11 Nisan 2006

damla çikolatalı top kek

Bu da Damla Çikolatalı Top Kek. Hafif ve güzel bir kek. Çok da çabuk yapılıyor...

Malzeme:
125 gr. tereyağı
2,5 su bardağı esmer şeker
2 yumurta
1,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
½ su bardağı süt
1 yemek kaşığı kakao (tepeleme)
½ su bardağı damla çikolata
Yapılışı:
Tereyağı ve şeker krema haline gelinceye kadar çırpılır. Yumurtalar eklenerek çırpmaya devam edilir. Süt, un, kakao ve kabartma tozu eklenerek kaşıkla iyice karıştırılır. Damla çikolatalar eklenir. Yağlanmış muffin kalıbına dökülür. 175-180 C'de önceden ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişirilir. Kalıpta soğuması beklenir. Kalıptan çıkartıp muffin kağıtları ile servis yapılır. Benim 6'lık iki muffin kalıbım var. Onlara paylaştırdım, bir miktar arttı. İki tanesini de kağıt muffin kalıplarında (erkap muffin kalıbı) pişirdim. Bu kalıplarda da çok başarılı oluyor.

10 yorum:

İncik Boncuk dedi ki...

ellerinize sağlık. muffinler benim de ilgimi çekti. bazen muffinleri kalıptan çıkartamıyorum. bu erkapları nerden aldınız?

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili incik boncuk,
erkap muffin kalıplarını büyük migroslarda bulabilirsin.
sevgiler.

akçahan dedi ki...

Yine neler neler görüyorum sayfanda, bir yolunu bulup size gelmeli, bir tabak acem pilavı yanında ayran, tam da öğle vakti, muffinleri çayla alayım canım. Ellerine sağlık.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Eline sağlık, çok lezzetli görünüyorlar:)) Afiyet olsun

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hülya; Sebzeli pilavı çok severim.Acem pilavı harika gözüküyor, arkadaşım patlıcan da koyuyor. Tek başına doyurucu ve çok lezzetli. Ellerinize sağlık.

HÜLYA dedi ki...

Hülya Hanım pilavınız çok güzel görünüyor. Hafta sonu olur olmaz bende deneyeceğim. Blog sayfanızı hergün takip ediyorum. Özellikle ebru çalışmalarınıza bayılıyorum. Sizi çok seviyorum. Kendinize çok iyi bakın.

candan dedi ki...

Sevgili Hülya çok lezzetli görünüyorlar.Muffine bayılırım ama hepte muffinle wafflı karıştırıyorum ilahi ben:))))sevgilerimle.Akşama oya ile bana uğrasanız:))))

Safran dedi ki...

Ellerine sağlık Hülyacım, yine mükemmel lezzetler hazırlamışsın, acem pilavını özellikle en kısa sürede ben de yapmak istiyorum...Sevgiler...:)

Burcu dedi ki...

Biz bu pilava özbek pilavı da deriz. Çok sevilir ve özel günlerde, okumalarda ayranla, ikram edilir. Ellerine sağlık Hülya.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Semanur'cum, ne zaman istersen gel, istedğin yemekleri, muffinleri kekleri yaparım. bu arada biraz da İK konuşuruz (ben özledim galiba...)
Şennur'cum senin yemek ve tatlılarla pek aran yok ama yine az da olsa ilgilen. İlerde torunlarına yaparsın:)))
Hülya isimli yorumu anlayamadım. ismin üzerine tıklayınca ben,m sayfam açılıyor!!! Bu ne demek??? Hülya isimli tadıklarım olsa benim sayfam açılmaz.. anlayamadım!!!
Candan'cım sen hangisi seviyorsun muffini mi, waffle'ı mı?
ben sana hergün geliyorum ama bazen zamanım olmuyor yorum yazamıyorum. Tamam bugün Oya ile birlikte uğrayalım. Oya da zaten fırsat buldukça bu bloglarla ilgileniyor.
sevgili Safran, bence en kısa zamanda dene. hele evde bizimkiler gibi etoburlar varsa...
Burcu'cum, haklısın. ben de bir arkadaşımın yardımcısı Özbek Hanım da buna benzer bir pilav yapmıştı. Kültürler birbirine benziyor zaten...
herkese sevgiler...