08 Ocak 2006

Bayramda Bakla!

Öncelikle herkesin kurban bayramını kutlar, sağlıkla, huzur ve neşe içinde nice bayramlar dilerim.

Başlık ne alâka diyeceksiniz.... Alâka şöyle:
Manavda yeni çıkan taze baklaları görünce dayanamadım. Bugün size bir bakla çorbası tarifi vereyim bayramda yapın diye düşündüm. Pek bilinen bir çorba değildir ama konuklarınızın çok beğeneceğine eminim.
Bakla alınmışken 1 kg. alınıyor tabii. Bunun 20 tanesinden çorba yapılıyor, kalanını da bir sonraki gün zeytinyağlı bakla yapabilirsiniz.
Not: Baklanın, idrar artırıcı, kuvvet verici, idrar yollarını temizleyici, ishal kesici ve bağırsak parazitlerini düşürücü etkisi varmış. Şeker hastalarında kan şekerini düşürüyor, baş ağrısına iyi geliyor, yüksek albümin ve böbrek kumları için tedavi edici özellikler içeriyormuş. Bakla, cilt güzelliği için de çok faydalıymış.

Yoğurtlu Bakla Çorbası

Malzeme:
20 adet bakla (incelerinden seçilir)
1 kuru soğan
2 kaşık zeytinyağı
½ yemek kaşığı salça
1 büyük bardak sıcak su
500 gr. süzme yoğurt
1 yumurta
2 kaşık un
dereotu
Tuz

Yapılışı:
Soğan yemeklik doğranır. Zeytinyağında pembeleştirilir. İnce ince kıyılmış baklalar eklenerek ağır ateşte kavurmaya devam edilir. Üzerine bir büyük bardak sıcak su eklenerek ağzı kapatılır ve baklalar yumuşayıncaya kadar pişirilir.
Yoğurt, yumurta ve un çırpma teliyle iyice karıştırılır. Pişmiş olan baklaya yavaş yavaş eklenerek bir taraftan karıştırılarak pişirilir. Kaynayınca tuz ve ince doğranmış dereotu ilave edilerek ocaktan indirilir.

Zeytinyağlı Bakla
Malzeme:
Bakla
1 kuru soğan
2 kaşık zeytinyağı
1 kaşık un
1 tatlı kaşığı toz şeker
dereotu
tuz
Yapılışı:
Soğan yemeklik doğranır. Zeytinyağında pembeleştirilir. Doğranmış baklalar ilave edilir ve iyice kavrulur. Un konarak biraz daha kavrulur. Üzerine kaynar su ve tuzu ilave edilerek baklalar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Soğuyunca servis tabağına alınır, üzerine ince doğranmış dereotu serpilir.
Sarımsaklı yoğurt ile servis yapılır.

9 yorum:

munev dedi ki...

elıne saglık sevgılı arkadasım benımde canım cektı sımdı bu tarıflerı gorunce yarın bızım pazarımız.alalımda sayende bızde yıyelım.
aılece sızınde bayramınız mubarek olsun.Allah tekrarına erdırsın ınsaallah sevgıler

Hülya YILMAZ dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım,
Bakla çorban ve yemeğin harika ellerine sağlık.Bizim burda(BOLU)'nun bakla çorbası meşhurdur.Özellikle torba yoğurdu derler onunla yapıca lezzeti de bir ayrı olur.Ayrıca,

Sevdiklerinizle mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim.
Sevgilerimle.

yemekvebiz dedi ki...

Merhaba
Baklayi cok seviyorum, corbasini bilmiyordum, ogrendim sayenizde simdi, burada taze bakla bulmak sorun benim icin, kuru baklayi cok tuketirim ama, haslayip limon ile kasik kasik yerim :))
elinize saglik,
iyi bayramlar.

Zeynep

tuhfe dedi ki...

Hayirli bayramlar.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ailen ve sevdiklerinle, huzurlu ve mutlu bayramlar geçirmeni diliyorum.
Sevgiyle kal.

fatmaca dedi ki...

Duaların Rabbin yüce katına iletilmesine vesile olan kurban bayramınız mübarek,dualarınız kabul olsun.

Binnur/Nehir dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım,
Bayram tebriğiniz için teşekkür ederim. BEn de mutlu nice bayram dilerim size...
Ayrıca size kendi blogumda bir sobem var.. Sizi sobeledim..Artık kabul ederseniz cevapları bekliyorum :)

nazli ermut dedi ki...

Hülya hanım merhabalar,

Yani bütün yemekler nefis görünüyor ama şu bakla ekmek batır suyuna ve ye dedirdi bana. Ellerinize sağlık.

Görüşmek üzere, sevgiler