26 Ocak 2006

Kremalı Mantar Sote



Malzeme:
800 gr. kültür mantarı (2 paket)
1 büyük kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 domates
2-3 yeşil sivri biber, kırmızı biber
2 yemek kaşığı krema
Tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:
Zeytinyağı kızdırılır, yemeklik doğranmış soğan eklenerek pembeleştirilir. İyice yıkanmış mantarlar doğranarak soğanlarla birlikte kavrulmaya devam edilir. (Mantarların dört tanesinin şapkasının içine biraz tuz, küçük bir parça tereyağı ve biraz rendelenmiş kaşar konarak mikrodalga fırında 1 dakikada pişirilir ve evin küçük kızına ikram edilir :))
Biberlerin çekirdekli kısmı ayıklanarak ince ince doğranır (evde yeşil biber kalmamıştı ben de kırmızı biber kullandım). Domateslerin kabukları soyulup, doğranır. (Derin dondurucuda yaz domateslerinden varsa daha makbul). Mantar çok su bıraktığı için yemeğe su ilavesi yapılmaz. Domates ve biberler pişince 2 kaşık krema eklenir ve ocak kapatılır.
Yanında pilavla servis yapılır.

3 yorum:

evperisi dedi ki...

Şahane...
Ellerinize sağlık...

Sevgi dedi ki...

yaptım ve yedim. Hem pratik hem de şahane bir şey. İçine birazcık da tavuk eti koydum mantarlı tavuk sote gibi oldu. teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

cok pratık bı tarıf tesekkeurler lezzetlı