19 Şubat 2006

beze, kurabiye, zeytinyağlı dolma

Beze
Malzeme:
3 yumurtanın akı (oda sıcaklığında)
1 su bardağı (1 cup) toz şeker
bir fiske tuz

Yapılışı:
Yumurta akları, toz şeker ve tuz iyice çırpılır. (karışım sertleşinceye kadar)
Yğlı kğıda tatlı kaşığı dökülür veya pasta süsleme aparatı ile sıkılır. Önceden ısıtılmış fırında 150º C'de 30-35 dakika kadar pişirilir. Fırın kapatılır ama bezeler içinde bırakılır (burası püf noktası). Bezeler iyice kuruyup sertleşince fırından çıkartılır.



Kurabiye

Burada Söke Un'un reklamını yapar duruma düştüm!!!... Ama ürünlerini deniyorum ve beğenince de sizlerle paylaşmak istiyorum.

Bu kez de "Bizden Size Kakaolu Kurabiye Karışımı" nı denedim. Çok çabuk yapılabilen bir kurabiye bunlar. Kutunun içinden kurabiye unu karışımı ve kakao çıkıyor. Buna bir yumurta ve 150 gr. margarin ekleniyor (ben tereyağı ekledim). Açılıp kalıplarla kesiliyor ve fırında 20-25 dakika kadar pişiriliyor. Ben bazılarının üzerine yukarıdaki beze karışımından sıktım, bazılarını da piştikten sonra benmari usulü eritilmiş bitter çikolata ve beyaz çikolataya batırıp, süsleme şekerleri ile süsledim (bunu çilek suyu'ndan kopya çektim). İşte böyle çeşit çeşit kurabiyelerim oldu. Çok da lezzetli oldular, hele kahvenin yanında.....



Sayfama yalnızca bunları koyacaktım ama arkadaşlarım "hadi masanın resmini çek" dediler. Hazırlıksız ve ani çekilen bir resim olduğu için pek güzel çıkmadı ama işte masa...

Madem resmini koydum diğerlerinden de bahsedeyim:

  • beze
  • kakaolu kurabiye
  • zeytinyağlı yaprak dolması
  • kaşarlı mantar
  • kıymalı, mantarlı börek
  • barbunya pilaki
  • köfte (mitit köfte)
  • çikolatalı muffin
  • salata
  • peynir ve zeytin tabağı

Beze ve kakolu kurabiye yukarıda. Çikolatalı muffin'i daha önce denediğimi ve çok beğenildiğini yazmıştım. O da Sibel'in Kahvesi blogundan. Köfte ise bildiğimiz köfte harcı. İçine ekmek içi yerine galeta unu koyunca sanki daha güzel oluyor. Kıymalı börek, yufka ile yapılan bildiğimiz tepsi böreği. Soğan ve kıymayı birlikte kavurduktan sonra mantarların saplarını da (mutlaka değerlendiririm) içine doğrayıp suyunu çekinceye kadar kavurdum. Güzel bir börek oldu.

Zeytinyağlı Yaprak Dolması

Zeytinyağlı Yaprak dolması annemden öğrendiğim gibi. Bizim damağımız bu lezzete alıştığı için bildiğim usûlde yaptım. yarım bardak kadar zeytinyağında dolmalık fıstıkları (fıstık yoksa ceviz de kullanabilirsiniz) pembeleştirdim ve 2 büyük soğanı da ekleyip sararana kadar kavurdum. . İçine bir ölçü (500 gr.) önceden ayıklanmış, yıkanmış ve iyice süzülmüş pirinçleri ekleyerek iyice kavurdum. İçine bir ölçü kaynar su, 2 tatlı kaşığı tarçın, 2 tatlı kaşığı kuş üzümü, bir tatlı kaşığı şeker, tuz, nane koyup suyunu çekene kadar pişirip demlenmeye bıraktım. Demlenince, annemin taze asma yaprakları çıkar çıkmaz yaptığı salamura yapraklara sarıp tencereye dizdim. Üzerine biraz zeytinyağı gezdirip, bir tabak kapatıp bir ölçü daha (pirinç ölçüsü) kaynar su ekleyerek suyu çekinceye kadar pişirdim. Zeytinyağlı dolma hernekadar soğuk servis edilirse de ben iyice soğumadan ılık sevdiğim için, ılık ikram edebilecek süreyi ayarlayıp ona göre pişiriyorum.

