09 Şubat 2006

Aşure

Bugün aşure günü. Bizim evde de çok sevilir. Aşure yapmak nedense zor gibi gelir ama aslında çok kolay ve keyiflidir. Benim usul aşure tarifi şöyle:
Malzeme:
½ kg. aşurelik buğday
¾ su bardağı nohut
¾ su bardağı kuru fasulye
kuru incir
kuru kayısı
kuru üzüm
portakal kabuğu
karanfil (10-15 ad)
şeker
Üzerine:
tarçın
ceviz
badem
fındık
nar taneleri
Yapılışı:
Akşamdan buğday, nohut ve fasulyeyi iyice yıkanıp ayrı kaplarda ıslatılır. Sabah buğday düdüklü tencerede pişirilir (ben Fissler tencerede 14 dakika pişirdim).
Fasulye ve nohut ise ayrı tencerelerde haşlanır (nohut ve fasulye iyice yumuşayacak ama dağılmayacak kıvama gelinceye kadar).
Bu arada yıkanmış kuru incir ve kuru kayısı küçük küçük doğranıp kuru üzümlerle birlikte sıcak suda bekletilecek.
Karanfil küçük bir cezvede çok az su ile kaynatılacak. Portakal kabuğu (kabuğun altındaki beyaz kısmı alınmalı) çok küçük doğranarak bardak içinde suda ıslatılır. Ara sıra suyu değiştirilerek acı suyunun atılması sağlanır.
Sonra buğday, nohut ve fasulye büyükçe bir tencereye alınır. (Nohut ve fasulyenin fazla suyu varsa dökülür). Ara sıra karıştırarak malzemeler istenen kıvama gelinceye kadar kaynatılır (çok fazla kaynamayacak. Malzemeler bütün görünümlü ama yumuşamış olmalı). Bu arada kaynar su hazır bulunmalı aşurenin kıvamını ayarlamak için.
Islatılan portakal kabuğu, incir, kayısı ve üzümler suyu süzülerek eklenir.
Karanfilin ise suyu eklenir. 7-8 dakika kadar kaynatılır.
Şekeri eklenir. Şeker ölçüsü vermedim. Şeker kontrol edilerek eklenmeli.
Kaselere servis yapılıp, üzerine tarçın, ceviz, badem, fındık ve nar taneleri ( ya da arzu edilen başka yemişler)serpilir.

19 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Allah kabul etsin.
Bende diger zamanlarda cokca yaparim, sizinde dediginiz gibi evde herzaman var olan malzemeler.
Biraz vakit varsa yeterli asure icin.
Elinize saglik.

Zeynep

evcilkedi dedi ki...

Ben bu yıl geciktim gerçi ama malzemeleri bugün ıslattım, kararlıyım yapmaya. Babaanneciğim çok güzel yapar ben bu konuda ustalaşamadım. Önceki deneyimim pek güzel olmamıştı, bakalım bu sefer neye benzeyecek. Düdüklüde kaynatmaya çekiniyorum, o yüzden de daha fazla zaman alıyor. Siz bu tarif için kaç kiloluk tencere kullandınız? Ellerinize sağlık

Serpilce dedi ki...

Allah kabul etsin.
Bende bugün malzemalerimi aldım.ilk defa deneyeceğim.umarım becerebilirim.
Ellerineze sağlık.
Sevgiyle kalın.

NAZLICA dedi ki...

Ellerinize sağlık, ne çok severim bir bilseniz, fakat yoğunluğunu ayarlamak gerek. Annem hep çok güzel yapar onun için ben hiç denemedim.Sıcak ve bol cevizli olunca hiç duramam. Afiyet olsun

sebboy dedi ki...

Ellerinize sağlık...Afiyet şeker olsun ...

Allah kabul etsin

tuhfe dedi ki...

Ben de yaptim ama cok guzel olmadi. Annem daha guzel yapiyor. Ben cok seviyorum asureyi. Yaptiklarimin cogunu ben yerim zaten. Ellerinize saglik.

isil dedi ki...

Merhaba Hulya Hanim,
Asure harika gorunuyor, ben de malzemelerimi hazirladim, hafta sonu yapacağım. Lezzet dergisinde haşlanmış kestane koymuşlardı aklinizda olsun. Ben oyle deneyecegim. Siteme koyarim. Bu arada sizinle taki malzemeleri konusunda konusmustuk, ben Sulu Han'a gidip birsuru malzeme aldim, simdi evi bekliyor onca boncuk, bir turlu firsat olmadi yapmaya.
Selamlar sevgiler
www.polilermutfakta.blogspot.com

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Allah kabul etsin, aşure ayı kutlu olsun. Bizim evde de sıkça pişer ve annecim de sıkça yapıp getirir.
Ellerine sağlık, afiyet olsun.
Sevgiyle kal.

akçahan dedi ki...

Allah kabul etsin. Ne güzel geleneklerimiz var meslektaşım. Bugün bizde de aşure var bekleriz.Sevgilerimle....

Serpilce dedi ki...

Bugün bende yaptım.ilk denememe rahmen baya beğenildi.senin tarif ettiğin gibi düdüklüde yaptım.bundan sonra hep yapacağım.
Sevgiyle kal.

erva dedi ki...

Hülya ablacım ellerine sağlık çok güzel görünüyorr. Valla bende aşure sever birisi olaraktan - helede sıcak sıcak yemeye bayılırım - yapmayı bilmem ama annecigim cok güzel yapar... Bu hafta içinde bizdede pisecek insallah... Sizinkide afiyet seker olsun canım. Sevgilerimle

Candan dedi ki...

Sevgili Hülya Allah kabul etsin ellerinize sağlık, Muharrem ayı kutlu olsun :)bende aşureyi sıcak seviyorum:)))Sevgilerimle:)

Candan dedi ki...

Sevgili Hülya Allah kabul etsin ellerinize sağlık, Muharrem ayı kutlu olsun :)bende aşureyi sıcak seviyorum:)))Sevgilerimle:)

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Sevgi günün kutlu, sevdiklerin, sevenin bool olsun:))
Sevgiyle kal.

Sonia dedi ki...

Sevgili Hülya
Hergünün bugünden güzel olsun sevgililer günün kutlu olsun... Stuttgarttan sevgiler...
Sonia.

Serpilce dedi ki...

Sevgi günün kutlu olsun.
Sevgiyle kal.

akçahan dedi ki...

Sevgili meslektaşımın hayatının her karesinde sevgi,mutluluk ve huzur olması dileği ile.

Candan dedi ki...

Sevgili Hülya sevgi gününüz kutlu olsun sevgilerimle:))))

tuna dedi ki...

sevgili hülya,
bu kadar az zamanda bu kadar çok şeyi nasıl yaptın? çok tebrikler gerçekten.tarifleri sakın silme, çok güzeller. ben de televizyonu açmıyorum, sırf gezmek için çarşıya gitmiyorum, spora (yani yürüyüşe) hiç zaman ayıramıyorum; gene de birçok şey eksik kalıyor...
dernek etkinlikleri,ebeveynleri ve herkesi mutlu etme çabası ile zaman hızzzla geçiyor..çok sevgiler