06 Nisan 2006

Ozan, ben ve krep

Ozan birkaç gündür "anne beraber krep yapalım" diyordu da, kısmet bugüneymiş. Ben malzemeleri koydum, Ozan çırptı ve krep tavasında takla attırarak krepleri pişirdi. Bunu okulda yemiş. Japon ahçıları yapıyormuş ve Çin usulü bir tatlıymış. Kabataslak tarif etti ve birlikte denedik.
Çeşitli krep tarifleri ve ölçüleri var. Ben Oktay Usta'yı seyrederken not aldığım ölçülerle yaptım.
Malzeme:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
½ çay kaşığı tuz
1,5 su bardağı süt
alabildiği kadar un
Yapılışı:
Un hariç tüm malzemeler çırpılır. Koyu ayran kıvamına gelinceye kadar un azar azar eklenerek çırpmaya devam edilir. Krep tavası kızdırılır. ilk sefer için içine çok az sıvıyağ konur ve krepler kızartılır. Tava çok kızdığı zaman arada bir tava biraz soğutulur.
Ozan'ın tatlısı için: Bir paket kakolu puding 500 ml. süt ile pişirilir ve soğumaya bırakılır. Bir komposta kasesine krep yerleştirilir, içine puding konup kenarlar üzerine kapatılır ve bir tabağa veya tepsiye kase ile birlikte ters çevrilir. Bu tepsi kaselerle birlikte buzdolabında soğutulur. Çıkarıp üzerine iyice çırpılmış krema dökülür, benmari usulü eritilmiş bitter çikolata gezdirilir ve servis yapılır.
Ozan bir taraftan krepleri pişirirken, gözüme az geldi, biraz da tuzlu malzeme ile yenir diye düşünerek bir ölçü daha krep hamuru hazırladım. Biraz peynir (küp peyniri) ezdim, içine biraz yeşil soğan ve yeşil biberi ince ince doğradım. Domatesin çekirdekli kısmını çıkartıp etli kısımlarını küçük küçük doğradım, biraz da pul biber ve sızma zeytinyağı ekledim. Dörde böldüğüm kreplerin kalın kısmına bu karışımdan biraz sürdüm, sarıp kürdanla tutturdum. Çayın yanına eşlik edebilecek hoş bir lezzet oldu.

16 yorum:

sennur dedi ki...

Bizim evde krep eşimin menüsü. Hafta sonları yapmaktan büyük keyif alıyor. Baba oğul, ballı, soslu, ben taze kaşarlı seviyorum.
Senin krepler de iştah açıcı görünüyor...
Ozan ve senin ellerinize sağlık,
afiyet olsun:)))

candan dedi ki...

Çokkk güzel bir sunum lezzetlidirde mutlaka:)Bende tuzlu iç tercih ediyorum. Ozana ve yiyen herkese afiyetler:)Küpeler nefis çokkk zevkli:)))Sevgilerimle:)
Not:Hülyacımm bende kelebeklerin nasıl yapıldığını bilmiyorum ama deneme yanılmayla bir şeyler çıkartabiliriz gibi çünkü bende bayıldım.

Sibel dedi ki...

Sunuma ben de bayıldım, ne kadar orjinal! Çikolata sosu favorimdir krepte, kalorisi az ya, katlamak lazım:)) Ellerinize sağlık!

Burcu dedi ki...

Krebe bayilirim. Sabah kahvaltisi, oglen yemegi hatta annem yoksa aksam yemegi olarak bile yerim. En cok sicakken icine kasar koyup kivirmayi severim :)) Fakat bizim de olculerimiz baska. Dediginiz gibi bir suru krep tarifi var. Birgun ben de yayinlarim. Birde benimkini denersiniz :)
Bir ara kus gribi yuzunden yumurtasi iyi pismiyor diye krep yapmadik ama simdi gene basladik. Korkular da gecici iste :)

Yesil kalpli kupeye de bayildim. Favorim ilan ediyorum. Ellerinize saglik :)

Nezaket dedi ki...

Hulya hanim krepler cok istah acici, kupeler de cok guzel. Ben kalpli olanini istesem :)) Sevgiler, ellerinize saglik..

Serpilce dedi ki...

Krepler bir harika olmuş.Ozan'ın ve sizin ellerinize sağlık.
Bizim evdede çok sevilir.Hele yiğenim bayılır o geldiğinde benden hemen krep ister.biryandan pişirir bir yandan yediririm.
Küpeler de çok güzel olmuş.iyi günlerde kullanın.
Sevgiler.

begüm dedi ki...

Hülya Hanım merhabalar,

Krepler bizim pazar günleri klasiğimiz. Tabii ki de ille çikolatayla...Sizinkilerin görüntüsü harika olmuş.
Ozan ve sizin ellerinize sağlık

Begüm

cay saati dedi ki...

Hülya Hanim Merhaba,sizin ve Ozanin ellerine saglik,cikolatali puding ve sos ile hazirlanmis olani cok hosuma gitti,hem görsel hemde istah acici ,bu sekliyle en kisa zamanda denencek mutlaka
sevgi&gaygilarimla

Serpilce dedi ki...

Kandiliniz mübarek olsun.
Sevgiler

Mutfakta Zen dedi ki...

çok istah açici olmus hülya, ellerinize saglik.
isirgani arkadasim göndermis dedin ya ona takildim. nerede yasiyorsun bilmiyorum ama türkiye'nin isirgan olmayan yöresi yok denecek kadar az. yani özellikle sevdigin bir otsa etrafinda bir yerlerde mutlaka rastlarsin diyecektim. (ben pek isirganci sayilmam, neyse ki diger otlarimi bulabiliyorum)
sizin krep macerasini görünce bizim begüm ve oglu kenan geldi aklima. kenan 3-4 yaslarinda basladi annesine yardim etmeye krep konusunda. birlikte yaparlardi. çocuklar kendileri yapinca daha istahla yiyor degil mi?
tijen

didem şahin dedi ki...

hayırlı kandiller

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili arkadaşlarım,
krep çoğu evde sevilir. benim eşim de çok sever ama ben pek sık yapmazdım.
Ozan'ın dabu ilk mutfak denemesi. Bundan sonra Ozan'la sık sık mutfağa gireceğiz gibi görünüyor. Oya da bana mutfakta çok yardım eder. Şanslıyım:)))
sevgili Tijen,
ben Ankara'da yaşıyorum. Burada da aslında pazarda satıldığını görmüştüm ve almamıştım. Ama bana gelen ısırganları görecektiniz. sevgili ablamız en taze en körpeciklerini seçip toplamış. ellerimi dalamasına rağmen seve seve yıkayıp, ayıkladım.
Ben bütün otları severim. Ozan bana otobur diyor. Ama evdekilere ot ve sebze yemeklerini yediremiyorum. Onlar et ve hamur işi seviyorlar.

candan dedi ki...

Hayırlı kandiller,ve iyi bir hafta diliyorum.sevgilerimle.

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hülya; Çok hoş bir tatlı olmuş kreple. Görsellik de çok önemli.Krep ölçülerinizi deneyeceğim. Ellerinize sağlık.Sevgiler

limonata dedi ki...

Hülya hanım ellerinize sağlık, valla krepler harika görünüyor. Çayın yanında da mmmmıh harika olur gerçekten. Küpeler de çok güzel, güle güle kullanın...emel

Adsız dedi ki...

Merhaba, krepleriniz çok lezzetli görünüyor. Merak ettiğim krebi yumurtasız yapabilir miyiz? Yumurtayla aram çok iyi değil, daha önce kendim hiç krep de yapmadım ama denemk istiyorum, yumurtasız.