23 Ocak 2006

ekmek & muhammara



Nihayet bir ekmek makinesi aldım. Ne zamandır internette bakınıyordum. Sonunda aldım ve 2 kez ekmek pişirdim bile. Söke Un'un 7 tahıllı un karışımını kullandım. Daha önce de denemiştim ve çok beğenmiştim. Ekmek pişirme makinesinde daha da güzel oldu.
Ekmek pişerken evdeki o ekmek kokusu yok mu, insanı mest ediyor. Makinemle değişik ekmekler denersem burada anlatırım.
Ekmeğin üzerine sürmek için bir de muhammara yaptım. İşte tarifi:

Malzeme:
1,5- 2 su bardağı çekilmiş ceviz
3 dilim bayat ekmek içi
½ su bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı pul biber
2-3 diş sarımsak (ezilmiş)
½ limon suyu
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
biraz tuz

Yapılışı:
Tüm malzemeler rondodan geçirilir. Ekmeğin üzerine sürülerek afiyetle yenir......

16 yorum:

Burcu dedi ki...

Biz de çok yaparız bu muhammaradan. Ben sevmem ama genelde insanlar çok seviyor. Sizin de ellerinize sağlık :)

tuhfe dedi ki...

Ben severim. Ellerinize sağlık. Fotoğraflarınız canlı gibi çok güzel.

candan dedi ki...

Sevgil Hülya ellerinize sağlık,benim için değişik bir tata olabilir,vejeteryanım:)))Ayrıca şekerpareyede bayılırım ellrinize sağlık.Bu arada derya gibi bayram çalışmasını ekledim bir bakın bakalım ne diyeceksiniz.Oyacımı öpüyorum:)

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ben tatlı sevmem, ama bu tür acılı yiyeceklere bayılıyorum. Bizim evde de çokça yapılır, hele krem peynirin üzerine sürüp yemek, hııımmmm:)))
Ellerine sağlık, ekmek makinanı güle güle kullan.
Sevgiyle kal.

menekse dedi ki...

Hemen bende sizin siteyi ziyaret ettim. Ne hos seyler var oyle. Bu ekmek yapama isine de bayildim ayrica. Bende ekmegi cok severim hele o kokusu.... ellerinize saglik resimdeki buir dilim ekemek vce muhammara nefid gozukuyor.
Segiler..

erva dedi ki...

Hülya ablacım,

Bunlar süper gözüküyorlar. Ellerine sağlık. Ayrıca ekmek pisirme makinanıda güle güle kullan:))Sevgilerimle

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım linki bulamadım .Sevgilerimle.

akçahan dedi ki...

Ekmek ve muhamara çok güzel gözüküyor afiyet olsun. Makinan hayırlı olsun. Sevgilerimle.

unutmabeni dedi ki...

Ellerinize saglik. Bende genelde ekmegimi kendim yaparim hatta degisik tahillari da kendim ögütürüm. Ama sizinki de harika görünüyor... Sevgiler..

Monoblog dedi ki...

ekmek makinasının markasını ve modelini sorabilir miyim? ilginiz için şimdiden teşekkürler...

morelmas dedi ki...

Merhaba

www.morelmas.com adı ile bir site oluşturduk.Kadınca konular işlenen morelmas'da aşk , evlilik, cinsellik konularında bilimsel yazılar, cilt ve saç bakımı hakkında bilgiler, makyaj ve güzellik için püf noktaları , hamilelik, çocuk bakımı ile ilgili bilgiler,beslenme, diyet, sağlık, psikoloji konularında öneriler bulacaksınız.Ayrıca Hayatın içinden konular ,şiirler,fıkralar , resimler www.morelmas.com 'da.

Size link paylaşımı öneriyoruz.Sitenizden sitemize link vererek daha çok kişiye ulaşmamıza destek olursanız biz de aynı şekilde size destek olabiliriz.Cevabınız olumlu ise lütfen bize yazın.

Her zaman ve her yerde sevgiyle kalın.

www.morelmas.com

Binnur/Nehir dedi ki...

Aklıma getirdiğiniz iyi oldu...HEmen yapmalı, afiyetle yemeli...

oehbowebn2o dedi ki...

ekmek yapma makinesini adah önce TV de görmüştüm, çokmzahmetsiz olduğu söyleniyor, doğru mu, biraz bahseder misiniz, ben doğal şeylere düşkünümdür de....

siz ne kadar yeneklisiniz bu arad...

oren_mademoiselle dedi ki...

mesajınız için teşekkür ederim görüşmek dileği ile

Adsız dedi ki...

Excellent, love it! »

Adsız dedi ki...

merhaba benimde ekmek makinam var bende cok memnunum ekmek makinasindan herkese tavsiye ediyorum sizi bir sorum olacak acaba ekmek makinasinin temizligigin nasil yapildigi hakkinda bir bilginiz varmi beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinirim