11 Kasım 2005

Poğaça


Malzeme:
2 yumurta
Dolu bir kaşık tereyağı (yaklaşık 60 gr.)- Oda ısısında bekletilmiş olmalı
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı yoğurt
½ su bardağı sıvı yağ
½ su bardağı süt
1,5 çay kaşığı toz mahlep
Aldığı kadar un

Yapılışı:

2 yumurtanın sarısı ile akı ayrılır. Akları köpürene kadar çırpılır. İçine, yoğurt, sıvı yağ, süt eklenerek tekrar çırpılır.
Mahlep, tereyağı, kabartma tozu ve un ilavesiyle ele yapışmayacak şekilde cıvık bir hamur yapılır.
Küçük parçalar açılır, içine isteğe göre malzeme konur (ben peynirli yaptım).
Üzerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu serpilir.

Üzerine sürülecek yumurtanın içine birkaç damla zeytinyağı damlatıp iyice karıştırıyorum. Hem daha kolay sürülüyor, hem de parlak oluyor.

8 yorum:

zeytinağacı dedi ki...

Sevgili hülya,
Hem emekliliğin , hem de blogun hayırlı olsun.Sayende yeni bilgiler öğrendim. Paylaşım güzeldir. Ben de linklerim arasına yazıyorum...Sevgilerimle.

Burcu dedi ki...

Aramıza hoşgeldiniz. Umarım paylaşımlarımız artarak devam eder :) Bloğunuz çok güzel olmuş, hele başlığı harika:))

nsevil dedi ki...

öncelikle emekliliğiniz,sonra bloğunuz hayırlı olsun.aramıza hoşgeldiniz.eminim sizden de çok şeyler öğreneceğiz..

Sibel dedi ki...

Hoşgeldiniz! Güzel şeyler öğrenmek ve paylaşmak dileğiyle.. Ayrıca poğaçalarınız çok şık, onu da belirtmek gerek:)

tuhfe dedi ki...

Poğaçalarınız çok hoş görünüyor, ellerinize sağlık. " Ne kadar sanalız?" sorularına cevap arıyoruz, bizimle paylaşmanız için sizi sobeledim...

Sevgiler.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Yorumlarınız beni yüreklendiriyor. Teşekkürler blogcular...

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
İki gündür bloğuna ulaşmaya çalışıyorum. İnşaallah bu sefer olur. Hoş geldin ve yeni yaşamın hayırlı olsun. Ebru çalışmalarınızı seyretmekten keyif alacağım. İyi çalışmalar.
Sevgiyle kalın.

Adsız dedi ki...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » » »