16 Mayıs 2006

Biberli Ekmek

Bir arkadaşım Ankara Olgunlaşma Enstitüsünde yemek kursuna gidiyor. Cumartesi günü bizi (arkadaş grubumuzu) oraya davet etti. Onları yemek yaparken izledik. Sonra da yapılanları hep birlikte yedik. Bu ekmek de orada yediğimiz ekmek. Özellikle çay saatlerinde ve kahvaltıda çok iyi gider. Ben de bugün kızımın okuldan gelmesine yakın bu ekmekten yaptım, yanına da kısır (Oya çok sever) ve çay. Gelelim tarife:

Hamur malzemesi için:
6 su bardağı un
1 paket yaş maya
2 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ

Üst malzemesi için:
3-4 tane taze kırmızı biber
2 orta boy kuru soğan
1 su bardağı susam
1 çay bardağı sıvıyağ (ben bunu bir yemek kaşığı kadar kullandım)
tuz
arzuya göre pul biber, salça, ceviz

Yapılışı:
Hamur malzemelerine ılık su ilavesiyle yumuşak bir hamur yapılır. Bu arada, biberlerin çekirdek yatakları temizlenir ve kuru soğanlarla birlikte rondoda çekilir. İçine susam ve tuz eklenir. Arzuya göre salça, ceviz ve pul biber veya başka istenen malzemeler eklenebilir. Ben yalnızca pul biber ekledim.
Hamur yağlanmış fırın tepsisine yayılır. Üzerine hazırlanmış biberli karışım yayılır. Fırın 175 C ısıtılıncaya kadar hamurun da tepsi mayası gelmiş olur. Fırında pişirilir ve taze taze çayın yanında servis yapılır.

13 yorum:

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, biberli ekmegi cok severim. Mersinde cok s1k yerdim. Mersin'de yaklasik 5-10 cm capinda yuvarlak pizzalar halinde yapiyorlar biberli ekmegi. Dediginiz gibi cayin yaninda nasil guzel olur, yendikce yenir. Ozlemismiyim ne. Ellerinize saglik.

Safran dedi ki...

Bu mükemmel bir tarif olmuş sevgili Hülya, şimdi sayende annemin gözüne gireceğim :)) O ve ben bir araya geldik mi sofrada hep bu tarz yiyecekler olur, bak siz de zaten ana-kız tadına bakmışsınız bizim gibi... İlk bir araya geldiğimizde yapayım anneme çok sevecek çok, ellerine sağlık, teşekkürler tarif için :)

armeda dedi ki...

Merhaba Hülya hanım ben bu ekmeklerden yıllar önce yemiştim ve susamın ve soğanın birarada bukadar enfes olacağını hiç düşünmemiştim.Gerçekten süper oluyor.İyiki yapmışsınız bende özlemişim hemen deneyeceğim.Ellerinize sağlık.Sevgiler..

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hülya; Adana'da sürekli yapılan bir ekmek bu. Bir de acı salça sürüldüğünü düşün,(alışınca acısız yemek lezzetsiz gelir insana)harika bir lezzet. Ellerine sağlık.Sevgiler

vintage biscuit dedi ki...

tabbi o öyle kalırmı hiçç :)) yanına beyaz peynir, domates, kekikli zeytinyağı , siyah zeytin ve tavşan kanı bi çayyyyyyy :))) acıktığım çokmu belli benim :)

evrenbal dedi ki...

Cok guzel bir seye benziyor bu biberli ekmekler, hemen yapmak lazim ama yaz da geliyor, hem kilolara dikkat edeceksin, hem bunlari gorup de yapmayacaksin. Ikisini birarada yurutmek cok zor oluyor ccoook!

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel bi tarif. Ben mersinden yazıyorum burada yuvarlak yani pizza şeklinde yapılıyor ama böylede iyi birde böyle deniyim .Tarifiniz için TEŞEKKÜR...

Adsız dedi ki...

eline sağlık çok canım çekti ama fırınım yok şu sıra.acaba tencere pizzası tarzuı yapılabilirmi yada mikrodalgada deneyen varsa paylaşırmı acaba

timsah dedi ki...

allah aşkına biberli ekmek tarifini verin antakyada yedm dehşetti

Adsız dedi ki...

off gece gece benm de canım cekti ah adana ah cok ozledım seni. yanında ayran veya salgam la da cok guzel gider.

Adsız dedi ki...

aman allahım bayılırım biberli ekmeğe tarifi görünce o mükemmel tat geldi aklıma hemen yapmalıyım

jlbh dedi ki...

berbat

elif dedi ki...

hadi oradan sen de :) mükmmel bişiy hemen sevglme yapmalyım. ben mersnliym zaten lise yıllarımın vazgeçilmezydi gazoz ve biberli ekmek