11 Aralık 2005

Kremalı Brokoli Çorbası



Önce brokoliden bahsedelim:

Brokoli içerdiği maddeler açısından insan sağlığı üzerinde çok faydalıdır. Vitamin değerleri açısından; A, E ve C vitaminlerini içermektedir. İçerdiği flavonoidler bakımından bağışıklık sistemimizi güçlendirir ayrıca antibiyotik özelliğe sahipdir. Brokoli; meme, prostat, bağırsak ve idrar kesesi kanserlerine karşı güçlü bir koruyucudur. Vücudumuzdaki hormon dengesini ayarlayıcı özelliğe sahiptir. Brokolinin kendine özgü olan selülozik yapısı (lifli yapı) bağırsaklarda oluşan toksinlerin (toksin atıcı) uzaklaştırılmasında ve alınmış olan ağır metallerin emilmesinde büyük rol oynamaktadır. Brokolinin bu lifli yapısı kabızlığı önleyicidir. Bugün dünyada üzerinde en çok araştırma yapılan sebzeler içinde beyaz lahana, turp, domates, brokoli ve havuç en ön sırayı almaktadırlar.

Kremalı Brokoli Çorbası

Brokoliyi önce bol sirkeli suda beklettim. Bir kuru soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında pembeleştirdim. Bol suyla yıkanmış ve küçük çiçeklere ayrılmış brokoliler ile birlikte kaynar su ekleyip, brokoliler yumuşayıncaya kadar pişirdim. Karıştırıcıdan geçirdim. İçine 200 ml.lik bir paket krema (süt de eklenebilir) ile tuz ve karabiber ekledim.

Bu arada tost ekmeklerini minik küpler halinde kesip kızarttım. Çorbanın üzerine ekmek parçaları ve pul biberle servis yaptım.

Bizim evde çok beğenildi.


2 yorum:

Burcu dedi ki...

Brokolinin sadece sarımsaklı yoğurtlu salatasını seviyorum. Diğer yemeklerini yiyemiyorum :( Aslında çok yararlı...

serap dedi ki...

ben brokkoli corbasini baska sekilde yapiyordum sizin yaptiginizida en yakin zamanda deneyecegim görüntüsü cok güzel eminim tadida görüntüsü gibi güzeldir