25 Nisan 2006

Patatesli, soğanlı ekmek


Yine Yeşil Elma programından bir tarif. Öncelikle söylemeliyim ki, mutlaka deneyin. Pişman olmazsınız. Hafta sonu kahvaltılarında, beş çaylarında çayın yanına çok iyi gidecek, yüzünüzü güldürecek bir ekmek oldu.
Malzeme:
500 gr. un (ekmeklik un kullandım)
½ paket yaş maya (bir paket kuru maya kullandım)
1 su bardağı yoğurt (yarısı hamura konacak, yaklaşık 2 kaşık hamurun içine, kalanı da üzerine sürülecek)
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
2 patates
1 soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı:
Patatesler soyulur ve ince ince kesilir. Soğanlar piyazlık doğranır. Sıvıyağda soğanlar pembeleşince patatesler eklenir ve kavrulur. Tuz, karabiber, pul biber ve kekik eklenir.
Bu arada diğer malzemelerle ılık su ilevesiyle kulak memesi yumuşaklığında hamur yapılır. Unlanarak, merdaneyle büyükçe açılır. İçine 2 yemek kaşığı kadar yoğurt sürülür (ben bu basamağı unutmuşum!). Kavrulmuş patatesler yayılır ve bir tarafından başlayarak rulo haline getirilir. Yağlanmış fırın tepsisine halka şekli verilerek yerleştirilir. Bir yemek kaşığı yoğurt biraz sıvı yağla karıştırılıp üzerine sürülür ve isteğe bağlı olarak susam, çörek otu ve haşhaş tohumu serpilir (Ben yalnızca susam kullandım).
Fırın tepsisinde 15 dakika kadar tepsi mayasının gelmesi için beklenir ve 180 C önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Cevizle, krem peynirle neyle isterseniz çayın yanında servis yapılır....


8 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Ellerinizi sağlık nefis gözüküyor. Mayalılarda henüz başarı elde edemedim. Puf puf olmuyor, sertleşiyor. Mutlaka bir püf noktası vardır. Azimliyim ama denemeye devam. Afiyet olsun. Sevgiler

Defne dedi ki...

Hulya, yine cok guzel bir tarif. Ekmek yapma meraklisi ben bunu mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik!

Sonia dedi ki...

Cok güzel bir tarif hülyacim. Bende mutlaka deneyecegim. Masa örtüsüne gelince. Ona benzer ayri olarak hazirladigim bloglar baglantili olarak listede var. Dikkatini cekerim. Sevgiler Sonia.

Safran dedi ki...

Ellerine sağlık Hülya, kahvaltıda ne kadar güzel olur bu ekmek, mutlaka yapmalı hafta sonuna, teşekkürler tarif için, sevgiler :)

candan dedi ki...

Hülyacım harika bir tarif bu hemen deneyeceğim:)yeni bir blog açtım
www.onebenbirsey1.blogspot.com
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

sitenizle tesaduf sonucu bulustum ama tarifler harika .hemen favorite aldim.bu ekmegi bugun denemeyi dusunuyorum,ama hamur yogurulduktan sonra mayalandirmayacagizmi.yoksa sadece tepsi mayasi yeterlimi.lutfen cevaplarsan sevinirim.basarilar.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili anonymous,
umarım yanıtlamakta geç kalmamışımdır. Bu ekmeği deneyin gerçekten çok güzel.
Tüm mayalı hamurlarda hamuru yoğurup mayasının gelmesi bekleniyor. Sonra tekrar yoğurup (Mayalanırken oluşan gazın çıkması için) şekil veriliyor ve harcı konuyor. Bu aşamadan sonra biraz da tepside (10 dakika kadar) tepsi mayasının gelmesi bekleniyor.
afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

sevgili hulya cevabi bu kadar cabuk alinca inan cok sasirdim.bir dahakine bu mayalanma yontemi ile yapacagim.ama buda fena olmadi .ben patatesleri rendeledim fakat birdahakine rende yapmayi dusunmuyorum,birde firinda pisince iyice pisti ufak ufak dograyacagimzannedersem oyle daha iyi olacak .beyim yinede begendi ellerine saglik.