24 Nisan 2006

Beşamel Soslu Tavuk

Bu tarif bugünkü Yeşil Elma programından. Hemen akşama yaptım, evdekiler çok sevdiler. Hem kolay, hem de çabuk yapılıyor.


Malzeme:
1 tavuk göğsü (ince dilimlenmiş)
4 domates
4 yeşil biber
2 diş sarımsak
2 kuru soğan
sıvıyağ
tuz, karabiber, pul biber, kekik

Beşamel Sos Malzemesi:
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
sıvıyağ
tuz, muskat, karabiber
kaşar peyniri

Yapılışı:
Teflon tava kızdırılır. Tavuklar, biraz sıvıyağda, hızlı ateşte (etler sulanmayacak) sotelenir ve fırın kabına alınır. Aynı tavaya biraz sıvıyağ (programda tereyağ kullandılar) konarak, yarım halka doğranmış soğanlar, ince çentilmiş sarımsaklar ve yeşil biberler sotelenir. Kabukları soyulmuş ve kuşbaşı doğranmış domatesler eklenerek pişirilir. Arzu edilen baharatlar konur ve bu karışım da tavukların üzerine yayılır.
Beşamel sos hazırlanır (akıcı kıvamda) ve o da üzerine gezdirilir. Son olarak üzerine kaşar peyniri rendesi serpilir ve fırında kaşar peyniri eriyip, pembeleşinceye kadar tutulur.
Bu güzel tavuk yemeğinin yanına spagetti makarna iyi gider diye düşünüp, tereyağlı spagetti ile servis yaptım.

8 yorum:

Defne dedi ki...

Sevgili Hulya, ben de ayni tarifi kucuk guveclerde yaparim misafirlerime. Arpacik soganla yapiyorum, bazen kabak veya havuc katarim. Cok guzel gorunuyor, ellerine saglik.

Sonia dedi ki...

Cok güzel görünüyor. Mutlaka denerim. Pratik seyleri seviyorum.
Sevgiler...

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, ellerinize saglik, cok guzel olmus. Bu arada fırın kabınızda cok guzelmis..

defnenin dedi ki...

ben de ayni yemegi birazcik farkla evde yapiyorum cok lezzetli oluyor sosun adi esime pek bir degisik geliyormus o yuzden kendisi bir ad koydu... nosetellali tavuk diyor ki bence besamal soslu demek daha kolay..

ben tavugu sarimsak, sogan ve baharatlarla hasliyorum ve diddikten sonra besamel sos koyup yapiyorum...buda benim tarz iste..

ellerinize saglikk

berrince dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.
Sevgiler,

Safran dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili Hülya, çok güzel görünüyor :)

akçahan dedi ki...

Tavukları yapmamın sakıncası pek yok ama, patatesli ekmek, ah bu internet bana yaramadı, gördükçe yapasım geliyor, sonuçta kilolar alıp başını gidiyor. Ellerine sağlık, meslektaşım çoook harika görünüyorlar.

Adsız dedi ki...

CUMA AKSAMI YAPTIM BU YEMEGI AY BIR GUZEL OLDU ANLATAMAM
YAVAN YAVAN TAVUKTAN BIKMIS OLAN BEN COK BEGENDIM ESIMDE COK SEVEREK YEDIK TAVUK HERALDE EN GUZEL BIR SEKILDE BOYLE PISIRILIR ELLERINE YUREGINE SAGLIK YAZMADAN SELAM ETMEDEN DURAMADIM.
SEVGILER
ZUMRUDUANKA