30 Nisan 2006

ekmek makinesinde pizza tabanı - piyaz



Ekmek makinesinde pizza tabanı yapmayı geçen hafta denemiştim. Güzel olunca bugün yine yapıp burada paylaşıma açmak istedim.
Pizza tabanının ölçüleri Sinbo Ekmek Makinesi kullanım kılavuzundan.
Malzeme:
1 kap su
1 yemek kaşığı erimiş tereyağı
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2+3/4 kap beyaz ekmek unu
1 tatlı kaşığı instant maya
Yapılışı:
Ekmek makinesine bütün malzemeler konur ve makinenin Program 8'de pizza tabanı hamurunu hazırlaması beklenir (1,5 saat).
Fırın tepsisine yağlı kağıt yayılır. Ekmek makinesinden çıkan hamur yoğurulur ve üzeri biraz sıvıyağ ile yağlanarak tepsiye yayılır.
Üzerine arzu edilen pizza malzemeleri konur ve fırına sürülür. Fırından güzel kokular gelmeye başlayınca yani pizzamız olunca fırından çıkartılıp servis yapılır.
Ben pizzanın üzerini sıvıyağ ile yağlayıp tepsiye yaydıktan sonra önce üzerine domates püresi döküp heryerine sürdüm. Pizzanın yarısına, sucuk, sosis dilimleri, yeşil biber ve rendelenmiş kaşar peyniri döktüm. Diğer yarısına ise yarım halka kesilmiş kuru soğan, dilimlenmiş mantar, ince kıyılmış yeşil ve kırmızı biber serpip üzerine dil peyniri koydum.

Piyaz


Bildiğimiz piyaz işte... Özellikle kuru köftenin yanına çok iyi gidiyor. Tek başına bile doyurucu ve besleyici bir salata...
Nasıl yaptım? Kuru beyaz soğanı yarım halka yani piyazlık doğradım. Haşlanmış kuru fasülye (akşamdan ıslatılmış ve haşlanmış) ve icebergleri ince doğrayıp karıştırdım. Haşlanmış yumurtaları yumurta kesme aparatında kesip onlarla süsledim. Limon suyu, sızma zeytinyağı, tuz, pul biber ve sumak karışımını üzerine gezdirdim.

Piyazın resmini Picasa programında bu hale getirdim. Teşekkürler Serap...

20 yorum:

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, ne guzel tesaduf olmus, bende hafta sonu pizza yapmistim. Ellerinize saglik.

evperisi dedi ki...

Ellerinize sağlık Hülya hanım...
Pizza tabanı alternatiflerim arasına alındı teşekkür ediyorum...

sennur dedi ki...

Pizza müthiş lezzetli görünüyor, piyaz da tabii...Ellerine sağlık, afiyet olsun

Nilüfer dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık. Ekmek makinası gerçekten bu kadar faydalı bir şey mi? Dışardan aldığımız ekmekler hiç güzel değiller, siz ekmeğinizi evde mi yapıyorsunuz?

sebboy dedi ki...

Ekmek makinası almayı bende istiyorum. sinboyu önerir misiniz?
Siz araştırıp da mı aldınız?

Safran dedi ki...

Ekmek makinesinde pizza tabanını hazırlamak çok pratik bir fikir sevgili Hülya, piyaz yemeyeli de bir hayli zaman olmuş, ellerine sağlık görüntüsü çok hoşuma gitti...

HULYA dedi ki...

Adaşım,
hepsi de nefis görünüyor.Şu an benim diyetim devam ediyor bu yüzden bu güzel pizzaya anca bakmakla yetiniyorum ,ama ah şöyle o peynirini sündüre sündüre yemek var dı ki o pizzayı.düşünürken bile canım çekti:-)

Hülya YILMAZ dedi ki...

Nezaket'cim senin pizzan benim pizzamı döver nitelikte...
Evperisi ve Şennur çok teşekkür ederim.
Sevgili Nilüfer, ekmek makinesi için başlangıçta ben de gerek yok diye düşünmüştüm ama şimdi tam tersini düşünüyor ve herkese öneriyorum. hani "ekmeğinizi elletmeyin" diye bir reklam vardı. aynen onun gibi. kimsenin eli değmeden tertemiz ekmek yemek çok keyifli.
Şebboy'cum benim makinem Sinbo 4705 ve öneririm. ben de almadan önce bloglarda ve webde epeyce bir gezinti yapıp memnuniyet durumunu ölçmeye çalışmıştım. aşağı yukarı hepsi aynı gibi.
Safran'cım gerçekten de pratik oluyor. Orada hamur yoğurulup mayalanırken ben de başka işlerimi yaptım.
Adaşım, bende diyetteyim. Biz de biraz piyaz yeriz artık...

candan dedi ki...

Hülyacım super bir parça kopardım vallahi:)
sevgilerimle.
Wallam teşhis doğru galibam bebek blog boşlandı:))

vintage biscuit dedi ki...

off ya çok güzelll bunlarrrr. :))))))

erva dedi ki...

Hülya ablacım bu pizza nefis gözüküyorrrrrr... Bende istiyorum yaaaa:))))

İncik Boncuk dedi ki...

hakkaten şu mayalı hamur işini beceremeyen bana ekmek makinası iyi oldu. siz de görünce pizzaya ben de heveslendim şimdi :)

Binnur/Nehir dedi ki...

Sevgili Hülya,
bu güzel pizza benim yaptığım pizzayı getirdi hemen aklıma (zaten tariflerimiz de aynı)
Ben sadece en büyük fark olarak Knor'un mantar sosunu koyuyorum üzerine Süper oluyor.
(http://ekmekkokusu.blogspot.com/2006/02/pizza-makinede-hamuru-hazr-edilmi.html)
Rejimdeyken yemeyeceğin şeyler pişirmene hayran kaldım. Bu büyük bir fedakarlık.
BU arada hoşbulduk....
:9
Sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili Candan, ucundan koparma ben sana ayrıca yaparım. ne zaman istersen...
vintage biscuit, teşekkürler.
Erva'cım Candan'la buluşup gelin. ben daha size neler yaparım...
sevgili incik boncuk, pizzayı da dene. çok güzel oluyor.
Binnur'cum, sayfana bir yorum bıraktım. çok güleceksin...

Serpilce dedi ki...

Pizzada piyazda çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.
Sevgiler.

candan dedi ki...

Hülyacım iyi pazarlar ve iyi bir hafta dileklerimle
sevgiler

Adsız dedi ki...

merhabalar elleriniz dert görmesin herşey çok güzel olmuş sevgiyle kalın hoşçakalın
www.blogcu.com/umudum

armeda dedi ki...

Merhaba hülya hanım sitenize ilkkez geldim çok güzel yemekler yapmışsınız elerinize sağlık.pizzada süper gözüküyor.bizede beklerim.sevgiler..
www.armeda.blogspot.com

akçahan dedi ki...

Ellerinize sağlık efendim, hepsi harika görünüyor. Tok karnına bile çok cazip. Hülya, picasa programı hakkında ek bilgi verebilirsen ayrıca memnun olacağım. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Fico calhoun county Acyclovir gifts 2004 nissan 350z review Clip free paris sex tape women's t shirts online impotence tteatment Quit smoking cartoons smoking cartoons domain builder Oil rubbed bronze kitchen faucets buy drawing plotters pittsburgh looser shirt k-mart seat covers garibaldi and the red shirts Answering machine hangs up early problem phone line rush shirt antivirus on line Antique coat stand Saran wrap self bondage