22 Şubat 2006

bir kurabiye, bir pide

Sayfama artık yemek ve pasta tarifi koymak istemesem de, bazı şeyleri deneyince sizlerle paylaşmaktan kendimi alamıyorum. Bugün de ekmek yapımında kullanırım düşüncesiyle aldığım "Doygun Tam Buğday Unu" paketinde değişik bir kurabiye tarifi vardı. İçinde şeker yerine pekmez kullanılmış, cevizli, tarçınlı, kuru üzümlü ve tam buğday unlu yani kepekli bir kurabiye tarifi.
Çayın ve kahvenin yanında az şekerli, sağlıklı kurabiye yemek isteyenler için.....


Doygun Üzümlü Kurabiye
Malzeme:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı pekmez
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz veya fındık
1 su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm (önceden yıkanıp, süzülmüş)
1 portakal kabuğu rendesi
alabildiği kadar tam buğday unu (3-3,5 su bardağı kadar)

Yapılışı:
Yumurta, sıvıyağ ve pekmez balon çırpma teli ile çırpılır. Yoğurt eklenerek tekrar çırpılır. Diğer malzemeler ve tam buğday unu da katılarak yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılır, yuvarlatılır ve mümkün olduğunca yassıtılır. Yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış 200ºC fırında 10*15 dakika pişirilir. (20 tane kurabiye oldu)


Kuzenim de ne zamandır söylüyordu "sen yemeklere meraklısın, Samanyolu TV'de Oktay Usta'nın çok güzel yemek tarifleri oluyor" diye. Televizyonla pek aram iyi olmadığı için unutup gidiyordum. Geçtiğimiz cuma günü nihayet seyrettim. O gün "Kır Pidesi" tarifi vardı. Hemen denedim;



Kır Pidesi

Hamur malzemesi:
5 su bardağı un
1 yemek kaşığı kuru maya
1 yumurta
1,5 su bardağı ılık süt
½ çay bardağı sıvıyağ
½ çay eritilmiş margarin
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker

İç Malzemesi:
250 gr. kıyma
2 büyük soğan (çok ince kıyılacak)
1 yemek kaşığı domates salçası
karabiber, pul biber, sıvıyağ, tuz ve yumuşatmak için biraz su

Yapılışı:
Unla maya karıştırılır. Hamura ait diğer malzemeler eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır. Hamur dinlenirken, içine konacak malzemeler hepsi karıştırılır. Hamurdan limon büyüklüğünde bezeler kopartılır. Uzun ve oval şekil verilerek açılır. İçine iç konur, üzeri kapatılır, iki ucundan tutarak ve esneterek yağlanmış tepsiye dizilir. (14 adet pide çıkıyor).
220ºC fırında pişirilir.

Ayrıca Sonsuz Nimet blogunda gördüğüm ve ilk fırsatta deneyeceklerim arasına aldığım "Bolu usulü patates çorbası" bugün denenmiş olup, tavsiye edilmektedir.


16 yorum:

Sibel dedi ki...

Bu kurabiye tam benlik Hülya hanım, elinize sağlık. Şeker kullanılmaması harika! Kahve yanında özellikle bu tür kurabiyelere bayılıyorum:)

evcilkedi dedi ki...

Kurabiye konusunda hemfikirim Sibel ile ama kır pidesi bana Sakarya'da yediğimiz pide ve gözlemeleri; dolayısıyla öğrencilik yıllarımı hatırlattığı için tercihim onlardan yana olacak:-) Tarif için çok teşekkürler, gerçekten her eve gerekli bir tarif bu. Selamlar

akçahan dedi ki...

Kurabiye çok hoş bence de ama, şişen dişim sebebiyle karnım aç, dişim ağrımasydı, pidelerde uzak olmasydı ah ne güzel olurdu...

İncik Boncuk dedi ki...

içindeki yağın az olması ve şeker yerine pekmek kullanılması çok iyi. ben de tarifler listeme ekledim.

sebboy dedi ki...

Hemen hemen bütün tariflerinizi kaydediyorum. Ellerinize sağlık...Afiyet olsun

begüm dedi ki...

Merhabalar,

Bu kır pidesini en yakın zamanda yapmak lazım herhalde... Bu pideleri açık yapsak ya da hamuru lahmacun gibi açıp ta yapsak olur mu acaba?

Sevgiler
begüm

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili blog arkadaşlarım, mesajlarınız için teşekkür ederim. Kurabiye gerçekten de diyet yapanlar için ideal bir ara öğün yiyeceği.
Begüm'cüm ben de aynı şeyi düşündüm. Bir de açık olarak deneyeceğim. buradan yayınlarım.

Hayat dedi ki...

Bolu usulu patetes çorbasını ben de herkese tavsiye edebilirim :)

Candan dedi ki...

Hülyacım tamda sabah geldim kahvaltıyada ne güzel giderdi pideler ellerinize sağlık:))))Üzümlü kurabiyede super :))))Eskiden bir kurabiye canavarıdım ama şimdi,lerde biraz duruldum:)))))Sevgilerimle:)))

Burcu dedi ki...

Offf offff diyorum sadece. Kurabiyelere bayılırım, sütle beraber çok güzel gider. Ellerinize sağlık :)

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Tam da bugün ne pişireyim diye düşünürken bloğuna girdim ve kır pidelerini gördüm.Cuma günleri özellikle bu tip yiyecekleri pişirmeyi seviyorum .Hemen şimdi mutfağa girip deneyeceğim.Ellerine Sağlık.

akçahan dedi ki...

Hülya, kurdele nakışıyla ilgili buraya yazayım dedim. Satene, kazak türü giysilere ve işleme kısmı olan havlulara denedik biz. Hassas yıkama yapmak gerekiyor. İpek kurdele daha uzun ömürlü. Son derece zevkli, çabuk ve güzel işler elde ediliyor. Umarım yardımcı olabilmişimdir.Hoşçakal.

ilknur dedi ki...

arkadaşlar yemek tarifleri ararken tesadüfen sizi buldum ... emekli oldugumdan kurdele nakışını merak ettim yapabilirmiyim diye internettende aradım sanırım başarılı olamadım bana detaylı kurdele nakışını anlatan sayfalar yada siteler varsa yardımcı olursanız sevinirim ayrıca kurabiye tarifini de hemen deniyecegim

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili İlknur,
mail adresi ve blog sayfan olmadığı için yanıtı buraya yazıyorum.
Benim sayfamın yan tarafında bulunan linklerden, Akçahan ve Nur'un sepeti bloglarına gidersen aradığın işleri bulabilirsin. Yalnız eski tarihlerde yazmışlardı. Arşivlerine bakmayı unutma!

Adsız dedi ki...

Merhaba Hulya hanim

Kir pidenizi denedim ve sonuc mukemmel oldu. Hatta bircok arkadasima da tarifinizi verdim. Tesekkurler.

Zehra

bebade dedi ki...

eline sağlık canım çok güzel görünüyorlar en kısa zamanda ikisinide denemeyi düşünüyorum sevgilerrrrrrrr