26 Temmuz 2006

Toprak kapta İnegöl Köfte


İnegöl Köfte tarifi evcini'nden . Denemenizi öneririm. Ben bu kez yayvan toprak kapta, fırında ve ızgara seçeneğinde pişirdim. Köftelerin bir tarafı kızarınca çevirip domates ve biberleri de ekledim. Fazlasını da şekil verip kaplara dizdim ve derin dondurucuya attım. Bir önceki yapışımda tepsiye dizip, ısıyı hem alttan hem üstten verip fırında pişirmiştim (alttaki fotoğraf).

Malzeme:
1 kg. dananın döşünden çekilmiş kıyma
Yarım su bardağı galeta unu veya evde kurutulup çekilmiş ekmek
Yarım su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı karbonat (silme)
1 yemek kaşığı limon suyu
2 adet orta boy soğan (rendelenmiş)
Yapılışı:
Kıyma, galeta unu, su ve tuz eklenerek iyice yoğurulur. Kapaklı bir saklama kabı içinde 24 saat buzdolabında dinlendirilir. Ertesi gün karbonatı ve limon bir bardağın içinde karıştırılarak kıymanın üzerine dökülür. Soğanlar da rendelenerek köftelere katılır.
Kıymalardan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır.. Şekil verilir. Saklama kabına dizilip akşama kadar tekrar buzdolabında dinlendirilir. Fırında pişirme tercih edilirse; 200 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişirilir. Köfteleri mangalda, elektrikli ızgarada ya da ızgara tavasında pişirebilirsiniz. Buzluktan çıkarılan köfteler çözdürmeden, hemen pişirilir.

12 yorum:

Nezaket dedi ki...

Hulya hanim, evcini nin tarifi ile bende nefis inegol kofteler yapiyorum artik ! Dediginiz gibi bende kizarma, izgara ve firinda denedim. Elinize saglik, donusunuzde gorusmek uzere, sevgilerimle

munevver dedi ki...

Hülya,güle güle git,güle güle gel..Benim de tatilim bu sene senin gibi azar azar bir kaç seferde gerçekleşiyor.
Gerçekten bu köfte çok güzel oluyor.Senin de Evcininin de ellerinize sağlık..
Güzel günler....

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ellerine sağlık inegöl köften harika olmuş.köftayi bende fırın ızgarada yaparım.

ayrıca kandilin mübarek olsun.herşey gönlünce olsun.

iyi tatiller.gönlünce eğlen.kendine iyi bak.öptüm.

damak tadı dedi ki...

Selamlar,
KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN.
Köfteleriniz çok güzel ve eminimki
bir o kadarda leziz olmuştur.Ellerinize,gönlünüze sağlık.

Sevgiyle kalın.

berrince dedi ki...

Kandiliniz mübarek olsun.

candan dedi ki...

hülyacım,bir bursalı olarak inegöl köfte yiyememekkk ahhh kader utansınn.
kandilinizide tebrk ederim.bu arada benim patlıcanı sevgili münevver yapmış şekli şemali orada belli tabi ben tembellikte tescilli olduğumdan bir türlü elim varmadı:)))
sevgilerimle.

zeynepyemekbiz dedi ki...

Elinize saglik, bu haftaki Yemekbiz'in yemek listesine koyacagim bu yemegi. Bilginiz olsun. Sevgilerimle.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Nezaket'cim İnegöl Köfte bizim evde de çok tutuldu.
Münevver'cim, bu yıl tatilimiz böyle parça parça oldu. Sana da iyi tatiller.
Sevgili Serpil,Damak Tadı ve Berrince sizlerin de geçmiş kandilin kutlu olsun.
Candan'cım, artık bu yemek olaylarına biraz daha girsen diyorum...
Zeynep'cim, benim bilmediğim bir şey mi var? Yemek listeniz nerede???

armeda dedi ki...

Hülya hanım merhaba çok güzel gözüküyor köfteler ellerinize sağlık ve iyi tatiller.Sevgiler..

damak tadı dedi ki...

TEŞEKKÜRLER,TEŞEKKÜRLER...

GÜL..

Sonia dedi ki...

Hmmmm. Bir Inegöllü olarak Inegöl Köfteye el atmakta gec mi kaldim?
Yok bende cok güzel Inegöl Köfte yaparim hem de tescilli. Bahcede misafirlere ikram ederim, yaninda taze domates biber dalindan. Sizleri de beklerim.
Hülyacim iyi tatiller yolunuz düserse ugramayi ihmal etmeyin. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ama ben evcini'ne giremiyorum ki. Yetki istiyor. Username ve password istiyor. Ne zaman boyle oldu bu site yavhu? Daha gecenelerde ne guzel girmistim oraya.
INCI