03 Haziran 2006

Enginarlı Pilav


Bu pilav tarifi Gönül Abla'dan. Dün akşam için birlikte yemek hazırlayacaktık. Bana bahsettiği "enginarlı pilavdan yapalım hadi" dedim. Manavımızda enginar yokmuş, "abla bundan sonra kılçıklanır, beğenmezsiniz diye getirmiyoruz" dedi. Olsun. Demokrasilerde ve mutfakda çareler tükenmez! Enginar konservesi ile yaparız biz de... İyi ki bu kadar ısrar etmişim. Bu kadar güzel bir pilav doğrusu beklemiyordum. Gönül Abla tarif ederken, pilavın içine konan malzemelerde limon suyu, taze soğan ve kavrulmamış kuru soğan "acaba nasıl olur" sorusu yaratmıştı bende. Nefis oldu nefis. Sebze seven herkesin beğeneceği bir pilav oldu. Biz pilav malzemelerini göz kararı kullandık ama ben aşağı yukarı bir ölçü vermeye çalışacağım.
Malzeme:
500 gr. pirinç
1 enginar konservesi veya büyüklüğüne göre 6-8 enginar (konserveden 5 ad. çıkıyor)
1 demet dereotu
5-6 sap taze soğan
1 orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı tereyağı
zeytinyağı (bir bardağın üçte biri kadar)
tuz, karabiber
limon (küçük bir limonun yarısı kadar)

Yapılışı:
  1. Pirinç sıcak su ile ıslatılır. Makul süre kadar bekletildikten sonra yıkanıp süzgece alınır.
  2. Taze enginar kullanılacaksa; enginarlar limonlu suda yumuşayıncaya kadar haşlanır.
  3. Süzgeçten alınan pirinçler bir kaba konur. İçine ince kıyılmış kuru soğan, taze soğan ve dereotu, zeytinyağı, tuz, karabiber ve biraz limon suyu konarak harmanlanır. (taze enginar kullanılacaksa limon suyu yerine haşlama suyundan biraz kullanılır).
  4. Teflon tencerenin dibine enginarlar döşenir (benim enginarlarım az geldi).
  5. Tencereye pirinç ölçüsü ile bir ölçü kaynar su ve tereyağı konur. Üzerine yeşilliklerle harmanlanmış pirinç eklenir ve pişirilir. Pilav demlenince servis tabağına ters çevrilir.
Not: Başarısız bir fotoğraf oldu. Hem servis tabağına çevirirken biraz dağıldı, hem de daha önce bahsettiğim gibi enginarları az geldi. Tekrar yaptığım zaman güzel bir fotoğraf çekip buraya ekleyeceğim.
Sarımsaklı Soğanlı Havuç Salatası
Bu tarifi yemekvebiz blogunda gördüm ve hemen ertesi gün denedim. Burada paylaşmak istedim. Sebze severlere öneririm. Çok güzel bir salata oldu.

24 yorum:

armeda dedi ki...

Merhaba Hülya hanım ikiside nefis gözüküyor..Ben burda enginara hasretim.Ellerinize sağlık.Sevgiler..

yemekvebiz dedi ki...

OOO Süper olmuş Hülya cım ! Renklerin canlılığına bayıldım, ellerine saglık ve afiyet olsun.

Figen

yemekvebiz dedi ki...

Pardon Enginarlı Pilavı atlamışım, bende yaparım enginarlı pilav ama ben 4 e boluyorum enginarları ve süper bir lezzettir mutlaka denenmeli diyorum .
BU lezzet içinde ellerine saglık, çok güzel bir tarif tam yaz ayı için..

Figen

Hülya YILMAZ dedi ki...

Arza'cum sende benim gibi konserve ile dene.
Figen'cim, salata gerçekten güzel oldu. Enginarlı pilavı öğrendiğim Gönül Abla İzmir'li. O İzmir'de enginarlı küçük küçük ve taze bulabildiğini söylüyor. Küçük enginarları bütün kullandığını söyledi. Bizimkileri ikiye böldük. Bütü bütün olursa çevirince daha şık bir görüntü olur herhalde.

mine dedi ki...

