27 Mayıs 2006

Ev usulü fındık lahmacun - Limonlu parfe

Bu tarifleri de Yeşil Elma programından yazmıştım. Bugün her ikisini de denedim. Sonuç başarılı. E buraya yazmazsam olmaz değil mi...
Eşim ve çocuklarım zaten pide, lahmacun türü yiyecekleri çok seviyorlar. Onlara sık sık yapayım da dışardan yemesinler!!!

Ev Usulü Fındık Lahmacun

Malzeme:
4 su bardağı un (ben bir bardağını tam buğday unu kullandım)
½ paket yaş maya
½ çay bardağı sıvı yağ
ılık su
tuz
İç Harcı İçin:
200 gr. kıyma
1 kuru soğan
3 domates
1 yemek kaşığı salça
maydanoz
tuz, karabiber, pul biber ve arzu edilen baharatlar
sıvıyağ

Yapılışı:
Klasik mayalı hamur hazırlama yöntemiyle yani; bir kaba un boşaltılır, ortası açılır ve ortaya maya konur, kenarlara tuz ve yağ dökülür, ılık su ile maya yavaş yavaş ezilir ve hamur yapılır.
Hamurun mayasının gelmesi beklenir.
Bu arada lahmacunun içi hazırlanır. Kuru soğan çok ince doğranır. Domates rendelenir. Diğer malzemelerle iyice karıştırılır. Ben biraz da biber salçası ekledim. Harcın yumuşak olması, yani hamurun üzerine güzelce yayılması gerekiyor. Bunun için biraz su eklenebilir.
Mayalanan hamur tekrar yoğurulur ve ceviz kadar parçalar (daha küçük veya daha büyük olabilir) kopartılarak merdaneyle ince açılır. Yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir ve hazırlanmış bulunan harç boşluk kalmayacak şekilde hamurun üzerine yayılır. Tepsi mayasının gelmesi için biraz beklenir. Sonra doğru önceden ısıtılmış fırına. Ben 200 C de pişirdim.
Sıcak sıcak servis yapılır. Lahmacunları önce küçük küçük açıp harçlarını yaydım ve iki tepsiyi böyle pişirdim. Üçüncü tepside ise kalan hamurun hepsini açıp tepsiye yaydım ve kalan harcı üzerine yaydım. Fırından çıkınca da kare kare kestim. Hiç de fena olmadı. Tek tek uğraşmaktansa daha pratik...

Limonlu Parfe


Kışın içimizi ısıtacak çorba, sıcak şarap, bitki çayları tariflerinden sonra sıcaklar enikonu bastırdı. şimdi bizi serinletecek soğuk tariflere geldik...
Bu da daha önce tarifini verdiğim Kolay Rokoko'nun benzeri. Limonlu olması, içinde nane olması ferahlatıcı bir lezzet veriyor. Çilekle de çok yakıştı.
Malzeme:
2 paket krem şanti
3 su bardağı soğuk süt
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 limon
15 tane petibör bisküvi
nane (küçük bir tutam)
Sos İçin:
1 kase çilek
2 yemek kaşığı pudra şekeri

Yapılışı:
Krem şanti sütle iyice çırpılır. Limonların kabuğu rendelenir, naneler ince kıyılır ve hindistan cevizi ile birlikte şantiye eklenir. Bisküviler içine iri iri kırılır. Hepsi karıştırılır.
Limonlar ince ince kesilir. Kelepçeli kek kalıbının kelepçesi servis tabağının içine konur. Kenarlarına limon dilimleri dizilir ve içine şanti boşaltılır. Orta kısmında kaşıkla bir çukur oluşturulur. Derin dondurucuya konur. Çilekler, pudra şekeri ile blender yardımıyla iyice ezilir. Ortada bulunan çukura doldurulur ve tekrar derin dondurucuya konur. İyice donunca kelepçe çıkartılır.
Arzu edilirse, kabuğu soyulmuş ve küp küp doğranmış limonlar biraz bal ile karıştırılıp üzerine konarak servis yapılabilir.

27 yorum:

berrince dedi ki...

Ellerinize sağlık. Sabahın bu saatinde böyle nefis tatları görünce insanın ister istemez iştahı açılıyor :)
Sevgiler,

Sibel dedi ki...

Harika bir parfe olmuş, tam benlik! Serin serin, hem naneli hem limonlu.. Elinize sağlık!

evperisi dedi ki...

Çok nefis gözüküyorlar ellerinize sağlık...
Görüntü de muhteşem!
Denemem lazım en kısa zaman da...

Burcu dedi ki...

Evde lahmacunu biz de yapariz, gercekten enfes oluyor. Sizinki de super gozukuyor. Ama su limonlu parfe beni daha da sevindirdi, cunku etten pek hoslanmam, tatliya bayilirim :) Mutlaka deneyecegim. Hem kolay hem de tam yaz tatlisi, hafif :) Ellerinize saglik...

yemekvebiz dedi ki...

Lahmacunlar tam benlik, Turkiyeye gelmeden once hep bende evde kendim yapardim, sizin tarifinizide goz onunde bulunduracagim artik, tesekkurler.

Zeynep

makbule dedi ki...

hülyacığım ellerine sağlık,tatma şerefine nail olduğum lahmacun ve zeytinyağlı patlıcan enfesti hele lahmacun için ne yazsam azdır tarifi deneyenlerin bir daha dışarıda lahmacun yiyeceklerini sanmıyorum hoşçakal,

candan dedi ki...

