24 Mayıs 2006

Zeytinyağlı Patlıcan - Et Sote ve İç Pilav - Krem Şokola

Son zamanlarda, blogumla yeterince ilgilenemiyorum. Bugünkü menümüzü burada paylaşıma açayım diye düşündüm. Patlıcandan yapılan herşeyi çok severim. Reçelini bile... Bu tarif arkadaş toplantısında karşılaştığımız ve hemen kanımın kaynadığı, sempatik, becerikli bir hanımdan. İclal Hanım'dan... Bugün denedim, çok da güzel oldu.

Zeytinyağlı Patlıcan

Malzeme:
1 kg. patlıcan
250 gr. yeşil biber (İclal Hanım bir kısmı acı olursa daha güzel olur demişti. haklıymış)
1 iri baş sarımsak
2 domates
1 bardak zeytinyağı (ben bu ölçünün üçte biri kadarını kullandım)
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
Yapılışı:
Patlıcanlar alacalı soyulur ve tuzlu suda bekletilir. Biberlerin çekirdek yatakları ayıklanır ve 2'ye veya 3'e bölünür. Tencerenin dibine sarımsaklar döşenir. Patlıcanlar boyuna üçe bölünür ve dilimlenir. Biberlerle harmanlanarak sarımsakların üzerine yayılır. Üzerine domates, tuz, şeker, zeytinyağı konup önce harlı ateşte, kaynayınca ağır ateşte, su eklemeden kendi suyuyla yaklaşık 1 saat kadar suyunu çekene kadar pişirilir.
Soğuyunca servis yapılır.

Et Sote ve İç Pilav


Bu herkes tarafından bilinen ve yapılan bir yemek ama yine de fotoğraflarını çektim, buraya koymalıyım diye düşündüm.
1 kg. dana etini düdüklüde pişirdim. Suyunu pilavda kullanmak üzere süzdüm. Çok az zeytinyağında bir soğanı, iki yeşil biberi, bir domatesi ve biraz salçayı soteledim. Biraz kaynar su ilavesiyle etle birlikte on dakika kadar pişirdim.
Diğer taraftan 500 gr. pirinci önceden sıcak su ile ıslattım. Süzgece aldım (iyi bir pilav yapmanın şartlarından birisi de pirincin suyunun iyice süzülmesi. pişirmeden beş dakika kadar önce yıkayıp süzgece almak yeterli). Çok az yağda 2 yemek kaşığı kadar dolmalık fıstığı pembeleştirdim, pirinçleri ekleyerek biraz da onla birlikte kavurdum. 1,5 ölçü et suyunu, 2 yemek kaşığı ayıklanıp yıkanmış kuş üzümlerini ve haşlanmış bezelyeler ile tuz, karabiber, tarçın, yenibahar ekleyerek pişirdim. Evet bu, ciğersiz iç pilav. Bence ciğersiz daha güzel oluyor. Demlendikten sonra ortası delik kek kalıbına doldurup, servis tabağına ters çevirdim. Ortadaki boşluğa da et soteyi doldurarak servis yaptım.

Krem Şokola


Şimdi de tatlı... Krem şokolayı dün teatime'da görmüştüm. Hemen kalkıp yapayım diye düşündüm ama gece geç bir saatdi. Ben de bugün, 1 lt. süt ile yani malzemeleri iki kat kullanarak yaptım. 4 kaşık kullanmam gereken kakao için ise, 3 kaşığı kakao, 1 kaşık keçiboynuzu tozu kullandım.

15 yorum:

mine dedi ki...

