26 Mart 2006

Patatesli Tavuklu Börek (Boşnak böreği)

Bu tarif Nilüfer Abla'mdan. Değişik ve leziz bir börek. Pek de bilinmez.
Aşağıdaki ölçülerle ben büyük fırın tepsisine yaptım, miktar azaltılıp çoğaltılabilir.

Malzeme:
6 orta boy patates
3 orta boy kuru soğan
10-12 tavuk baget
2 bardak un
tereyağı
su, tuz, karabiber

Yapılışı:
Patatesler küp küp, soğanlar yemeklik doğranır ve harmanlanır. Bu karışımdan bir avuç ayrılır. Kalanına tuz ve un konarak su ilavesiyle muhallebiden koyu bir karışım hazırlanır. Bu karışım iyice yağlanmış tepsiye dökülerek yayılır.

Tavuk bagetlere ayrılmış bulunan soğan, patates karışımı, tuz ve karabiber eklenerek iyice karıştırılır. Bunlar da tepsinin üzerine yerleştirilit. Üzerine küçük parça tereyağları konur ve 220-230 derecede ısıtılmış fırında pişirilir (yaklaşık bir saat).

Soslu karnabahar ve brokoli

Bu sos tarifi ve haşlama tüyoları da Nilüfer Abla'dan...
- Karnabahar haşlarken suyuna yarım çay bardağı kadar süt konursa karnabaharlar beyaz olur. (denedim)
- Brokolileri haşlarken de suyuna bir fiske karbonat atılırsa brokoliler yeşil kalır.(bunu da denedim. ben de haşladıktan sonra üzerinde soğuk su gezdirirdim.)

Gelelim sosuna:
2-3 diş ezilmiş sarımsak
2 tatlı kaşığı sumak
1/2 limon suyu
nar ekşisi
1/2 çay bardağı zeytinyağı (ben sızma yağ kullandım)
tuz

Hepsi karıştırılır ve servis yaparken haşlanmış brokoli ve karnabaharların üzerine dökülür.

Hafta sonu sweet kitchen'dan "banana bread" ve Sibel'in kahvesi'nden "pırasa böreği" denedim. Diyet yapanlara pırasa böreği, yapmayanlara da banana bread önerilir.

17 yorum:

Sonia dedi ki...

Merhaba sayende iki blogla tanistim tesekkürler.
Karnabahar ve brokkoliyi ben susuz pisirip etlerin yaninda garnitur olarak servis yaparim. Verdigin sos tarifi biraz degisik ilk firsatta deneyecegim.
Bu arada sebze fidelerin ne alemde, eee bahce sezonu basliyor artik. Anilarimizi güzellikleri de dostlarla paylasacagiz. Ervayi coktan göremiyorum. Bir kac msj yazdim ama yanit alamadim bir bilgin varmi hülyacim?
sevgiler Sonia...

begüm dedi ki...

Hülya Hanım merhabalar,

Tarifimi denediğinize çok sevindim. Bende sizin bugün verdiğiniz bu tavuk tarifini denemek isterim gerçekten. Dediğiniz gibi değişik bir tarif ve lezzetli olcağı da belli. Bir de brokkoli ve karnıbaharın sosu çok güzel. Ellerinize sağlık...

Sevgiler

Begüm

Safran dedi ki...

Ellerine sağlık Hülyacım, bizimkilere brokoli yedirmek için aradığım alternatif tarif bu olabilir gerçekten...En kısa zamanda deneyip sonuçları görmek için sabırsızlanıyorum...Benim kadar tavuk yemekleri seven birine bu güzel tavuklu tarifi verdiğin için ayrıca teşekkürler, sevgiler...:)

Nezaket dedi ki...

Hulya hanim, karnibahara kullandiginiz sosun aynisini bende yaparim. Cok severiz ailecek. Ayrica karnibahar haslarken kucuk bir parca tulbente sarili ekmek koyarsaniz tencereye karnıbahar hic koku yapmiyor. Bunu ogrendigime en cokda esim sevinmisti laf aramizda. Elinize saglik, borekde nefis gorunuyor.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Tarifler harika, Boşnak böreğini duymuştum, yakında tarifini deneyeceğim, ellerine sağlık.

didem şahin dedi ki...

tavuklu tarife okurken bile bayıuldım mutlaka en kısa zamanda deneyeceğim.tahminim çocuklarda zevkle yerler her ikisini de.teşekkürler.sevgiler

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya hanım,
Tarifleriniz harika,sizin tariflerinizden yaptımığım yemeklerin arasına boşnak böreğini de alacağım.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Mutfakta Zen dedi ki...

muzlu kek ne güzel olurdu sahi!
bir zamanlar çok sevdigim bir kitabim vardi, ondaki tarifi yapardim evde yumusamis muzlar oldugunda. sonra o kitabimi kaybettim, hala muzlu kek adini her duyusumda onu animsarim.
tijen

Candan dedi ki...

Sevgili Hülya yine harika tatlar ,ellerinize sağlık:)Brokoli püfü için teşekkürler:) Sevgilerimle:)

berrince dedi ki...

Boşnak böreği eminim güzel olur. Brokoli ve karnıbahar ın sosu da hoşuma gitti :) Deneyeceğim.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

ellerinize salık çok leziz görümüyorlar

Burcu dedi ki...

Çok çok muhteşem görünüyor. Biz de karnıbahar salatası yaparız, öyle deriz yani ve çok da sağlıklı ve lezzetli olur... Brokoli de yapar annem ama ben onu pek tercih etmem :)

Tavuklar ise süper olmuş. Ellerinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

Patatesli tavuklu börek muhteşem bir tarife benziyor. Mutlaka deneyeceğim. Tarif için çok çok teşekkür ederim. Zaten sizin tarifleriniz her zaman harika oluyor. Sormak istediğim patatesler haşlanacak mı? Sert kalmasından korkuyorum da.

Cevabınız için şimdiden çok teşekkür eder, saygılar sunarım.

Çiğdem

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili arkadaşlar ilginize çok teşekkür ederim.
Patatesler çiğ olacak. Küçük küpler halinde doğrandığından ve fırında bir saatte piştiğinden patatesler pişiyor. Ben de önce aynı tedirginliği duymuştum.

Adsız dedi ki...

sevgili hulya hanim tavuklu boregi denedim fakat nerede hata yaptim acaba.galiba kivamini tutturamadim.pistiginde hamur umsu bir sey oldu.lutfen yardim edermisiniz.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili anonymous,
bunun kıvamını tutturmak önemli. Unu eklediğiniz zaman kek kıvamında olmalı. Daha cıvık bir hamur olursa pişmez hamur kalır. Kıvamını tutturabirseniz de çok lezzetli bir börek-yemek oluyor.

badem erdem dedi ki...

Hulya abla, Bosnak Boregini Nilufer ablanla okuduk. Cok hosuna gitti. Tesekkur ediyor