22 Ocak 2006

Şekerpare - Şekerfare :)

Bana çok uzun geldi... Bloguma zaman ayıramadım. Ama bu hafta bunu telafi edeceğim...

Şekerpareden başlayalım... Şekerparenin tarifini çalıştığım şirketin aşçısından almıştım. Herkesin çok beğendiği bir tatlıydı. Şirketin kreşindeki çocuklar bile çok seviyordu ve"şekerfare" diyorlardı...
Aşçımızın ölçüsü ile yapınca gerçektende nefis oluyor. Yalnız ölçüler gramla. Bir kez bardak, kaşık vb. ölçülere ayarlamaya çalıştım ama istediğim gibi tutturamadım ve vazgeçtim.

Malzeme:
250 gr. margarin veya tereyağı
100 gr. pudra şekeri
100 gr. irmik
500 gr. un
3 yumurta (birinin sarısı üstüne)
1 paket kabartma tozu

Şurup:
1 kg. toz şeker
1 lt.su
yarım limon suyu

Yapılışı:
Oda ısısındaki yağ ile pudra şekeri kaşıkla iyice ezilerek karıştırılır. Diğer malzemeler eklenerek yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak oval şekil verilir. Yağlı tepsiye konur. Üzerine yumurta sarısı sürülür ve çatalla çizilir.
Fırında 200ºC'de pişirilir. Şekerpareler fırında pişerken diğer taraftan şeker ile su kaynatılır, limon eklenir ve ocak kapatılır. Şekerpareler kızarınca fırından çıkartılır, 2-3 dakika kadar sonra üzerine kaynar şurup dökülür.

(Dikkat!!! tatlı yaparken tatlı ve şurubu için; biri sıcak biri soğuk olur veya ikiside ılık olur denir ama bu farklı. İkiside sıcak olacak)

10 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Hulya hanim, cok guzel gorunuyor, bizim evimizde revani ve sekerparenin yeri baska tatlilara gore daha fazla.
Bende annemden oyle ogrendim, sekerparede ikiside sicak olacak derdi.

Sevgilerimle,
Zeynep

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım
öncelikle hoşgeldiniz ,şekerpare çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Benimde favori tatlılarım arasındadır.Şekerpare.
Sevgilerimle.

Mutfakta Zen dedi ki...

kardesim de çocukken sekerfare derdi hülya'cigim! kim derdi ki o sari kafali çocuk büyüyecek de baba olacak.. saka gibi! eline saglik.
tijen

saadet dedi ki...

link için çok teşekkür ederim. şekerfareyi en kısa zamanda denemek istiyorum :)

Adsız dedi ki...

Sekerpare tarifinizi denedim ve oldukca güzel oldular.Yalniz ben miktarlari yariya indirerek yaptim.Ayrica cok hafif oldular.Tarif icin tesekkürler.Senem

Adsız dedi ki...

valla aksam aksam canim istedi,resimdeki gibi tutturursam cok güzel olur.daha hazir degiller olunca da yorum yazacagim.hamileligimin son gunleri,ya bitmeden bir sey olursa diyede tereddüt ediyorum:) deneyen herkese afiyet olsun,tarif icinde ayrica tesekkürler ,,güliz

yusuf dedi ki...

Sn.Hülya Hanım,
Yıllar öncesi,uğrunda üç ay mücadele verip de tarifini alamadığım bu tatlıyı,sizin blog'da geçen yıl gördüm. Resim,ölçü,tarif,hikaye aynı.
Çalıştığım şirketin aşçısı tarifi bana vermemişti.Size yazmak istemiştim. Hatta:yazdım sonra yine vaz geçtim. Zaman geçti,şu anda bir blog'um oldu.Üstü kapalı sizden de söz ettim. O yüzden size yazıyorum.Uzunca hikayesi olan bu
anımın bir parçasıda siz oldunuz.
Sizinle bu duygularımı paylaştığım
için mutluyum.Ailenizle bir ömür,sağlıklı ve mutlu yaşayın.
Saygılarımla.

klasik tatlar dedi ki...

Sn. Hülya Hanım,
Bayram soframızı,şekerpare tatlınızla
nihayet süsledik. Tatlı hakkında ne
yorum yapmam gerektiğini Yusuf bey
zaten anlatmış. Şekerpare tatlınız
damağımda nostaljik tadını bıraktı.
Binlerce teşekkür,iyi bayramlar...
Hoşçakalınız...

Adsız dedi ki...

goruntusu cok guzeldi hemen denedim cok hafif ve lezzetli oldu.aksam yiyen herkes hazirmi aldin diye sordu. bu guzel tarif icin tesekkurler.

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık bende şekerpare tarifi öğrenmek için burdayım iyiki sizler varsınız