16 Temmuz 2006

Hindistan cevizli şekerpare

Yarından itibaren bir haftalık bir tatile gidiyorum. Gitmeden bir tatlı tarifi koymak istedim sayfama...
Malzeme:
150 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
1 su bardağı pudra şekeri
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı hindistan cevizi
4 su bardağı un (silme)
Şerbeti için:
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
limon suyu
Üstü için:
1 yumurta sarısı
arzu edilirse fındık (ben kullanmadım)
Yapılışı:
Yağ ve şeker krema haline gelinceye kadar çırpılır. Diğer malzemeler eklenir ve hamur yapılır. Ceviz büyüklüğünde toplar yapılır ve yağlanmış fırın tepsisine dizilir.
Üzerine yumurta sarısı sürülür. Arzu edilirse üzerine bir tane fındık batırılır. Ben üzerini çatalla çizdim.
Fırında alttan ikinci sırada 175 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Çıkar çıkmaz sıcak şurup dökülür. (Her ikiside sıcak olacak).
Daha önce bir şekerpare tatlısı daha vermiştim. Bu ondan daha hafif bir tatlı oldu. Bunda irmik yerine hindistan cevizi var ve hindistan cevizi çok da yakıştı.

12 yorum:

candan dedi ki...

iyi tatiller hülyacım
zeytinli ekmeğe bayıldım deneyeceğim.Şekerparede sevdiğim tatlılar arasında :)
sevgilerimle.Dönüşte görüşmek üzere:)))

berrince dedi ki...

İyi tatiller.
Sevgiler,

yemekvebiz dedi ki...

Hülya cım iyi tatiller, giderayak ne hos tarif bıraktın bize:) Ben yarın vakit olursa CAfe de yapacagım , yazarım yorumumu yine:)

Svgilerimle,
Figen

begüm dedi ki...

Hülya Hanım tadilatlatdan sonra iyi bir tatil hakkettiniz. Hindistancevizi çok seven biri olarak tarife bayıldım ve notumu aldım. Ellerinize sağlık...

Sevgiler
Begüm

mine dedi ki...

Hülya, enginarli pilavini denedim dün gece. Ne diyeyim, olmaz böyle bir sey! Damak tadima bu kadar uyan, bu kadar lezzetli bir pilav. Cok sevdim, tam yapmak istedigim, ama bir türlü tarifini ortaya cikaramadigim bir yemekti. Bundan sonra hafta bir, enginarli pilav iki :)
Eger dogru anladiysam, pilav demlendikten sonra servis tabagina ters cevriliyor degil mi? Ben de denedim ama, cikmadi benimki de. Bir de enginari gercekten bolca kullanmak lazim. Muhtesem bir lezzet.

Iyi tatiller, dönünce görüsmek üzere.

zeynepyemekbiz dedi ki...

Iyi tatiller olsun size.
Bu tarifi gecen gun Tv'de de yaptilar, irmik yerine hindistan cevizi kullanmalari degisik gelmisti. Siz denemissiniz bende deneyecegim kisa zaman icinde.
Ellerinize saglik.

SELİN ÇAĞLAYAN dedi ki...

Merhabalar.

Tarif çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Selin (www.selincaglayan.com)

Hülya YILMAZ dedi ki...

Kısa tatilden döndüm.
Candan ve Berrin teşekkürler.
Figen'cim yapınca sonucu bizimle paylaşırsın değil mi?
Begüm'cüm, hindistan cevizi çok yakıştı. Hatta şurubunu dökmeden önce eşim ve kızım birer tane kurabiye gibi yediler.
Mine'cim bende çok beğenmiştim. Bana göre başlıbaşına bir yemek. Yanına başka birşey istemez. Ama ters çevirirken dağılıyor. Teflon ve biraz derin tencerede yapmalı. Benim yaptığım tencere teflondu ama yayvandı.
Zeynep'cim, ben de bu tarifi müsvedde bir kağıda yazmışım. Aldığım kaynağı hep yazarım ama bunu yazmamışım. Bende muhtemelen TV'den yazmışımdır veya teyzemden almışımdır tarifi. Ama mutlaka dene. Özellikle şuruplu tatlı sevenler için ideal.
Selin'cim merhabalar. Sayfanı hemen ziyaret ettim ve çok başarılı buldum. Tebrikler.

damak tadı dedi ki...

Selamlar Hülyacım,

Ben sizin bu güzel tarifinizi denedim.Harika oldu,birazını şerbetsiz yedik çardakta.

Diğerlerinide annecik şerbetlemiş
çok güzel olduğunu söyledi.

Bu güzel tarifin ve sunumun için
teşekkür ediyorum.

Ellerine,gönlüne sağlık diyorum.

Sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

çok güzel görünüyor canım çekti birden. şekerpare denemem çok olmuştur ama bu kadar güzel yapamadım henüz..

Adsız dedi ki...

best regards, nice info » »

daimamutfak dedi ki...

Sevgili hülya, blogunda dolaşırken şekerparenin servis tabağı beni yıllar öncesine götürdü.Bir akrabamızın evlilik hediyesiydi o pasta takımı.Çok severek kullandım yıllarca.Sonrada kırıldılar..o yıllara gittim aniden.Teşekkürlerrrr...neriman