27 Ocak 2006

Kadınbudu köfte


Çalıştığım dönemde işyerinde öğle yemeklerinde sık sık çıkardı kadınbudu köfte. Pek de sevmezdim. Onun için de bugüne kadar hiç evde yapmamıştım.
Dün bir arkadaşımla konuşurken kadınbudu köfte yaptığını söyledi ve aklıma düşürdü...
Bugün de ben yaptım. İyiki yapmışım çocuklar çok sevdi.

Malzeme:
½ kg. yağsız kıyma
4-5 yemek kaşığı galeta unu
1 yumurta içine 2 yumurta kızartmak için
½ su bardağı pirinç
½ demet maydanoz
tuz-karabiber
2 adet kuru soğan
kızartmak için 2 su bardağı sıvı yağ

Yapılışı:
Kıymanın 2/3 si yemeklik doğranmış soğan ile yağsız kavrulur.
Pirinç yıkanıp, bol su ile yumuşayıncaya kadar pişirilir (kalmış pilavınız varsa kullanabilirsiniz).
Kıyma ateşten alınıp, içine haşlanmış ve suyu süzülmüş pirinç, çiğ kıyma, kıyılmış maydanoz, 1 yumurta,tuz,karabiber konur iyice yoğrulur.
Yarım limon büyüklüğünde oval şekilde köfteler yapılır, galeta ununa bulanır, bir tepsiye dizilir.
2 yumurta çırpılır. Hazırlanmış köfteler yumurtaya batırılıp, kızgın yağda kızartılır.
Kağıt havlu yayılmış bir tabağa alınır, patates püresi ile servis yapılır.

8 yorum:

Serpilce dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş,
Bende artan pilavım olduğu zaman ya çorba yada kadınbudu köfte yaparak değerlendiriyorum.
Sevgilerimle.

candan dedi ki...

Hültacım kadınbudu köfteyi hiç yemedim .Ama tarifiniz üzerine soya kıymasıyla deneyeceğim.Resimde çok iştah açıcı görünüyor:)Umarım güzel olur:)EEE çocuklar sevdiyse bende severim herhalde:)))sevgilerimle.

yemekvebiz dedi ki...

Eline saglık Hülya,
Annem cok guzel yapardı bu tarifi, ben hiç yapmadım? Annem eski usulde lokanta usulü gömlek yağı ile yapardı. Köfteler gömlek e sarılırdı. Cok lezzetli olurdu cok. Hatırlattın bana, bende onumuzdeki hafta yaparım belki ,
sevgilerimle,

Figen

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Yıllardır yapmadığım bir tarif. Eşime yasak olunca, ben de hasret kalıyorum, Allahtan yemeğe fazlaca düşkün değilim, oğluşda vejeteryan sayılır, idare ediyoruz işte, resme bakınca gene de canı çekiyor insanın:))))
Sevgiyle kal.

Burcu (brcdesign) dedi ki...

çok severim kadınbudu köftesini. valla görünce canım çekti :)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel gözükor, ben köfteye dayanamam akşama yapsam mı acaba?

Adsız dedi ki...

www.blogcu.com/goznuru

Ellerine sağlık.

Nilay dedi ki...

Ben kadinbudu kofteyi cok severim Hulya Abla. Esim de cok sevdi, cok yaparim. REsmin cok can alici olmus valla, simdi diyetteyim, bozduracaksin bana..:))
Sevgilerimle
Nilay