10 Mart 2006

yeşil elma

Yeşil Elma

Bu arada aklıma düştü; eskiden bir kez denediğim, değişik ve beğenildiğini düşündüğüm bir tatlıyı da (pek tatlı sayılmaz ama) yeniden denesem nasıl olur diye...


Tarif çok basit... Elmaların kabukları soyulur, içi oyularak (kabak oyacağı ile) çıkartılır. Elmalar derin bir tencereye konur ve üzerine nane likörü boşaltılır. 8 elmaya, bir şişe nane likörü konuyor. Üzerine 2 tatlı kaşığı toz şeker serpilir ve elmalar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Soğuyunca, taze ananas dilimi üzerine konur, krem şanti ve istenen malzemelerle süslenir.


16 yorum:

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, hepsi birbirinden guzel yemekler yapmissiniz. Cornflakesli tavuk tarifinizi listeme ekledim. Ayrica çikolatadan yaptiginiz sol anahtarina da bayildim. Hem Oya'nin hemde sizin ellerinize saglik, sevgilerimle

Burcu dedi ki...

Hülya Hanım; resmen yatar ayak iştahım kabardı. ellerinize sağlık, döktürmüşsünüz. Bir kere tavuk fikri çok ilginç. Mısır gevreksiz yaşayamayan biri olarak bu fikre de bayıldım :) Biz bunun cipslisini yaparız. Sarımsaklı patates eminim süper oluyordur ki sarımsağın lezzet katmadığı bir şey yok.
Zeytinyağlı pırasayı hiç sevmem ama annemler bayılır. Trakyalılar çok sever pırasayı, biz uzun yıllar trakyada oturduk. Hatta tok olduklarını belirtmek için "pırasa olsa yemem" derler :)
Elmalı tatlı da çok ilginç. Ama meyveli tatlıları pek sevmem. Yinede denemeden bilemeyeceğim için tarifini aldım.Bu arada aynı tabaklardan bizde de var :)
Son olarak tiramisuya ben de bayılırım...:)
Ellerinizeeee sağlıııkkk :))

Safran dedi ki...

Sevgili Hülya, şimdi böyle lezzet bombardımanı yapılır mı ? Hangi biriyle başlasam acaba ? Hem sizin hem de kızınızın ellerine sağlık...Hepsi de çok güzel görünüyor :) Sevgiler...

evcilkedi dedi ki...

Nane likörü çok iyi fikir Hülya hanım, ben de elmaları aynı şekilde temizler ama içlerine ceviz,kuşüzümü vs doldurup kaynatırım. BU şekilde renklendirmek hiç aklıma gelmemişti. Teşekkürler tarif için

menekse dedi ki...

Yemek ve tatlilar cok lezzetli gorunuyor, ellerinzie saglik. Ozellikle kornfleksli tavugu en kisa zamanda deneyecegim. Sevgiler,

RÜMEYSA dedi ki...

Corn flakesli tavukda kuş gribi yokmu acaba?:)) ben çok korktum bu hastalıktan yumurtayı mesela elime hemen alırken yıkıyorum yumurtayı sonra işimi goruyorum atıyorum yine hemen ellerimi yıkıyorum:))) tedbirli olmak lazım

Serpilce dedi ki...

Yemeklerinizin hepsi birbirinden güzel olmuş sizin ve kızınızın ellerine sağlık.
Bloğuma bıraktığınız yorum için teşekkürler.Allah kısmet ederse battaniyeyi torunuma saklıyorum.başka battaniyelerde yaparım tabiiki.
Sevgiler.

one ben bir sey dedi ki...

Sevgili Hülya yemek potborileriniz super:)))Tahminime göre çok te lezzetli olmuşlardır.Zeytinyağlı pırasa favorim ve yeşil elma favorim:)))Oyada herhalde tiramisuyu güzel yapmıştır:))) Sevgilerimle:)))
yum yumları gördünüzmü?

berrince dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel görünüyor. Sizinde kızınızında ellerine sağlık.
Sevgiler,

akçahan dedi ki...

Sevgili Meslektaşım; bu ne lezzetler böyle!Hepsi çok güzel görünüyor.Lakin, benim sormak istediğim bir nokta var. Bu tariflerde hep bu hususa takılıyorum. 175-200 derecede 1 saat pişirsiğimiz zaman mısır gevrekleri erkenden kızarmıyor mu? Görüntüdeki renge çok kısa zamanda ulaşır da, tavuklar pişmezse, diye düşünüp, cesaret edemedim, bu konuyu yazabilirsen çok memnun olacağım. Elmalı tatları severim. Ben de içlerine şeker ve tarçın koyup, çok az su, kırmızı gıda boyası ve karanfil ilavesi ile pişiriyor, kaymakla servis yapıyorum. Oya'nın da ellerine sağlık, Annesi gibi becerikli, daha şimdiden. Kızımıza maşallah derken,her ikinize de güzel bir gün dileği ile hoşçakalın.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Arkadaşlar,
corn flakesli tavuğu özellikle öneririm. Çocuklar çok seviyorlar. Corn flakeslere fırında hiçbir şey olmuyor. Semanur mutlaka denemelisin...

sebboy dedi ki...

yemede yanına yat olmuş bunların hepsi...Ellerinize sağlık. tavuk tarifiniz kaydedildi.

didem şahin dedi ki...

merhabalar,acaba hangisi daha güzel desem hepsi birbirinden harika görünüyor.ellerinize sağlık.tavuk bencede mutlaka denenmeli

Sonia dedi ki...

Kus gribi almanyaya da geldiginden beri tavuklara hasret kaldik. Senin tarifinde harika görünüyor ama bir süre dha yiyemiyecegiz maalesef. Bu arada fideler icin gec kalma tam zamani Hülyacim..
Sevgiler...

Candan| dedi ki...

merhabalar sevgili hülya :)) yumyumlar yumurtalardı ,şu devekuşu ve emu kuşu yumurtaları oyularak sanat eseri haline getirilmiş:))))sevgilerimle:)))

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor. Ben tiramisu rica edeyim:)))
Ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal.