08 Aralık 2005

Yerelması

Yerelmasının tam zamanı. Yerelmasının da yemeği mi olurmuş demeyin, deneyin...
Yerelmasının yumruköklerinin tadı enginara benzer. Bu tadı veren, yüksek oranda içerdiği inülin adlı maddedir. Nişasta bulundurmayan ve kalorisi sıfıra yakın olan tatlı yerelması kökleri çok iyi bir besin olduğu gibi, şeker hastalarına da salık verilir. Yerelmasının faydalarından da kısaca bahsetmek isterim:
Bedenin direncini artırırken kan şekerini yükseltmediği için şeker hastalarına her zaman tavsiye edilen bir besindir.
Kabızlığı giderir.
Anne sütünü artırır.
Bol idrar söktürür.
Böbreklerin ve pankreasın düzenli çalışmasını sağlar.
Basur memelerine faydalıdır.
Romatizma, nikris ve mafsal ağrılarında şikayetleri azaltır.
Cildi güzelleştirir.
İşte yerelması ve çiçeği

Zeytinyağlı Yerelması


Malzeme:
1 kg. yerelması
4 küçük havuç
1 büyük soğan
1 fincan pirinç
4 bardak su
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 limon
Zeytinyağı
Maydanoz, tuz

Yapılışı:
Yerelmaları soyulup kararmaması için tuzlu suya atılır. Bir tencerede yağ kızdırılır, soğan bütün olarak ve ince doğranmış havuçlar konarak 3-4 dakika kavrulur. Yerelmalrının suyu süzülerek istenen büyüklükte doğranır ve havuçlara eklenir. Bir fincan sıcak su katılarak 10 dakika pişirilir. Yarım limon suyu, tuz, toz şeker ve kalan sıcak su eklenir. Yerelmaları yumuşayınca pirinç ve kalan limon suyu eklenir, 15-20 dakika daha pişirilir.
Soğuyunca servis tabağına boşaltılır (istendiği takdirde soğan da alınabilir). İnce kıyılmış maydanozla servis yapılır.



8 yorum:

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya,
Evet yerelmasının yemeği olur.yemiştim.ama ben çiğini yemeyi daha çok seviyorum.
ellerine sağlık.

tuhfe dedi ki...

Ellerinize saglik. Ben de hic pisirmedim, cig olarak tuketmeyi daha cok seviyorum. Bir gun mutlaka pisirmeyi dusunuyorum.
Sevgiler.

Munevver dedi ki...

Hülya hanim cok güzel blog hazirlamissiniz elinize saglik.Tuhfe gibi bende yerelmasini cig olarak tüketiyordum hic pisirmedim ama bir arkadasim pisirip getirdi cok güzeldi.bende yemegini yapacagim.sevgiyle kalın
MUNEVCE

Elif dedi ki...

Cok guzel gorunuyor, zaten zeytinyagli yemeklerin hepsi cok guzel oluyor:)ellerinize saglik...

akçahan dedi ki...

Yer elması çocukluğumun hem yenilen hem oyunlarda(!) kullanılan malzemesi çok severdim.Hülya hanım sizi 10 küçük mutluluğunuzu yazmanız için sobeledim.(Bloğuma bakarsanız) Sevgiler!

Makbule dedi ki...

Ben çok şanslıyım ki yaptıklarından ilk önce ben tadıyorum. Ama yerelmasından vermedin!!!
iyi ki varsın.iyi ki seni tanıdım.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili arkadaşlar,
Zeytinyağlı yemekleri seven herkes (enginar, kereviz vb.)zeytinyağlı yerelmasını da sevecektir. Bir kez deneyin.
Sevgili komşum Makbule, yerelmasından sana vermeyi unutmuşum. Bir daha olmaz. En kısa zamanda yeniden pişireceğim. Sen tadmadan içim rahat etmez.

yust dedi ki...

merhabalar,ben yüksel...sitenizi gezerken karnım acıktı.ellerinize sağlık özellikle yerelması:)mukemmel bir yemek vede faydalı...
görüşmek üzere.siteme de beklerim.
sevgilerimle yüksel

www.blogcu.com/yust