18 Aralık 2005

Ispanaklı Börek

Malzeme:
4 yufka
1 büyük soğan
½ kg. ıspanak
beyaz peynir
zeytinyağı
tuz, karabiber, pul biber
1 yumurtanın sarısı (üzerine sürmek için)

Yapılışı:
Soğan yemeklik doğranır, zeytinyağında pembeleştirilir, kıyılmış ıspanak eklenerek biraz daha kavrulur. Tuz, karabiber ve pul biber eklenir.

Yufka serilir. Üzerine zeytinyağı-su karışımı sürülür. Kare şekline gelecek şekilde alttan, üstten ve yanlardan katlanır. Dörde bölünür. İçine kavrulmuş ıspanak ve rendelenmiş peynir konarak bohça şeklinde katlanır.

Fırın kağıdı yayılmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür. 200º’de pişirilir.

1 yorum:

Sibel dedi ki...

Hülya hanım, bu böreği yaptım dün akşam ve bugün öğle yemeğinde ofiste afiyetle yedim:) O kadar güzel oldu ki! Annem ve kardeşim sıcakken yediler geç vakit demeden ama ben iştahımı bugüne sakladım. Börek acemisi biri olarak annemin müdahalesine hiç izin vermeden sizin tarifinize güvenerek yaptım ve başardım, anneminkiler kadar güzel oldu böreğim:)
Teşekkürler!