14 Temmuz 2006

Zeytinli Ekmek


Kahvaltı için ekmek makinesinde zeytinli ekmek yaptım. Çok da güzel oldu.
(tablespoon, teaspoon ve cup ölçüleri ekmek makinesinin içinden çıkan ölçeklerle verilmiştir.)
İşte tarifi:
Malzeme:
1,5 cup su
2 tablespoon zeytinyağı
2 teaspoon tuz
2 cup ekmeklik beyaz un
1,5 cup çavdar unu
½ cup soya unu
1,5 teaspoon kuru maya
bir kase çekirdekleri çıkartılmış siyah zeytin
½ tatlı kaşığı kekik
½ tatlı kaşığı toz kırmızı biber

Yapılışı:
Ekmek makinesinin haznesine sırasıyla su, zeytinyağı ve tuz konur. Sonra suyun hertarafını kaplayacak şekilde unlar dökülür ve makinenin 1 no.lu standart ekmek yapımı programı çalıştırılır. Yarım saat sonra ekmek makinesinin katkı maddeleri eklemek için uyarı düdüğü ötünce zeytin, kekik ve kırmızı biber eklenir. Kahvaltıda afiyetle yenir...

10 yorum:

ÖZNUR dedi ki...

ZEYTINI AILECEK COK SEVERIZ;BIRDE EKMEKTE DENEMEK LAZIM;EKMEGIN KOKUSU BURAYA KADAR GELDI MIS GIBI YANINADA CAY YEMEDE YANINDA YAT;PAYLASIM ICIN TESEKKÜRLER
HTTP77WWW:BLOGCU:COM:BAHARCICEGI

öznurhttp//www,blogcu.com.baharcicegi dedi ki...

aDRESTE YANLISLIK YAPMISSIM DÜZELTIYORUM HTTP//WWW:BLOGCU:COM:BAHARCICEGI

vintage biscuit dedi ki...

zeytin herseye cok yakisiyor
eline saglikkk

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili Öznur. Yorumun için teşekkürler. Sayfanı açamadım. http://www.blogcu.com/basakburcak böyle bir adres var, adı bahar çiçeği. Bu mu?
Vintage haklısın. Zeytin herşeye yakışıyor..

zeynepyemekbiz dedi ki...

ben ilk zeytinli ekmegi bir Kibris gezisinde yemistim o zamandan beri zeytin ayiklamaya firsatim oldukca yaparim, sizin olculerle deneyecegim. Zeytin ve kekik nasil guzel bir lezzet veriyor degil mi hamura, ellerinize saglik. Tarifinizi bu haftaki Yemekbiz gurubunun yemek listesine koyacagim bilginiz olsun.
Sevgilerimle

Hülya YILMAZ dedi ki...

Zeynep'cim memnuniyetle...

Ayse dedi ki...

Tarifte seker olmamasi dikkatimi cekti. Maya nasil aktif hale geciyor? Tarifinizi denemek istiyorum da emin olmak istedim bir eksik olmadigindan. Simdiden tesekkurler.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Ayşe, bir eksik yok. Bu çok sık yaptığım bir ekmek (zeytinli, zeytinsiz,..).
Evet kesinlikle şeker yok ve çok güzel bir ekmek oluyor.

ebo dedi ki...

tarifinizi oldukça beğendim,bu arada ekmek 700 gr.mı 900 gr. programında mı pişirilecek??

Hülya YILMAZ dedi ki...

merhaba ebo,
benim ekmek makinamda standart program var, o programı kullanıyorum.
Tarifi beğendiğine sevindim.