08 Şubat 2006

zeytinyağlı kereviz-1 (portakal suyuyla)

Kerevizde B vitamini, demir ve kireç vardır. Unutkanlığı ve sinir yorgunluğunu giderir, idrar söker, böbrek taş ve kumlarının düşürülmesine yardım eder, kan ve süt yapar, karaciğeri temizler. Şeker, yüksek tansiyon ve romatizma da da faydalıdır.


Şimdi de değişik bir kereviz tarifi:

Malzeme:
5 adet kereviz (portakal büyüklüğünde)
havuç (3 orta boy havuç kullandım)
1 büyük soğan
1 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker (silme)
2 portakal
tuz
Yapılışı:
Kerevizler soyulur, kabak oyacağı ile ortası oyulur ve bu oyuğa dış kabuğu kazınmış havuç sokulur ve dilimlenir. Kerevizlerin içinden oyulan kısım da doğranarak ilave edilir. Soğan yemeklik doğranır ve ince kıyılmış sarımsak ile birlikte zeytinyağında pembeleştirilir. Kerevizler eklenir ve yavaşça hepsi birlikte karıştırılır. İçine 2 portakalın suyu ve yarım bardak sıcak su eklenir. Tencerenin kapağı kapatılarak ağır ateşte kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirilir. Gerekirse bir miktar daha sıcak su eklenir. Soğuyunca servis tabağına alınır, kerevizin yeşil yaprakları ile süslenir.

6 yorum:

Mutfakta Zen dedi ki...

kuzenini kaybettigini simdi gördüm hülya. allah kalanlara uzun ömür ve tabii ki sabir versin. her ölüm çok zordur. kolayliklar diliyorum.
tijen

tuhfe dedi ki...

Hem kanepeler hem de portakalli kereviz cok guzel gorunuyor ellerinize saglik.

Serra dedi ki...

portakallisini bilmiyordum. Ogrenmis oldum ama pek fayda etmiyor bana cunku burada kereviz sapi satiliyor, koku olmadigindan bu cok sevdigim sebzeden mahrum yasiyorum 4 senedir. elinize saglik, benim yerime de yeyin.

Candan dedi ki...

sevgili Hülya veggie olduğum için kereviz olmazsa olmazlarım arasında birde bu usul deneyeyim.Ben umumiyet aynı şekil hazırladıktan sonra şeker yerine un serpip pişmeye bırakıyordum tabi portakalsız .Portakallı biraz daha egzotik hava verir sanırım.Sevgilerimle:)))

akçahan dedi ki...

Meslektaşım, çok severim ben bunu ve yarın da bizim menüde olacak sanırım. Yalnız sunumun çook hoş olmuş, benim kereviz kocaman olmasa hemen denemek isterdim. Ben biraz da limon suyu ekliyorum, bir ekşi sever olarak. Portakal suyu havuç salatasında da güzel oluyor.Hoşçakal.

erva dedi ki...

Kanepeler ve portakallı kereviz çok hos görünüyor Hülya ablacım... Gene konuşturmussun...Ne diyelim ellerine sağlık...