13 Nisan 2006

bisküvili parfe

Bisküvili Parfe (kolay rokoko)















Bu da tarif defterimin ilk sayfalarında kalmış, yıllardır yapmadığım bir tatlı. Bu kez tarifi ve ölçüleri değiştirerek aşağıdaki hale getirdim. Bence daha güzel oldu.
Malzeme:
  • 2 poşet krem şanti
  • 1 paket Eti Kakolu Bisküvi
  • 50 gr. kadar iç antep fıstığı
  • 2 tatlı kaşığı nescafe
  • 2 su bardağı soğuk süt
Yapılışı: Krem şanti, nescafe ve soğuk süt derin bir kaba konarak iyice çırpılır. (krema koyulaşacak, nescafeler eriyecek). İçine kırılmış bisküviler ve antep fıstığı eklenerek karıştırılır. Derince bir kabın içi streçle kaplanır. Karışım içine dökülür. Üstü tekrar kapatılarak derin dondurucuya konur (bir gün önce yapılması gerekir). Servis tabağına ters çevrilir. Dr. Oetker'in çikolatalı sosu ile servis yapılır.
Sıcak günler için hafif ve soğuk bir tatlı.
Bu kez post'u biraz uzun tuttum galiba. Görüşmek üzere....

19 yorum:

Sibel dedi ki...

Harika şeyler hazırlamışsınız, orda olmak istedim:)) Rokokoyu ben çiğ yumurtalı olarak yapardım -yıllar önce- sonra tabi vazgeçtim ve tadını gerçekten çok özledim. Böyle de denenebilir. Ben portakal kabuğu rendesi de eklerdim, harika bir tatlıdır gerçekten de.. Sufle ve kurabiyeler de nefis görünüyor, ellerinize sağlık!

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sibel'cim tarif defterimde krem şanti ile yapılan 3-4 tarif daha var. Eskiden bunları hep denemiştim. Dediğin gibi diğelerinde yumurta var ve çiğ olarak kullanılıyor. Ama o tarifleri de yumurtasız deneyebiliriz bence. Bak portakal kabuğu rendesi de aklıma gelmedi, bir dahaki sefere...

Hatice dedi ki...

misafirlerine nefis şeyler hazırlamışsın, bademli kurabiyenin benzerini annemden öğrenmiştim, eminim badem de çok yakışmıştır,ellerine sağlık...

Safran dedi ki...

Sana misafir olmak varmış sevgili Hülya, ne güzel bir menü bu, ziyafet gerçekten, ellerine sağlık :)

özlem dedi ki...

Sevgili en iyi alışkanlığım Hülya Ablam, yine harikalar yaratmışsın.Ellerine sağlık.Görüntüler tatlarının ne kadar nefisss olduğunun ifadesi.Ayrıca benim tarifimi beğenip(peynirli sufle) sayfanda yer vermen beni çok mutlu etti.Hafta sonu kahvaltısına deneyeceklere şimdiden afiyet olsun diyorum....

limonata dedi ki...

Hülya hanım ne diyeyim, harikasınız. Bu kadar kısa bir sürede döktürmüşsünüz. Herşey nefis görünüyor, ellerinize sağlık...sevgiler

Defne dedi ki...

Merhaba, hersey cok guzel gorunuyor. Lezzetlerinden de hic suphem yok. Kurabiyelere uzanip, bir tane almak geldi icimden:) Ellerinize saglik.
Sevgiler...

Serpilce dedi ki...

Ellerinize sağlık.çok güzel şeyler hazırlamışsınız. Misafirlerinizin arasında bede olmak isterdim.Herkeslere afiyet olsun.
Sevgiler.

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, Safranin dedigi gibi size misafir olmak istedim bende. Ellerinize saglik hepsi guzel olmuslar. Ayrica bu kadar cok cesidi kisa surede yaptiginiz icinde sizi tebrik etmek istiyorum. Sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili blog arkadaşlarım, her zaman beklerim.
Bu arada, o gün kendimi kaptırıp çok yorulmuşum ondan mı, yoksa bahar mı çarptı anlayamadım. 3 gündür hastayım. Fırsat buldukça yataktayım. İnşallah yarına (pazartesi) ayağa kalkabilirim.
sevgilerimle,

evperisi dedi ki...

Ellerinize sağlık Hülya hanım!
Şahsen misafiriniz olmak isterdim herşey çok nefis gözüküyor doğrusu...

NAZLICA dedi ki...

Hülya hanım hepsi harika lezzetler. Ellerinize sağlık, Hele Kolay Rokoko harika gözüküyor, çok beceriklisiniz,Sevgiyle kalın.

didem şahin dedi ki...

hülya hanım,ellerinize sağlık ne güzellikler yaratmışsınız.ay hangisini önce sölesem acaba?3 renkli börek harika görnüyor ve eynir sufleside hepsi çok güzel.
size iyi bir hafta dilerim sevgilerimle

Burcu dedi ki...

Zaten oglen yemegi vakti gelmis, cok aciktim. Bir yandan yediklerime dikkat etmeye calisiyorum ve sizin sayfanizi ziyaret etmek gibi bir hata yaptim :) Saka bir yana, hepsi de enfes. Bunlari sabah yapti iseniz saygi ile onunuzde egilirim :)) Ellerinize saglik, missfirleriniz bayram yapmistir herhalde.

bu arada aksama kolay rokokoyu deneyecegim :)

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili blog arkadaşlarım, hepsini dolma hariç diğerlerini sabah yaptım. Dolma bildiğiniz gibi sarması epeyce zaman alıyor. Diğerleri de daha pratik yiyecekler olduğından sabah yetiştirebildim.
inşallah günün birinde sizleri de ağırlarım...
sevgilerimle

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ellerine sağlık yemiş kadar olduk, ne çok şeyler yapmışsın, afiyet olsun...
Sevgiyle kal

akçahan dedi ki...

Biz de şöyle uzaktan, Istanbul'dan gelelim sana Hülya! Maşallah, barekallah, nazar değmesin.

Adsız dedi ki...

slm bu yemek tarifleri birbirinden güzel ellerinize sağlık:( :)

Adsız dedi ki...

slm bu yemek tarifleri birbirinden güzel ellerinize sağlık:( :)