02 Ocak 2006

Maklube-I


Size yine Ürdün'lü arkadaşımdan öğrendiğim bir yemeği tanıtacağım.

Malzeme:

1 bütün tavuk

2 adet patates

2 adet patlıcan

2 su bardağı pirinç

sıvıyağ

* 1 yemek kaşığı kuş üzümü

* 1 tatlı kaşığı tarçın (dolu olmayacak)

* karabiber tuz

(*) İsteğe bağlı

Yapılışı: Tavuk tuzlu suda haşlanır, pirinç tuzlu suda ıslatılır. Bu arada patates ve patlıcan (tamamen soyulur) yuvarlak dilimler halinde kızartılır ve yağının emilmesi için kağıt havlu üzerine çıkartılır. Haşlanan tavuk, derisinden ve kemiklerinden ayrılır, küçük parçalara bölünür. Teflon tencereye önce tavuklar yerleştirilir ve hafifçe bastırılır. Sonra patates ve patlıcanlar konur ve üzerine isteğe bağlı olarak ayıklanıp yıkanmış kuş üzümü, tarçın ve karabiber serpilir. Üzerine yıkanmış ve suyu süzülmüş pirinç konarak yine bastırılır. Tavuğun haşlandığı su, içindekiler dağılmayacak şekilde yavaşca tencerenin kenarından dökülür. (Yağı az gelirse tereyağı eklenebilir.) Suyunu çekinceye kadar pişirilir. Tavukların kızarması için biraz daha ateşte tutulur. Tencerenin ağzı kağıt peçete ile kapatılıp demlenmeye bırakılır. Servis yapılacağı zaman servis tabağına ters çevirilir.

Bu yemek kuşbaşı et ile de yapılıyor. Ben onu da denedim ama tavuklusunu daha çok sevdik.

"Faydalı Bilgiler Öğreneceğim"oyununda sobelenmişim. Benim de uyguladığım bazı pratik bilgiler daha önce yazıldı. Yazılmamış olup da hemen aklıma gelenleri yazayım:

♥ Çaydanlıkların içinin kirecini temizlemek için, ağzına kadar suyla doldurup içine bir avuç limon tuzu atıyorum. Bir gece bekletiyorum. İlk günkü gibi oluyorlar.

♥ Yazın domateslerin en bol ve güzel zamanında, domatesleri yıkayıp kurulayıp, bütün bütün buzdolabı poşetlerine doldurup, derin dondurucuya koyuyorum. Yemek yapacağım zaman suyun altına tutunca domatesin üzerindeki kabuk ince bir zar halinde soyuluyor. Bıçakla parçalayıp yemeklere koyuyorum.

♥ Börek harcında; süt+yağ karışımı kullanıldığında börek yumuşak, su+yağ karışımı kullanıldığında ise börekler çıtır olur.

♥ Börek ve kurabiyelerin üzerine sürülen yumurta sarısının içine birkaç damla zeytinyağı damlatıyorum. Hem daha kolay sürülüyor, hem de daha parlak oluyor.

Şimdilik bu kadar. Başka aklıma gelenler olursa yazarım yine. Ben kimseyi sobelemeyeyim. Bu tür pratik bilgileri olanlar sayfalarında paylaşıma açsınlar...

11 yorum:

akçahan dedi ki...

Faydalı bilgiler için teşekkürler.Maklube öğrenciliğimde çok yaptığım ve sevdiğim bir yemek. Kırmızı etle de güzel oluyor.Bolu resimlerimizde aynı zamanda eklenmiş sanırım, çok güzel görüntülenmiş.Dün baktım tam yorum yazacakken bir telefon, yerimde kalamayınca yorumu bugüne kaldı.Sevgilerimle meslektaşım iyi yıllar dilerim.

nsevil dedi ki...

paylaştığınız için teşekkürler.bende limon tuzu ile kaynatıyorum ve kaynamış suylada bulaşıklarımı yıkıyorum.bir taşla iki kuş..
bu arada birilerini sobelerseniz daha iyi olurdu aslında..

sibel dedi ki...

:0)selam tanistigimiza cok memnun oldum demek istiyorum,siz benim blogu onurlandirinca bende iadeti ziyarette eksik kalmayayim dedim ve cok guzel seylerle karsilastim...ve sizi link alacagim hemen,sonsuz sevgiler,iyi yillar:)

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ne güzel, birbirimizden, tecrübelerimizden faydalanıyoruz. Devamını da bekliyorum.
Sevgiyle kal.

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım,
Faydalı bilgilere cevap verdiğin için teşekkürler.
evet birbirimizden öğreneceğimiz bir çok şey var.bende limon tuzuyla kaynatıyordum.ama bekletleyi deneyeceğim.
Sevgiler.

mehmet livvarcin dedi ki...

ahhh maklube.. yıllar öncesinden bilirim bu yemeği. kuşbaşı etle yapılırdı o zamanlar. kuralları vardı. herkes önünde tünel açarak yerdi, tüneli ilk devrilene ceza verilirdi. acayip güzel bir yemektir.

Serra dedi ki...

Yemegin guzelligine bakin dostlar, harikas bu goruntu super , istah acici.

Burcu dedi ki...

Abim geçen yıl 2 defa iş için Ürdüne gitti. Yemeklerini çok beğenmiş, et ağırlıklı beslendiğinden tam onun damak tadı. :) Ben gitsem aç kalırdım herhalde :)) Annemle bu yemeği yapmaya karar verdik, becerebilirsek tabii :)

Ellerinize sağlık :))

erva dedi ki...

Merhabalar sevgili Hülya Hanım, siteniz tek kelimeyle harika olmuş. Burdan ögreneceğimiz bir çok şey olacak ilerleyen zamanlarda. ayrıca bu tarifini vermis oldugunuz maklube (insallah ismini yanlıs yazmamısımdır) acayip güzel görünüyor. Tekrardan tavuk yemeye başladığımız ilk gün mutlaka bu tarifi deneyeceğim... Ellerinize ve yüreğinize sağlık... Sevgiler

Adsız dedi ki...

tadına doyum olmayan bir yemektir.Tesettürlü olanından bahseden olmadı.Bir de bunu denemelisiniz....öğrencilik yıllarımda yapmasından ve de tatmasından en keyif aldığım yemeğimizdi.hala da hanımla ara sıra beraberce yapıyoruz.

oya dedi ki...

selam.Nefis görünen maklubeyi denedim.Tam istediğim gibi bir lezzetti,yalnız benimki sizin ki gibi nar gibi olamadı.Dibi tutar diye çok tutamadım ocakta.kızarması için kaç dakika tutmak lazın acaba .tşk ederim