28 Kasım 2005

Renkli Patates Salatası



Bu tarif arkadaşım Aysel'den. İlk kez yaptım. Görüntüsü kadar lezzeti de güzel. (Fotoğraf çekmede pek başarılı değilim, zamanla öğreneceğim artık...)

Malzemeler:
2 kg. patates
pancar turşusu
3 yemek kaşığı süzme yoğurt
3 yemek kaşığı mayonez
½ kg. havuç
½ bardak ceviz içi (iri dövülecek)
1 yemek kaşığı kuru nane (varsa taze nane)
5-6 adet kornişon turşu
5-6 adet taze soğan
2 diş sarımsak (dövülecek),
maydanoz, dereotu, limon suyu, kırmızı pul biber vb.

Yapılışı:
Patates haşlanır, soyulur ve ezilir. Çukur bir kasenin içi streç film ile kaplanır.
En alta ufak ufak doğranmış pancar turşusu konur.
2. sıraya; ince bir sıra (yarım parmak kadar) süzme yoğurt, mayonez karışımı konur.
3.sıraya; patatesin yarısına, ceviz, nane, dereotu, maydanoz, turşu, limon suyu, sarımsak, taze soğan ve isteğe uygun benzer malzemeler karıştırılarak eklenir.
4. sıraya; yine yoğurt-mayonez karışımı konur.
5. sıraya; rendelenmiş ve yağda iyice kavrulmuş havuç patatesin diğer yarısı ile karıştırılarak ve biraz tuz eklenerek konur.
Buzdolabında bir süre bekletilir. Servis tabağına çevrilir, üzeri arzuya göre süslenir, servis yapılır.

3 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

Tuhfe'den bir mesaj aldım. Aynı mesajı arkadaşlarımdan da alıyorum. Yorum yazılamadığını söylüyorlar. Bunu denemek için yazdım.
Bu konuyu araştırıyorum.
İlginize teşekkürler.

creepingdeath dedi ki...

Deneyelim bakalım...

Evet yazılıyormuş.

Ilknur Ari dedi ki...

Yine döktürmüssün Hülya yenge, cok güzel hepside, hepsinide pazar günümü yaptin cok cesit var. Ellerine saglik.
Sevgiler
Ilknur