsız dedi ki...

harika