27 Nisan 2006

keşkül

nam-ı diğer keşkül-ü fukara


Malzeme:
4 su bardağı veya 1 lt. süt
4 yemek kaşığı pirinç unu
1 su bardağı toz şeker
bir fiske tuz
2 yemek kaşığı badem
2 yemek kaşığı antep fıstığı
2 yemek kaşığı hindistan cevizi

Yapılışı:
Sütün içine şeker ve pirinç unu konarak çırpma teli ile karıştırarak pişirilir. Göz göz kaynayınca önceden çekilmiş badem, antep fıstığı ve hindistan cevizinin yarısı içine konarak karıştırılır ve servis kaselerine boşaltılır. Üzeri kalan badem, antep fıstığı ve hindistan cevizi ile süslenir.

Benim keşkülüm annemin çeyizinden bir mendil eşliğinde arz-ı endam eyledü. (bu kez Osmanlıca kelimeleri çok kullandığımı düşünüp, biri de burada olsun dedim)
Şimdi gelelüm keşkül-ü fukaraya....

Fukara keşkülünün hikayesi
Keşkül: Hindistancevizinin içi oyularak yapılan bir tatlı çeşididir. Adalete ve halkın huzuruna çok önem veren Osmanlı kadıları, belirlenen bir zamanda halkın içine karışır ve dilencilik yaparlarmış. Bu iş için de keşkül denilen kaplardan yararlanırlarmış. Bu şekilde halkın durumunu görür, sıkıntılarını da anlarlarmış. Gayet doyurucu ve insanı tok tutan tatlının bu kaplarda fakir fukaraya dağıtılması da, adının bu şekilde anılmasına neden olmuştur.

Not: Tarif Yeşil Elma programından.

8 yorum:

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Sunumun öyle zarif ki, keşkül-ü sultan gibi duruyor. Doyurucu olduğu tartışılmaz. Ellerine sağlık, afiyet olsun

vintage biscuit dedi ki...

bu süper duruyorrrr. yum yumm . bende istiyorummm

Safran dedi ki...

Sevgili Hülya, çok severim bu tatlıyı...Çok şık ve çok güzel bir sunumla daha da bir lezzetli geldi şimdi bana, ellerine sağlık...

candan dedi ki...

Kendim hiç yapmadım ama her fırsatta alırım çokta severim ne yani laf mı bu şimdi sevmesem neden alayımki ilahiben sevgilerimle ,iyi bir hafta sonu diliyorum.

eRvA dedi ki...

Tadıda eminim ki yaptığın sunum kadar güzel olmustur. ellerine sağlık Hülya ablacım...

Sofram dedi ki...

ne yazikki hazir paket keskul kullanabiliyoruz burada :( keskul cok severim, bu tarifi uygulayacagim ellerinize saglik ..

dileks dedi ki...

keşkülü çok severim ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor mutlaka yapıcam

gelincikler(gülay) dedi ki...

çok güzel görünüyor
fukara keşkülün hikayesinide çok beğendim paylaşımın için teşekkürler