Hülya'cigim, afiyet olsun! Kakaosunu azaltmakla iyi etmissin, cünkü fazla kacirinca tadini acilastiriyor bayagi.
Ben de simdi senin zeytinyagli patlicanina takildim, tarif tam zamaninda gelmis :) Evde bir sürü patlican var, bir kismiyla ondan yapacagim. Bir kismiyla da patlicanli köfte (mutfakrobotu.blogspot.com'da gördüm) yapmak istiyorum. Sonuclarimi yazarim seker :)

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hülya; Patlıcan yaz mevsiminde kurtarıcı bir sebze, ne yapsan güzel oluyor. Tarifine Adana'da patlıcan silkmesi deniliyor. Afiyet olsun pilav da harika.Sevgiler

Safran dedi ki...

Sevgili Hülyacım bayıldım bayıldım hepsine ama bizim etobur ev halıkna önce şu güzelim et sote-iç pilav ikilini hazırlamalı, ellerine sağlık, en içten sevgilerimle...

armeda dedi ki...

Hülya hanım merhaba.Herkes tarafından bilinir demişsiniz nefis pilavınız için ama inanın ben hiç böyle denememiştim.Bu da galiba pilavı çok sevmememden kaynaklanıyor.Ama evderbir pilav canavarı var oda eşim.Onun için mutlaka deneyeceğim eminim çok sevecek.ellerinize sağlık.sevgiler..

Hülya YILMAZ dedi ki...

Mine'cim kakaosunu azaltmaktaki amacım keçiboynuzu tozunu kullanmakta. madem yararlı bir bitki, yemesi de zor ben de böyle kullanayım dedim. Hiç de fena olmadı... Patlıcanı mutlaka dene, eşim bayıldı.
Nazlı'cım, adını da sayende öğrenmiş oldum. Bilmediğim bir yemekdi.
Safran'cım, bizim evdekiler de etobur. Ama eşim zeytinyağlı patlıcana daha çok ilgi gösterdi.
Arzu'cum, bu çok kolay ve leziz bir pilav. Hemen dene...

munev dedi ki...

sevgili Hülya hanım elinize saglık hepside görüntüden lezetlerin harika oldugu anlasilıyor.
sevgili Hulya hanım picassoda kolaj yaparken bırden fazla resmi nasıl eklediniz siz iki resmi koymussunuz.ugrasıyorum yapamadım.sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

Münevver Hanım, çok teşekkür ederim. Picasa konusunda sayfanızda yorum kısmına açıklamada bulundum. umarım yararlı olmuştur.

MUNEV dedi ki...

SEVGİLİ HÜLYA HANIM COK COK TESEKKÜR EDERİM.ACIKLAMALARINIZ DOGRULTUSUNDA YAPABİLDİM.SAYENIZDE ÖGRENDİM.TESEKKÜRLER.SEVGİLER.

Nilüfer dedi ki...

Hülya hanım güzel bir menü olmuş, ellerinize sağlık..

Nilüfer dedi ki...

Hülya hanım güzel bir menü olmuş, ellerinize sağlık..

akçahan dedi ki...

Meslektaşım bugün çook yoğun bir gün geçirdim. Hafta sonu toplantılarım var ve şu an çok acıktım. Bana bu menüden bir servis mümkün mü acaba, sevgiler, iyi hafta sonları.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Münevver Hanım'cım, faydalı olduğuma sevindim.
Nilüfer'cim teşekkürler.
Semanur, o yoğunluğu ve stresi bilmez miyim. emekli oldum huzura erdim. darısı senin başına. hadi gel sana neler yaparım....

mine dedi ki...

Hülya, zeytinyagli patlicanim cok güzel oldu! Gerci ben sadece yarim kilodan yaptim ama, cok bereketliymis vallahi. Tam bir yaz yemegi.
Tarif icin tesekkürler.

candan dedi ki...

patlıcanı ben soyarak tümden zeytinyağında pişirip ,sonrasında sarmısak sirke ve kırmızı biberle tatlandırıyorum buda çok hafif ve lezzetli oluyor.
krem şokola da krem şokola yani:)

serpil dedi ki...

hülya teyzecim yemekleriniz bir harika zaten patlıcanı çok severim.yeni nesil sizlerden çok şey öğrenecek emin olun....