Ayy Hülya, harika olmustur degil mi? Mutlaka deneyecegim. Hem enginar, hem yesillik, hem de pirinc. Buna benzer bir tarif yapmistim ben, ama cok uydurma olmustu. Daha cok dolma ici gibiydi. Sanirim senin tarifin tam aradigim tarif :)

Hülya YILMAZ dedi ki...

Mine'cim mutlaka dene, pişman olmazsın...

Binnur/Nehir dedi ki...

Sevgili Hülya,
olmuyor bu ekmekleri pişirerek aklımı çeliyorsun demişsin ya ben de bu pilava vuruldum ne yapacaz simdi (bir egeli olarak enginara bayılırım zaten. yarın mutlaka almalıyım ama mutlaka)
benim de bir etli enginar tarifim var onu da sayfama ek bir tarif olarak koyayım bari.
ah nerden geldi aklına bu guzel sebze :)

Nilüfer dedi ki...

Hülya hanım işin içinde enginar olduktan sonra güzel olduğundan şüphe bile duyulmaz :) Fotoğrafın ne önemi var tarif harika... Ellerinize sağlık... salata da çok güzel görünüyor...
Sevgiler

mamila dedi ki...

hülya meraba.candanın sayfasına her ikimizde yazıyoruz. ama biz yazışmıyoruz galiba yanlışmı biliyorum. bende sizi ziyaret edeyim dedim. belki bana gelmişsimdir. ama hatırlamıyorum. neyse ben geldim. enginarlı pilav harika . bunu mutlaka yapıcam. bu sene çok tükettik çesitli tadlarda ama böylesi hiç aklıma gelmedi. sen bin yaşa. fakat burada benim karnım açıktı. bende bekliyorum. hoşca kal

Safran dedi ki...

Enginarlı pilav hiç denemediğim bir lezzet sevgili Hülyacığım tadını da çok merak ettim, mutlaka bir fırsat bulup deneyeceğim, havuçlu salata ise tam bir renk cümbüşü, yaza ne kadar yakışıyor değil mi? Yemek ve biz'de gördüğümden beri aklımda, şimdi sende görünce iyice heveslendim :) Ellerine sağlık, sevgiler :)

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Hülya; Sebzeli pilavları çok seviyorum.Enginar pek tanımadığım bir sebze ama çok lezzetli olduğu fotoğraftan anlaşılıyor. Salata da rengarenk iştah açıyor. Ellerine sağlık, Sevgiler

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya,
Enginarlı pılavın ve salatan harika görünüyor.Ellerine sağlık.Her nedense hiç enginar yemedim ve yapmayı da denemedim.acaba senin pilavdan yapsam yiyebilirmiyim.Herşeyin bir ilki vardır.hazır konserveside varken bir deneyim bari.
Sevgiler.

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, enginarlı pilavi denemek istiyorum ilk firsatta. Mutlaka sonucunu yazarim size. Ellerinize saglik.

makbule dedi ki...

Hülya'cığım,havuç salatan enfesti.Havuc şekeri yükseltiği için fazla yiyemedim ama çok lezzetliydi.Bence sık sık yapılıp yenmesi lazım.Ellerine sağlık canım.

candan dedi ki...

Hülyacım super super super pilava bayılırım:)
Havuç derseniz hiç eksik etmem,yalnız fazla tüketilmesi sonucu kırmızıya dönme ihtimali çok yüksek:)))
sevgilerimle iyi bir hafta diliyorum.)

evcilkedi dedi ki...

Ne tesadüf bana da İzmir'li bir arkadaşım benzer bir tarif verdi geçen hafta. Yapmaya niyetliyken sizin sayfanızda gördüm Hülya Hanım, ellerinize sağlık. Ben de enginarı hiç bu şekilde pişirmedim ve sanırım müthiş bir lezzetten mahrum kaldım bugüne kadar. Teşekkürler!

Papatya dedi ki...