Hülyacım hepsi birbirinden leziz evet biliyorum çünkü tattım:) lahmacunlar nefis ben soya kıymasıyla yiyebiliyorum.
Limonlu parfede kolayca yapabileceğim gibi.sevgilerimle

NAZLICA dedi ki...

Hülya; İkisi de birbirinden güzel gözüküyor. Lahmacunu evde yapabilmen harika, parfe ise şu an tam benlik. Sıcakta soğuk bir tatlı ne güzel olur. Ellerine sağlık. Afiyet olsun, sevgiler

Serpilce dedi ki...

Hülya'cığım ,
Ellerine sağlık her iki tarifinde harika.
Limonlu Parfeyi deneyeceğim.
Sevgiler.

Hanife dedi ki...

Harika bir parfe olmus bu, tam bir yaz tatlisi. Ellerine saglik Hulya'cigim..

Safran dedi ki...

Sevgili Hülya, bu tarifler o kadar makbule geçti ki özellkle lahmacun tarifi, evde yapabilecek olmama çok sevindim, çok teşkkür ederim, ellerine sağlık :)

armeda dedi ki...

Hüly hanım ikiside hazır alınmış gibi duruyor ellerinize sağlık akşama lahmacunu kesin yapıyorum inşallah sizinki gibi güzel olur.Sevgiler...

kuzine dedi ki...

Limonlu parfeye eklediğiniz çilek sosuna bayıldım, tam yaz tatlısı, ellerinize sağlık.

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, ellerinize saglik. Hem lahmacunlar hemde parfe cok guzel gorunuyor...

Hatice dedi ki...

parfenin görüntüsüne bayıldım, çilek sosla beraber,zaten limonlu tatları çok severim, ellerine sağlık...

Behiye dedi ki...

Hülya hanım ellerinize sağlık,harika olmuşlar. Eşim tekrar eski iştahına kavuşursa lahmacunu deneyeceğim. Teşekkürler paylaştığınız için,sevgilerimle.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili blog arkadaşlarım, yorumlarınız beni mutlu etti. Beğenmenize sevindim.
sevgilerimle,

candan dedi ki...

Hülyacım zeytinyağlı tümden patlıcanı bloğa yazdım:)son derece hafif bir yemek özellikle bu yaz aylarında.
sevgilerime.

akçahan dedi ki...

Bir dilim alabilirmiyim, akşamki toplantıya ha bire rapor hazırlıyorum, bana çoook iyi gelecek.

Derya dedi ki...

Hülya Hanım,lahmacun da parfe de çok güzel. Aynı parfeden bende denedim ve sonuç gerçekten çok lezzetli. Ben bir çikolata seve rolaraak çikolata sosou ile servis ettim.Elinize sağlık. Sevgiler
Derya...

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyorlar.ellerinize sağlık..
nagice

Sonia dedi ki...

Lahmacun mu? Kac gündür sayikliyorum. Ellerine saglik eh artik haftasonu onu da yaparim.
Bu arada bizim Ates Dikenleri acti. Sizinkiler ne alemde. Kiraz ve cileklerde oldu. Beklerim bahceye.
Haftasonu Garden Party var.
Sevgiler Sonia...

defnenin dedi ki...

lahmacun harika.... daha da otesi limonlu parfeniz gel de beni ye diyorpek de kolay.. ellerinize saglik

Defne dedi ki...

Hulya, yeni geldim tatilden, baktim ki yine harikalar yaratmissin. Lahmacun da limonlu parfe de cok guzel gorunuyor ve cok da lezzetliler suphesiz. Ellerine saglik.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Candan'cım, tarif defetrime tümden patlıcanı geçirdim. En kısa zamanda deneyeceğim.
Semanur, tabi alabilirsin. Ben o raporlardan kurtuldum darısı sana...
Derya'cım, hafif bir tatlı değil mi. Zaten içine ne koysan uyuyor. Çikolatalı sos da dökünce yememek olmaz..
Nagice teşekkürler.
Sonia'cım, bu lahmacunlar senin behçede keyif yaparken ne güzel gider. Bizim bahçedeki meyve ağaçlarımız soğuk vurdu. Biraz toparlanıyor gibiler ama bu yıl pek ümit yok.
Defne ve Defne sizlere de teşekkür ederim. aranıza girip dilek tutmalı!!!

derya durna dedi ki...

hülya hanım limonlu parfe çok güzel görünüyor.kendime vakit yaratıp denemek istiyorum.ellerinize sağlık.bu arada lahmacunlarda çok güzel .

Adsız dedi ki...

BLOGUNUZU AÇAR AÇMAZ SALVADOR DALİNİN HİÇ BİR ZAMAN BEĞENMEDİĞİM VE ŞİMDİ DE KARŞIMA ÇIKAN İĞRENÇ GÖRÜNEN BU TABLOSUYLA KARŞILAŞINCA İÇİM BULANDI YEMEK TARİFLERİNİN YANINA YAKIŞMAMIŞ DOĞRUSU(BEN İLK BAŞTA İŞKENCE GÖRÜNTÜSÜ ZANNETTİM. ÇIPLAK ADAMLAR FALAN)BU YÜZDEN YEMEK TARİFLERİNİZE BAKAMADAN SADECE YORUM YAZABİLECEK KADAR DURUP BLOGUNUZDAN ÇIKIYORUM