09 Ağustos 2006

cevizli ve krokanlı un helvası

Cevizli un helvasını teyzemde yemiştik. Çok beğendik ve tarifini almıştım. Ben bunu krokanla servis yapsam diye düşünüp un helvası kavrulurken bir taraftan da krokanı hazırladım.
İşte sonuç:



İşte tarifi:
Malzeme:
250 gr. margarin veya tereyağı (ben her ikisini eşit kullandım)
1 su bardağı ayçiçek yağı
4 su bardağı un
3 su bardağı şeker (ben bunu 2 bardak kullandım)
4 su bardağı süt
1 su bardağı dövülmüş ceviz
Yapılışı:
Teflon tencereye yağlar konur, eriyince un eklenir ve un pembeleşinceye kadar ağır ateşte kavrulur.
Un kavrulurken küçük bir teflon kasede (kasarol-sütlük) 1 su bardağı şeker eritilir. İçine kavrulmamış badem eklenir. Biraz çevrilip, şeker iyice eriyince ve karamelize olunca tezgah üzerine serilmiş yağlı kağıda dökülür. İyice soğuyunca hem şeker kısımları hem de bademler kırılır (ben pirinç havan döveceği ile kırdım).
Başka bir kapta şeker ve su iyice karıştılır ve yavaş yavaş una karıştırılır. Tencerenin kapağı kapatılarak kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir. Üzerine kağıt havlu kapatılır ve 10 dakika kadar demlendirilir. Dövülmüş ceviz eklenerek karıştırılır.
Sunumu size kalmış... İster benim yaptığım gibi küçük bir kasenin dibine önce krokan sonra un helvası koyup servis tabağına ters çevirin, isterseniz de önce biraz un helvası, araya krokan ve tekrar un helvası koyup tabağa ters çevirin, ya da un helvasını doğrudan kaşıkla şekil vererek servis tabağına alıp üzerine krokan serpin... Ama mutlaka krokanlı yapın...

9 yorum:

makbule dedi ki...

İLk yorumu ben yazayım bari Hülya'cığım.Oya' nın elinde muhteşem tabağı görünce o güzellik karşısında dondum.Lezzet desen tarif edilmesi zor.Ancak yiyen anlar.Enfes bir helva olmuş. ellerine sağlık komşum.

SELİN ÇAĞLAYAN dedi ki...

merhabalar :)

Beni linklerinize eklemişsiniz, teşekkür etmek istedim.

Ayrıca, bu ne muhteşem bir tatlı böyle? Ellerinize sağlık. Denemek isterim en kısa zamanda.

Sevgiler,

selin (www.selincaglayan.com)

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,inanılmaz güzel görnüyor krokanlar çok yakışmış çokta güzel bir his uyandırr yerken çıtır çıtır :) Ellerinize sağlık ..Offff Offf buna yummmy denmezde ne denir sevgilerimle

susam dedi ki...

Merhaba Hülya hanım bayılırım helvaya bide krokanlı olursa yenmezmi bu tatlı elinize sağlık görüntü ve sunumunuz çok güzel tarif için teşekkürler hoşcakalın.

Derya dedi ki...

Hülya Hanım, görüntü muhteşem. tadı da nefistir eminim. Helvayı da çok severim özellikle kış aylarında yemek isterim. Krokanda çok güzel bir fikir.Sevgiler
Derya...

tuhfe dedi ki...

Gercekten goruntusunden harika bir lezzet oldugu anlasiliyor. Ellerinize saglik.

Sevgiler.

limoncicegi dedi ki...

Selamlar,
Findik olayindan haberiniz var mi ? Kedili mutfaklar ve gelincik tarlasinin baslattigi bir cesit eylem. Ne de olsa findik ureticisine destek vermek gerek. Tarfinizi okurken hem destek vermek adina hemde farkli bir tat adina ceviz yerine findik koymayi dusundum. Sizce nasil olur ?

Hülya YILMAZ dedi ki...

Merhabalar sevgili blog arkadaşlarım. Teyzemei kaybettik. Bu nedenle, yine birkaç gün Ankara'da değildim ve yorumlara yanıt yazamadım.
Yorumlarını ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
Limon çiçeği, fınfık etkinliğini duyduğum gün Ankara'dan ayrılmak zorunda kaldım. Haklısın bu tarif fındık ile de çok güzel olur. Fındıkla başka bir tarif deneyip yazarım yine. Güncel bir konu olmuş, eyleme destek vermek isterim.
sevgilerimle,

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çok güzel olmuş,krokanlar da acaip güzel yakışmış yerken kıtır kıtır güzel bir tat bırakır ağızda.
Ellerine sağlık canım..

Sevgiler