20 Mart 2006

Gelincikler & aynı hamurla iki çörek


Fotoğraf makinası eşimle birlikte Adana'ya gidip geldi. Yukarıdaki gelincikler Adana'dan.

çörek tarifi de Oktay Usta'dan, denemesi de benden...
Malzeme:
5 su bardağı un
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı çiçek yağı
1 çay bardağı erimiş margarin
1 yumurta

Patatesli iç:
100 gr. kıyma
sıvıyağ
3 patates
1 soğan
tuz, karabiber, pul biber

Peynirli iç:
Rendelenmiş peynir (ben hellim peyniri kullandım)
maydanoz
dereotu


Yapılışı:
Önce hamur hazırlanır. Unun ortası havuz gibi açılır. Ortasına maya konur ve biraz ılık su ile eritilir. Yavaş yavaş un ile karıştırmaya başlarken diğer yandan da diğer malzemler eklenir. Kulak memsinden daha yumuşak bir hamur yapılır.
Hamurun üstü örtülüp, dinlendirilirken içi hazırlanır.
Bu hamur miktarından iki çörek çıkıyor. Ben birini patatesli, birini kıymalı yaptım. Her ikisi de çok lezzetli oldu.
Çörek yapmak şart değil. Poğaça formu verilebilir, pizza şeklinde yapılabilir. Gelelim patatesli için hazırlanışına.
Ben patatesli iç hazırlarken önce patatesi haşlar, sonra rendeler, sonra da soğanla kavururdum. Oktay Usta'nın tarifi ile daha güzel oldu. Bundan sonra hep böyle yapacağım.

Patatesli İçin Hazırlanışı:
Yemeklik doğranmış soğan ve kıyma birlikte biraz sıvı yağ ile kavrulur. Bu arada patatesler küçük küpler halinde doğranır (çiğ olarak). Patatesler de eklenerek hep birlikte kavurmaya devam edilir. tuz, karabiber ve pul biber eklenir. Patateslerin çok iyi pişmesine gerek yok, biraz da çörekle birlikte pişiyor.
Hamur eğer çörek yapılacaksa, ikiye bölünür. Unlanmış tezgahta oval olarak açılır. İçine hazırlanmış iç malzemesi konur ve iki kenar için üstüne kapatılır. Ters çevirip yağlı kağıt yayılmış tepsiye konur.
Bu arada küçük bir itiraf: İlk çöreği patatesli yaptım. Ama biraz unla önce bir yoğurup, sonra yine unlayarak açmak gerekiyormuş. Ben biraz az unladığım için (hamur da oldukça yumuşak) içine malzemesini koyup tepsiye alırken hem yayıldı, hem de bazı yerleri delindi. Ben de delik yerlerini kapamak için küçük parçalar açtım. Papatya ve kalpli kalıplarla küçük hamurlar kesip o delikleri kapadım. Böylece çöreğim süslenmiş de oldu (yine yayık durumda ama!).Lezzetine ise diyecek yoktu.
Peynirli çörekde ise hiç problem çıkmadı. İçine peynirli harcı koyduktan sonra iki ucunu kapatıp, ters çevirip tepsiye aldım. Üzerine çırpılmış yumurta sürdüm ve bıçakla verev kesikler yaptım. Hem görüntüsü, hem lezzeti güzel oldu. Çöreklerinizde hellim peynirini deneyin, pişman olmazsınız...
isteğe göre üzerine çörek otu ve susam serpilir. ben unutmuşum:(

12 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Hülya hanım ellerinize sağlık harika gözüküyor. Bu aralar hamur mayalama işine takmış vaziyetteyim. Birkaç denemem oldu başarısız, geçen hafta hamuru kabartmayı becerdim ama piştikten sonra çok sert oldu poğaçalarım.Siz deneyimlisiniz fırın ısısımı önemli acaba. Paylaşırsanız sevinirim. Sevgiler

berrince dedi ki...