Bugünlük de bu kadar. Artık biraz elişlerine yer vereyim diyorum ama pek kayda değer bir iş yapmadım. Bu kış bolca kaşkol ördüm. Başladığım bir nakış ise yarım bir şekilde beni bekliyor.....

15 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Masa cok guzel gorunuyor acikcasi, eline saglik.
Kurabiye karisiminin hazir olmasi ne guzel, Soke un cok caba sarfediyor, emek harciyor, eminim Turkiye'de mutfaklarda yeri baskadir.
Sarmadan canim istedi simdi, yapragim olsa usenmez sarardim :((

Sevgilerimle.
Zeynep

evcilkedi dedi ki...

Tebrikler çok güzel bir sofra. Şu beze işine benim de el atmam gerekiyor. Eskiden içinde şamfıstığı ve çikolata parçacığı olanları hazır alırdım ama burada nerde? En iyisi evde yapmak. Söke un çavdar ekmeği karışımını Ankara'ya geldiğimde denemiştim gerçekten çok lezzetliydi. Selamlar

akçahan dedi ki...

Hımmm çok güzel lezetler bunlar. Tabagımı hazırlarmısın, çayım elimde geliyorum.

sennur dedi ki...

Aaaa Semanur dur, beni bekle, ben de geliyorum:))))
Valla Hülyacım, benim gibi boğazı ile hiç işi olmayanı bile yollara düşürdü senin masa. Ellerine sağlık, keyifli sohbetler olsun.
Sevgiyle kal.

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili blog arkadaşlarım keşke Ankara'da olsanız da biraraya gelip kurabiyeler eşliğinde keyifli sohbetler yapabilsek.
sevgilerimle

Özlem dedi ki...

Merhaba arkadaşlar ben Hülya Ablamın hazırlamış olduğu gördüğünüzden çok daha fazlası olan o muhteşem masadaydım :))Gerçekten lezzetleri düzeni sunuşu yanında o sıcacık yüreği ve gülen gözleriyle bu aileden olmak eşime kızıma ve bana hep gurur vermiştir.Çok teşekkürler Yılmaz Ailesi Sizi Seviyoruz.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Özlem'cim mesajını okurken gözlerim yaşardı. yaşlanıyor muyum ne?

Serpilce dedi ki...

Ellerine sağlık.
harika bir masa,keşke o masada bende olsaydım.tam benim sevdiğim yiyecekler.
Afiyet olsun.
Sevgiler.

rümeysa dedi ki...

kesinlikle yapıcam çok tatlı görünüyor:)

Candan dedi ki...

Allahım Allahım Hülya beze en sevdiğim şeydir ama evde yapmaya cesaret edemediğim bir tattı deneyeceğim:)))Sofra sunumu harika beni çağırıyor gibi geldi bana zeytinyalılarada bayılırım favorim zeytinyağlı dolma da orada ne şanslıyım yaw:))))sevgilerimle:)))

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim,
Hepsi cok guzel gorunuyorlar. Ellerinize saglik. Beze tarifinizi ilk firatta denemek istiyorum. Sevgilerimle

Serra dedi ki...

Ben de beze severim, kirk yilda bir de olsa yapariz. Elinize saglik.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
bu böyle oldu mu şimdi.Benim gibi diyet yapmaya çalışan bir hanım sayfana her girdiğinde birbirinden lezzetli tariflerle karşılaşıyor ve diyet güm.Bezeyi ben de çok severim.Eskiden çocukların yaşgünlerinde yapıyordum.Sonra birgün tutturamadım ondan sonra hevesim kaçtı.Birde senin tarifinle deneyeceğim.Kızıma okuldan dönünce süpriz yapmak istiyorum bugün.O da benim gibi tatlıya düşkün eminim çok sevinir. bloğunuzu kendi bloğumdaki(SANDIK LEKESI)hobi linklerine ekledim.Böylece hem istediğim zaman kolayca ulaşabileceğim hem de ziyaretçilerim de eğer hala görmedilerse gezip tanıma fırsatı bulabilecekler. Ellerinize sağlık!

Burcu dedi ki...

Kurabiyeler ve bezeler mükemmel diyecektim ki masa onlardan da mükemmelmiş :) Arkadaşlarınız ne zaman geldi size? Bir dahaki sefere peşlerine takılacağım da ondan sordum:)

Aliye dedi ki...

Tekrar ellerinize sağlık Hülya Hn.