24 Şubat 2006

Çatal



Bugün TV'de bir yemek programında Oktay Usta "çatal" yaptı. Tabii ben de...
Çatal, çalıştığım şirkette sabah çaylarında çıkardı zaman zaman. Çok severim ama hiç de yapmayı denememiştim. Denedim ve çok güzel oldu. Zaten deneyip de beğenmezsem buraya koymuyorum, içiniz rahat olsun. Pişerken mahlebin mis gibi kokusu bütün evi sardı.

Malzeme:
100 gr. margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yumurta (biri içine, birinin sarısı üstüne)
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke
alabildiği kadar un

Yapılışı:
Margarin ve zeytinyağı iyice karıştırılır (margarin elin ısısı ile iyice yumuşatılır) . İçine diğer malzemeler eklenir ve kulak memesi yumuşaklığına gelinceye kadar un eklenir. (Yumuşacık, kıvamlı, kolay şekil alan güzel bir hamur oldu)
Küçük bezelere ayrılıp, elde yuvarlayarak çatal şekli verilir ve yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. (ben birkaçını yuvarlak yaptım. Üzerine, içine birkaç damla zeytinyağı damlatılmış yumurta sarısı sürülür ve çörek otu serpilir. 175 º C'de pişirilir.

10 yorum:

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Kokusu buraya kadar geldi, görüntü desen harika. Mahlepi ben de severim, en kısa zamanda deneyeceğim. Ben de mahlepli minik halkalar yapıyorum, hamuru hemen hemen aynı. Afiyet olsun, ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Safran dedi ki...

Ellerinize sağlık, harika görünüyorlar...Oktay Ustanın programını bugün izleyememiştim, sayenizde bu güzel lezzetten mahrum kalmamış olduk.Sevgiler...

Safran

Sibel dedi ki...

Ellerinize sağlık Hülya hanım, çatal sanırım herkesin sevdiği bir çay eşlikçisi:)

yemekvebiz dedi ki...

Ben bu catal ismini duydukca hep merak ettim, neden bu isim verilmis? cunku hamurun malzemesi
normal pastane tuzlu kurabiye hamuru, mahlep ve sirke cok hos lezzet veriyor bu hamura, benim tuzlu kurabiyelerimi bu sekilde yapiyorum, ama neden catal denildigini cozemedim, kusuruma bakmayin, siz tarifi yapmissiniz belki bilginiz vardir diye soruyorum size...
Elinize saglik.
Zeynep

akçahan dedi ki...

Hımmm marifetli arkadaşım benim, çok hoş gözüküyor. Evde mahlep var,yapsam mı dedim ama bu dişle olmaz şimdi, haftaya inşallah.Hülya açıklar sanırım ama,ben şeklinden dolayı çatal dendiğini biliyorum.

evperisi dedi ki...

Çok nefis gözüküyor Hülya hanımcığım ellerinize sağlık...
Denemişsiniz güzel oldu diyosunuz biz de haman deniyoruz...
Sevgiyle kalın mutlu pazarlar...

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili blog arkadaşlarım,
yorumlarınız için teşekkürler.
Zeynep'cim, şeklinden dolayı çatal deniyor diye biliyorum. Eskiden beri pastanelerde bu isimle satılır. Mutlaka deneyin. herkesin seveceği bir şey bu.

begüm dedi ki...

Hülya Hanım,

Sirkeli hamur işleri çok lezzetli oluyor ,sirke hamuru çok gevrek yapıyor. Sibel'in dediği gibi çayla harika gidiyor. ellerinize sağlık...

Behiye dedi ki...

Hülya hanım merhaba,

Tarifinizi denedim ama ben biraz üşenip çatal yerine yuvarlak şekilde yaptım. Çok güzel oldu ve yiyen herkes beğendi. Sevgilerimle.

selin dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor, siteniz de çok güzel.

ben de tüm blogger arkadaşları ziyarete bekliyorum:

http://selince.selinozgur.com

sevgiler