27 Ağustos 2006

Direnita

Sıcak yaz günleri için serinletici ve hafif bir içecekle döndüm, uzun bir aradan sonra... Bunu bir arkadaşımda içip çok da sevmiştim. Geçen gün aklıma düştü ve tarifini istedim. Onlar da tarifini Diren Şaraplarının sahiplerinden almışlar. Diren şarapları ile yapıldığı için de ismi Direnita.
Malzeme:
1 bardak mahlep likörü şarabı
1 bardak beyaz sek şarap
1 bardak limon suyu (hazır limon sosu kullandım)
½ bardak vişne suyu (Dimes)
1 bardak elma suyu (Dimes)

Yapılışı:
Tüm malzemeler bir kaba konup karıştırılır ve derin dondurucuda 8-10 saat bekletilir. Bu süre sonunda içinde alkol olduğu için tam donmuyor ama kristalleşiyor. Servis yaparken tekrar karıştırıp bardağın yarısına kadar buzlu karışım konur ve üzeri elma suyu ile tamamlanır. Arzuya göre limon suyu, vişne suyu da kullanılabilir ama elma suyu ile daha güzel oluyor.

7 yorum:

susam dedi ki...

Merhaba Hülyacım aramıza hoşgeldin canım özlettin kendini soğuk bir içecekle geldin yaz günleri oldukca sıcak geçiyor gerçekten bu tarifi belki bababm için deneyebilirim eminim sever tadını teşekkürler tarif için güzel bir hafta diliyorum hoşcakal.Özge

Özgül dedi ki...

Merhabalar Hülya, en kisa zamanda deniyecegim tesekkürler paylasimin icin.
Sevgilerimle

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülyacım,
Harika bir hafta sana ve sevdiklerine diliyorum canım.
Bu harika bir icecek olmuş.Kuruyemişlerle de super olur sen bu işi iyi biliyosun canım:))
Eğer minicik kaldıysa deneyebilir miyim??İnan tam benlik.Ellerine gönlüne sağlık canım.Tarifi kim vermişse onlarında gönüllerine sağlık.

Sevgilerimle.
Gül

Papatya dedi ki...

Sevgili Hulya,
cok ilginc bir tarif.. yalniz mahlep likoru sarabi ne demek? Likor mu sarap mi? yoksa yanlis mi yazildi? :)
sevgiler
Papatya

Hülya YILMAZ dedi ki...

Susam'cım, ben hafif tatlı meyveli kokteylleri çok severim. bu da öyle ve buzlu bir içki. denemeni öneririm.
Özgül'cüm denersen, sonucunu da paylaşırsan sevinirim. ben beğendim ama bakalım herkes sevecek mi? di mi ya?
Sevgili Gül, buzlukta halâ biraz var. hemen ikram edebilirim.
Papatya'cım, yanlış yazılmadı. Ben de ilk olarak tarifi mahlep likörü diye almışım. Mahlep likörü yok ama mahlep likörü şarabı var dediler. Zaten bu tek başına da çok güzel bir içki.

Sonia dedi ki...

Hülyacim,
Ben nereden bulucam simdi mahlep likörlü sarabi? Ellerine saglik.
Sevgiler canim. Sonia...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sonia'cım, istiyorsan ben sana gönderirim...
sevgiler