03 Mart 2006

patates nasıl soyulur?


Patates çok sevilen, sık tüketilen bir besin maddesi. Ama haşladıktan sonra soyması işkence gibi... Püre yapılacaksa da sıcak sıcak soymak gerekiyor. Ben de bu işlemden hoşlanmadığım için genelde soyup da haşlıyordum. O zamanda patatesin besleyici kısmı kabuğa yakın olduğu için, her seferinde bu soyma işlemi beni vicdanen rahatsız ediyordu.
Aslında ne kolaymış......
Dün bana mail ekinde Japonların çektiği bir video geldi. Konu: Patates nasıl soyulur? Benim gibi bilmeyenlerle paylaşayım istedim.

Patates soyma konusunda bazı mesajlar aldım. Anlaşılmayan noktalar olmuş. Biraz daha açıklamaya çalışacağım.
İşte şöyle:

  1. Haşlanacak patatesler güzelce yıkanır
  2. Ortasından kabuğu çizilir (patatesi çevreleyecek)
  3. Haşlanır (yumuşayıncaya kadar)
  4. Kaynar sudan alınıp, içine buz konmuş kaseye atılır. Kabuklarının açılmaya başladığı görülecektir. Hemen alınır. (yani birkaç saniye)
  5. Ve patatesin kabuğu iki yanından çekilir.
Kolaylıkla şapka çıkar gibi çıkıyor. Hemen sıcak sıcak ezip püre yapabilirsiniz.

11 yorum:

erva dedi ki...

en sevdigim yiyeceklerden bir tanesi walla patates... Helede küzine tarzında bir yerde pisirdin mi tadına doyum olmaz:))

yemekvebiz dedi ki...

hARIKA bir yontem bana gorede, aksam eve gidince deneyecegim hemen :))
bende cunku soyma islemini sevmeyenlerdenim.
Islem sonucunu bildirecegim.
Tesekkurler Hulya hanim.
Zeynep

Nezaket dedi ki...

Hepimize cok faydali olacak bir bilgi vermissiniz Hulya Hanim, cok tesekkurler. Bloglarda gezindikce yeni yeni seyler ogreniyorum. Bu yontemi de hemen deneyecegim.

İncik Boncuk dedi ki...

ya evet geçen biz de bunun muhabnetini yapmıştık. hakikaten iyi fikir :)

BurcuAşçı dedi ki...

super bir yontem:) bayılırım patatese...bu arada hulya abla, seni sobelemis bulunmaktayım,10 kitap seciminde:) bakalım,senin en sevdiklerin neler,ona gore kutuphaneme eklerim ben de:)

Safran dedi ki...

Çok teşekkürler Hülya,
Mükemmel bir şey bu ,iyi ki yazdın..sevgiler...

Safran

creepingdeath dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Hülya Yılmaz dedi ki...

sevgili arkadaşlar ben bunu iki kez denedikten sonra yazdım. sizler de uygulayıp bana sonucu bildirirseniz sevinirim.

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hülya; Bu pratiği paylaştığın için çok teşekkürler. Çok zahmetli bir işi kolay yapabilmek harika. İlk fırsatta deneyeceğim. Sevgiler

elishi dedi ki...

hülyacım benim anlamadığım buzlu suya atınca patatesler soğumazmı yoksa hemen daldırıp çıkaracakmısın?

Gülderen Çakır dedi ki...

Bugün hemen deneyeceğim bu en çok oğlumun hoşuna gidecek çünkü çok sevdiği patatesleri yemek için soyarken minik ellerini üfleme zahmetinden kurtulacak şimdiden teşekkürler