Ellerine sağlık. Eminim çok güzel olmuştur. Ben Oktay Ustanın tariflerini beğeniyorum. Annem mümkün olduğunca seyretmeye çalışıyor Oktay ustayı :)
Sevgiler,

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, nerelerdesiniz, uzun zamandir sesiniz cikmiyor. Ama bugun muhtesem bir tarifle donmussunuz. Hem patatesli hemde peynirlisi guzel olmustur eminim. Elinize saglik. Gelincik resimlerini de cok begendim, sevgiler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Nazlıca, mayalı hamurları yapmak aslında çok kolay. Ben de mayalı hamurları emekli olduktan sonra denemeye başladım. Hamuru yoğurduktan sonra biraz mayalanmasını beklemek, şekil verip tepsiye koyduktan sonra tepsi mayasının gelmesini beklemek gerekiyor. Birde öncedenısıtılmış fırında pişirilmeli.
Bu tarifde kulak memesinden yumuşak olacak diye tarif etmişti Oktay Usta. Bunun da önemi vardır herhalde.
Bu tarifin aynını dene, pişman olmazsın.

Berrin'cim, annen bu tarifi de almıştır mutlaka. Annen sana birgün yapsın, afiyetle yiyin.

Nezakat'cim, haklısın biraz arayı uzattım. Fotoğraf makinası eşimle birlikte Adana'ya iş gezisine gitmişti, onun etkisi oldu. Bu dönemde Sibel Tüzün'ün videosunu koydum. Son birkaç gündür de postu yazdığım halde bir türlü resim ekleyemedim. Blogspottan kaynaklandığını düşünüyorum.
Bundan sonra ne sıklıkla gelirim bilmiyorum. "Diyete başladım."
Sevgilerimle

Sonia dedi ki...

Adanada acmistir bizim burada kardelenler cigdemler acti. Yakinda nergisler baslar acmaya.
Börekler cok güzel görünüyor ellerine saglik canim.
Bahce mevsimi de yaklasiyor. sebze fidelerimiz baya büyüdü...
Asmali Konak forumda anlaticagiz anilari artik.
Sevgiler Sonia...

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Öncelikle sevgili eşine teşekkürler, baharın müjdecilerini bize Adana'lardan ulaştırdığı için...
Senin de ellerine sağlık, tarifler harika, denenecekler:)))
Sevgiyle kal.

Hanife dedi ki...

Ikisi de cok hoz lezzetler, ellerine saglik Hulya. Cicek suslemeler sans ama cidden cok yakismis:) Harika....
Ellerine saglik..

Burcu dedi ki...

Hülya'cığım yılın ilk gelincik fotoğrafı Adana'dan geldi. Ne narinler değil mi?
Çörekse enfes ama yaz hazırlığında olanlar için çok tehlikeli. Öpüyorum.

akçahan dedi ki...

Oktay Usta'yı evde olduğum zaman yarısını izleyip, yarısında uyuyakalmıştım. Böylece öğrenmiş oldum, teşekkürler, afiyet olsun.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Oktay usta'nın tarifleriyle 2 ajanda doldurmuştum bir zamanlar.Her tarifini mutlaka aynı gün denemeye çalışırdım.Tabii bir sürü de kilo almama neden olmuştu.İzleyemediğim tarfilwrini de netten bulup defterime eklerdim.Şimdi pek fırsat bulup izleyemiyorum ve ne yazık ki netten de bulamıyorum.Bu tarifi buraya eklediğin için teşekkürler. Resimde enfes gözüküyorlar.eminim ki öyledirler de.Ellerine kollarına sağlık.Bu arada videoyu ekledim.Çok teşekkürler.Ben de bugün Kıbrıs mutfağının en sevilen tatlılarından biri olan Gatmer'i anlattım MUTFAKTA BİRİ Mİ VAR??? sitemde.Orada hellimle yapılan birkaç tarif de var.Bu tarifini bende hellimle deneyeceğim.İnşallah seninkiler kadar güzel olur.Sağlık ve sevgiyle kal:-)

Candan dedi ki...

Sevgili Hülya çok nefis olmuş tattım biliyorum:)))Buarada bende hamur mayalama işinden bayağı ürküyorum kaç denemede nedense pide gibi kalıyorlar:)Gelincikler harika ama çok narin çiçeklerdir değilmi:)))Sevgilerimle:)))İyi haftasonları:)))

erva dedi ki...

Hülya ablacım,
bu güzel tarifi bizlerle paylastığın için çok sağol... en kısa zamanda denenecek tariflerimin arasına aldım bile...