12 Aralık 2005

yaş kek







Yaş kek
















Malzeme:
4 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı eritilmiş tereyağı -zeytinyağı karışımı (*)
2 yemek kaşığı kakao 1 paket vanilya
2,5-3 bardak un
1 paket kabartma tozu

(*) Bu benim tercihim. Yerine margarin de kullanılabilir.

Yapılışı: Yumurta ve şeker çırpılır. Kabartma tozu ve un hariç diğer malzemeler eklenerek tekrar çırpılır. Bu karışımdan bir su bardağı ayrılır. Kalanına un ve kabartma tozu eklenir, yağlanmış kalıba dökülür. (Ben kare borcam kullanıyorum.)


175º C'de pişirilir. Fırından çıkarıp ayrılmış bulunan karışım üzerine dökülür. Bu karışımı içine çekmesi için kekin birkaç yeri bıçakla delinir.
Üzerine bolca rendelenmiş bitter çikolata serpilir, hindistan cevizi ile süslenir. İyice soğuyunca servis yapılır.


10 yorum:

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ellerine sağlık ben bu keki çok severim
ve sık yaparım.
Benin defterimdede adı Islak Kek olarak geçiyor. hafif ve güzel oluyor.
afiyet olsun.

burcukusu dedi ki...

mmm Ellerinize sağlık nefis görünüyor
sevgiler
burcu

akçahan dedi ki...

Hülya Hanım çay söylemiştim, bir dilim kek gönderirmisin? Ya da Sizi de buraya davet etsem, karşılıklı bir çay ya da nes-cafe içebilirmiyiz?! Sevgilerimle.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Serpil ve Burcu ilginize teşekkürler.
Semanur çaya bekliyorum ama o keki pazar günü yapmıştım ben bloga koyana kadar bitti. Bugün çayın yanında başka şeyler var.
Kızım da okuldan geldi, hadi gelin hepinizi bekliyorum.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Tarifin süper, denemeyenlere tavsiye ederim. Oğluşumun, en sevdiği keklerden, pasta kek diyor, ıslak olduğu için.
Çay hazırsa ben de geliyorum:)))
Ellerine sağlık.
Bu arada, boncuk çalışman harika.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » » »

Adsız dedi ki...

Merhabalar Hülya hanım,

Ben üniversite öğrenimi nedeniyle gurbete çıkmış bir öğrenciyim. Önceden pek yemek yapmayı bilen birisi değildim dolayısıyla sürekli annemi arayıp soruyordum. Sitenizi bulduğumdan beri artık tarif almak için annemi aramama gerek kalmıyor :) Siteniz gerçekten çok güzel, elinize, emeğinize sağlık.

Saygılar

Hülya YILMAZ dedi ki...

teşekkürler anonymous..

bahtiyar dedi ki...

ya hanim teyze,yaskek tarifin güzelde,bu atatürk resimleri yazilari ne,milletin cogu ac,memurlarda rüsvetsiz is yapmiyor,su ankarada devleti yiyen memur takimindanmisin,sene 1930 falanmi,demokrasi yokmu sende,he sen 35 yasinda emekli ol,herkesin cocuguda asker olarak,migfersiz,acik kamyonla savasa gitsin
eh bozkirin ortasinda ankarayla buraya kadar,bu ankaralilardanda igreniyorum,hepsi tembel,üretmeyen,insanlar

Adsız dedi ki...

Neden zeytin yag var mecburbu?