Sevgili Hülya,
enginarlı dolmayı yapmaya birkaç kez giriştim ama hem enginara zarar vermemek hem de onları mükemmel oyabilmek zor iş zor :) Ben de birkaç yıldır dolma içini hazırlayıp doğradığım enginarların üstüne döküyorum. Ortaya *dağınık* bir enginar dolması ya da sizin yaptığınız gibi nefis bir enginarlı pilav çıkıyor. Adı ya da sunumu nasıl olursa olsun, tadı nefis ya o yeter! Bence pirinçle enginarın tadı müthiş uyumlu. Ellerinize sağlık!
Güzel lezzetler paylaşmışsınız bizimle. Ben de bloguma beklerim, sevgiler...
Papatya

Hülya YILMAZ dedi ki...

Binnur'cum,senin güzel ekmeklerinle birlikte yenmesede sen yine de bu enginarlı pilavı dene.
Nilüfer'cim, haklısın. içinde enginar olması yeterli.
Sevgili Mamila, seni linklerime ekledim. arasıra ziyaretine geleceğim. artık ne ikramlarda bulunacaksın bakalım!!!
Safran'cım senin güzel yemeklerinin yanında pek bir önemi yok ama sen yine de dene.
Nazlı ve Serpil, enginarla tanışmakta neden bu kadar geç kaldınız? en kısa zamanda tanışmalısınız...
Makbule'cim, sevgili komşum afiyet olsun..
Candan'cım, sende benim gibi sebze sevenlerdensin. bu pilavı denemelisin.
Tülin'cim, ben de bu tarifi İzmir'li çok sevdiğim bir arkadaşımın annesinden aldım.
Papatya'cım, ben enginar dolmasını da çok severim. ama çocuklar yemediğinden yapamıyorum. Onu ben yeşil yaprakları ile pişiriyorum. Ortasındaki tüylü kısmı temzilemek zor oluyor ama, hem içini hem de yaprakların arasını kıymali dolma içi ile doldurup pişiriyorum. Çok leziz oluyor. Bunu da Manisa'lı bir arkadaşımdan öğrenmiştim. Benim zaten Ege'lilere ve ve Ege yemeklerine bir sempatim var...

Meleğin Dünyası dedi ki...

Merhaba enginar seven ama tazesini kesip biçmekte başarılı olamayan biri olarak pilavda konserve enginar kullanma fikri bana çok cazip geldi.Ben genelde pizzanın üstünde severim.Harika oluyor tavsiye ederim.Enginarlısını bu güne dek kendim pişirmedim pizzacıda yediklerim hep güzeldi.Ellerinize sağlık

evcilkedi dedi ki...

Merhaba Hülya hanım, dün akam da yorum bırakmaya çalıştıysam da beceremedim. Enginarlı pilav tarifiniz bir harika! Tadını çok çok beğendik. Ben biraz da taze iç bakla ilave ettim, çok uyumlu oldu. Çok teşekkürler bizi bu lezzetle tanıştırdığınız için. Selamlar

Adsız dedi ki...

merhabalar Hülya hanım;

Bende enginarlı pilavı misafirleim için yapmak istiyorum.Sizce bir gün önceden mi yapmalıyım.Yada aynı gün yapıp ılık ılık mı ikram etmeliyim?

acele yanıtlayabilirseniz sevinirim çünkü misafirlerim yarın geliyorlar:)

Hülya YILMAZ dedi ki...

bence aynı gün yapıp ılık servis etmelisiniz. Benim de yarın misafirim geliyor ve aklımdan geçiyordu. belki ben de yaparım...

Adsız dedi ki...

hülya hanım, kuru soğanları önceden kavurmuyoruz değil mi?
kavurmamanın bir zararı olur mu?
bu tarifi eltime yapacağım , bu yüzden cevabınız çok önemli :)))

Hülya YILMAZ dedi ki...

evet soğanlar kavrulmuyor. çiğden yemeklik doğranıp konuyor. diri kalır diye düşünüyor insan ama gayet güzel oluyor. hatta bir arkadaşım bulgur pilavını yaparken tüm malzemeleri (kuru soğan, domates, biber) herşeyi koyup yaptığını söylemişti. onu da denedim. gayet güzel oluyor. evdekiler hiç anlamadı.
bir deneyin bakalım. sonucu da benimle paylaşırsanız sevinirim. beğenip beğenmeyeceğinizi şimdiden merak ettim:)
sevgiler