07 Şubat 2006

Haşhaş tohumlu ekmek


Uzun zamandır ayrı kaldığım bloguma "ekmek" le dönüş yapıyorum. Bu ayın "formsante" dergisinde ekmek makinesinde yapılmak üzere ekmek tarifleri var. Birisi de haşhaş tohumlu ekmek. Hem denedim hem de yine dergide önerildiği gibi bundan kanepeler yaptım. Harika oldu. Tavsiye ederim.

Malzeme:
60 ml. su
235 ml. süt
370 gr. beyaz un (ben ekmek unu kullandım)
3 yemek kaşığı haşhaş tohumu
1,5 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı toz şeker
20 gr. tereyağı
1 çay kaşığı kuru maya

(*) Kaşık ölçüleri için ekmek makinesinin ölçü kaşıkları kullanılacak
(**) Hamur karıştığında biraz cıvık bir hamur olduğunu gördüm ve göz kararı biraz daha un ekledim


Yapılışı:
Su ve süt ekmek ekmek kabına dökülür. Un, suyu tamamen örtecek şekilde serpilir. Haznenin bir köşesine tuz, bir köşesine şeker ve bir başka köşesine tereyağı konur. Un yığınının ortasına küçük bir oyuk açarak maya eklenir. Makinenin temel ekmek programı (benim makinem Sinbo SBM-4705'de birinci programda yaptım) ve orta koyuluk derecesi seçilir. Hamur yoğurma işlemi sırasındaa malzeme ekleme sinyal sesinde haşhaş tohumları eklenir. Pişme işlemi bitince tel ızgara üzerinde soğutulur ve çeşit çeşit kanepeler yapılır.
Küçük kareler halinde kestiğim ekmeklerin bir kısmına Pınar Beyaz, bir kısmına zeytin ezmesi sürdüm. Üzerine, taze kaşar peyniri, dil peyniri, kiraz domatesler, biberli yeşil zeytin, macar salamı gibi malzemeler kullandım.



5 yorum:

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ekmek makinesi mi alsak, naapsak,
öyle güzel ekmekler yapıyorsun ki?... Ellerine sağlık, afiyetle yiyin.
Sevgiyle kal.

akçahan dedi ki...

Bloğuna dönmüş olmandan dolayı mutlu oldum.Sevgili Şennur gibi bende ekmek makinası alsam mı diyorum bu güzellikleri gördükçe. Ellerine sağlık, afiyet olsun.

Oya Kayacan dedi ki...

Başın sağolsun. Bu güzelim ekmeğin kokusu acılarını sarmıştır umarım. Geride kalanlara sağlıklı ömürler diliyorum.

evcilkedi dedi ki...

Başınız sağolsun. Dediğiniz gibi hayat devam ediyor. Yeniden blogunuza dönmenize sevindim. Ayrıca haşhaşlı ekmeği ben de çok severim.Ellerinize sağlık

Candan dedi ki...

Sevgili Hülya hoşgeldiniz.Haşhaşlı ekmek tam benlik özellikle üzerindeki çeşnilerle elinize sağlık.Sunum harika .Tekrar baş sağlığı dileklerimle.