17 Şubat 2006

Çavdarlı Muffin


Artık dışarıdan ekmek almıyor, ekmeği evde yapıyorum. Bunda Söke Un'un evde ekmek yapımı için çıkardığı unların büyük katkısı var. Çoğunlukla bu unları kullanıyorum, zaman zaman da internetten ve bloglardan ekmek tarifleri deniyorum.
Söke Un'un çavdar unu karışımı paketinde "çavdarlı muffin" tarifi var. Ne zamandır denemek istiyordum. Özellikle tuzlu kurabiye, çörek ve kek severler için ideal. İkindide çayın yanına çok iyi gidiyor.
Tarif Söke Un'un çavdar unu karışımı için yapılmış. Ama ben evdeki son paketten de ekmek yaptığım için başka bir markanın çavdar unu karışımını kullandım. Tabi bunun da içinde tuz ve şeker olmadığı için biraz tuz ve şeker ekledim. Eminim Söke Un'un çavdar unu karışımı ile daha başarılı olur.
Malzeme:
1 su bardağı Söke çavdar unu karışımı
1 su bardağı un
¼ su bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
3 çay kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:
Fırını 200ºC'ye ısıtın. Büyük bir kasede yağı, yumurtayı ve sütü 1-2 dakika kadar çırpın. Üzerine unları, kaşar peyniri rendesinin yarısını ve kabartma tozunu ekleyip hamur haline gelinceye kadar karıştırın. Muffin kalıplarına ¾'ünü dolduracak şekilde paylaştırın (12 taneye paylaştırdım). Önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirin. Fırından aldığınız muffinlerin üzerine kalan kaşar peynirlerini koyup 5 dakika daha pişirin. Birkaç dakika soğuduktan sonra servis yapın.

10 yorum:

begüm dedi ki...

Hülya hanım merhabalar,
Kilolar sorun olduğu için bu tarif gerçekten az yağlı ve çok hoş görünüyor. Ben sibel'in blogunda gördüm, domatesleri nasıl kurutuyorsunuz diye soracaktım. Ben de sizi siteme beklerim. Görüşmek üzere...

ycurl dedi ki...

Hulya hanim,
ben merak ettim cavdar unu karisimi cavdar unu+esmer un mu acaba? Mesela pek cok cavdar ekmegi yapiminda (bu siteyi oneririm size cunku ekmek makinasini kullaniyorsunuz:http://www.breadworld.com/recipes/recipedetail.asp?_id=32) cavdar unu artik ekmeklik un karistiriliyor. O yuzden de cok merak ettim soke unun cikardigi cavdar unu karisiminin ne oldugunu?

Hülya YILMAZ dedi ki...

öneri için teşekkürler. evde ekmek yapmaya acayip merak sardım.
Söke unun çavdar unu karışımı beyaz un ve çavdar unu karışımı, içinde ayrıca tuz, şeker,... var.
büyük marketlerde kutu içinde mayası dahil satılıyor. bu karışımı ve mayayı ekmek makinesine koyun, 3 saat sonra ekmek hazır. tavsiye ederim.

sebboy dedi ki...

Tüm tariflerinizi büyük bir heyecanla kaydediyorum.Ellerinize sağlık

ipek [mail adresimden ulaşın] dedi ki...

Hülya'cığım blogunu çok beğendim.Herşey çok özenli ve güzel.Ekmekler ise harika.Biz diyetsiyenimizin önerdiği doygun ekmeği yiyoruz aylardır.Yarın aslında randevumuzda varken bir sormalı ,bu tür ekmeklerden ne oranda unlarla yapsak,doygun ekmeğe yakın bir ekmek elde edebiliriz diye?Ellerine sağlık.Görüşmek üzere

Nezaket dedi ki...

Hülya Hanım,
Söke un cavdar unu karışımını bende kullanıyorum ama muffin tarifini hic denemedim simdiye kadar. Oyle guzel gorunuyorlarki ilk fırsatta hemen bende denemeliyim. Ellerine saglık.

Nilay dedi ki...

Hulya Abla, ben de disaridan ekmek almam genelde. Evde yaparim hep. Muffinlerin cok lezzetli gorunuyor. En iyisini yapiyorsun ekmeklerini evde yapmakla. Ben de Turkiye'ye gidince, mutlaka Sokeunun ekmek unlarini deneyecegim.
Ellerine saglik
Afiyet olsun
Sevgilerimle
Nilay

Candan dedi ki...

Sevgili Hülya çok güzel ve lezzetli görünüyor.Bende çavdar unu kullanıyorum hazma son derece faydalı büyük ihtimal daha az beyazlatıcı kullanılıyor bu da ayrıca artısı:)))Bu tarifinizi deneyeceğim tuzlu görünce Candan ordadır çünkü:))) ellerinize sağlık:))) Sevgiler iyi hafta sonları.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Bloğuna daha önce de gelmiştim ama yorum bırakamamıştım.Tarif çok lezzetli görünüyor.En kısa zamanda deneyeceğim.Çavdar unundan yapılan her şeyi çok severek yiyorum nedense.Benim bloglarıma da beklerim.Sevgiler:-)

Aliye dedi ki...

Merhabalar, Hülya hn. tekrar ellerinize sağlık, İpek HN.ın yorumunu görünce bir şeyler yazmak istedim, ekmek karışımları içinde tam buğday unu da mevcut, kendisinin tam buğday unu ile ekmekler yapabileceği gibi bazı müşterilerimiz arıyor örneğin, bununla kek, kurabiye yaptıklarını da paylaşıyorlar bizimle, tabi yüksek lif oranı ve kepek nedeniyle beyaz un gibi kabarmıyor.
Diğer aklıma takılan konu Candan Hn.ın daha az beyazlatıcı tabiri, bu konu hakkında bilgilendirmek isterim çünkü beyazlatıcı kullanımı tamamen yasak, azı ya da çoğu yok, tekstilde kullanılan beyazlatıcı aanların gıda ile vücudumuza girmesi tüyler ürpertici zaten, kullanıcı olarak hamurun unun rengi ne kadar buğday rengine yakınsa o kadar doğru bir seçimdir, bu tabi dışarıdan alacağınız yufkaların rengine de dikkat etmenize neden olmalı, bazı yufkacıların sırf bembeyaz un istemeleri dolayısyla özellikle beyazlatıcı kullanılmasını istemeleri nedeniyle müşteri kaybımız bile olmuştu.