29 Ocak 2006

Kremalı Mantar Çorbası

Soğuk günlerde içimizi hızlı bir şekilde ısıtacak sıcak içeceklere ihtiyaç duyarız. İşte soğuk kış günleri için bir çorba ve sıcak şarap...
Kızım fırında kaşarlı mantarı çok seviyor. Mantarları iyice yıkayıp, şapkalarını koparıyorum. Biraz tuz serpiyorum. İçine küçük bir parça tereyağı ve üzerine kaşar peyniri koyup ister fırında yapın ister mikrodalga fırında... Kaşarlar eridiğinde yemeye hazır hale geliyor. Fotoğrafı yok, çünkü çerez gibi kapış kapış gidiyor..

Mantarların saplarına yazık olmasın diye onlarla da çorba yapıyorum. Bu kez aceleye geldiği için eskiden beri bildiğim usûlde yaptım.

Kremalı Mantar Çorbası
Malzeme :
mantar
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı krema

Yapılışı:
Mantarlar ufak parçalara kesilir, biraz su ile haşlanır. Bu arada un, tereyağı ile pembeleştirilir. Su ilave edilerek çırpma teli ile karıştırılır (fazla su koymayın mantar suyunu ekleyeceğiz). Mantarlar suyu ile birlikte eklenir, tuzu atılır ve biraz daha kaynatılır. Çorbanın koyuluğu ayarlanır, koyu ise biraz kaynar su eklenir.
2 kaşık krema ilave edilerek iyice karıştırılır ve ocak söndürülür. Taze çekilmiş karabiber ile servis yapılır.

(2 yıl kadar önce Safranbolu'da yemek yediğimiz yerde çorbaları bu bakır kaplarla -içi kalaylı- servis yapmışlardı. ben de çok beğenip aynından almıştım. Bazı çorbaları bu kaplarda servis yapmasını seviyorum.)


14 yorum:

candan dedi ki...

Hülyacım çorba çok lezetli görünüyor ellerinize sağlık.Sunum da harika hakikaten bakır servislere bir ağırlık bir hoşluk katıyor annecim de sık sık kullanır.Fırında kaşarlı mantar ise tariften bile yemede yanında yat:)Sıcak şarabıda denemeye değer:)sevgilerimle:)

huysuz ve tatlı dedi ki...

çorba kapların süper :)

erva dedi ki...

Hülya ablacım mantar çorbası favori corbalarımdandır. Hele bi de böyle güzel bir sunumdada yapılmıs olursa allah be yemede yanında yat misali oluyor. ellerine sağlıkkk...Sevgilerimle

Burcu dedi ki...

Kremalı mantar çorbası sevdiğim 3 çorbadan biri. Domates çorbası, sebze çorbası ve kremalı mantar çorbası :) Başka çorba yemem. Canım feci çekti, anneme söylemeye gidiyorum :))

Bu arada şu sıcak şarap fikri çok ilgimi çekti. Ben içkiden nefret ederim ama annemle babam bazen içer. Zaten şarabı içmek lazım, çok sağlıklı. Babam sıcak şarabı mutlaka biliyordur da anneme de söyleyeyim de denesinler :)

Ellerinize sağlık...

sheker dedi ki...

Her yaptiginiz ne kadar guzel gorunuyor. Sunus, fotograflar harika. Eminim tadlari da dayanilmazdir. Ellerinize saglik. Rejim biter bitmez denenecekler listesine ekledim bile bir suru tarifi simdiden:) Sevgiler...

unutmabeni dedi ki...

Gercekten yorumlara baktim da ilave edecek birsey yok arkadaslar gerekeni söylemisler.. Ellerinize saglik...
Resimler cok harika eminim tadlar da öyle... Bu arada yeni adresimi de vereyim oraya da beklerim. sevgiler...
www.wilderrose.blogspot.com

Sibel dedi ki...

Sıcak şaraba pul biber?! Bana deneyecek birşey daha çıktı. Şimdi detoks günlerindeyim, bitsin de hemen ilk alkolü alayım sıcak sıcak:))

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çorbalar, bizim evin vazgeçilmezidir, yaz kış her öğün mutlaka isterler.
Sıcak şarap eşimin, soğuk geceler de, sık yaptığı bir içecek.
Kadehlerin ağzını su dolu kaba batırıp, sonrada toz şekere batırıyor. Hoş oluyor:)))
Sevgiyle kal, öptüm

akçahan dedi ki...

Sevgili Hülya; fırında kaşarlı mantar ve mantar çorbası bizim evde de en sevilenlerden. Kadınbudu köfte de kızımın en beğendiği ve yapınca mutlu olduğu yiyecek. Mutluluğu daim olsun diye, yapıp dondurucuya da kaldırdık. Hepsi, sunumları çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık.

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hülya; Geç olsun da güç olmasın derler ya, bloğuna gelmem biraz geç oldu sanırım. Arkadaşlarımın bloğuna bıraktığın yorumlardan farkederek geldim.Tariflerin çok hoş, sunum ve fotoğraflar da öyle.Kutlarım ve başarılar dilerim.

BurcuAşçı dedi ki...

Hülya Hanım,valla mantar çorbası çok leziz gözüküyor,bu haftasonu deneyeceğim kısmetse:) Ben de çorbanın her türlüsüne bayılırım...Ellerinize sağlık:)

akçahan dedi ki...

Meslektaşım, burçtaşım gelip-gidip bakıyorum yoksun bir kaç gündür. Özletme kendini, bekliyoruz...

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım,
Mantar çorbası çok güzel.
Bu aralar yoksunuz.inşallah iyisinizdir.
Sevgilerimle.

seyhan dedi ki...

merhaba
bloglarda bulduğum en kolay mantar çorbası olduğu için denedim ama tatsız tuzsuz garip bi çorba oldu. içemedik. döktüm.Nerde hata yaptım anlamadım?. aynı akşam kadınbudu köfteyide yaptım o çok güzel oldu. akşamın menüsü sizdendi anlayacağınız :)