03 Ağustos 2006

Çikolata soslu kek


Bu kek tarifi eski bir sofra dergisinden. Malzeme listesindeki margarin yerine ben zeytinyağı kullandım, biraz da ölçüleri değiştirdim.
Sonuçta güzel bir kek oldu.
Malzeme:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
½ su bardağı zeytinyağı
½ su bardağı kakao
1 yemek kaşığı neskafe
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un

Sosu için:
100 gr. bitter çikolata
1 küçük kutu krema (200 ml.)

Yapılışı:
Bildiğimiz usulde önce yumurta ve şeker, sonra tüm sıvılar birlikte çırpılır. Diğer malzeeler de karıştırılıp ilave edilir. Yağlanmış kalıba dökülür (23 cm. çapında yuvarlak ve ortası delik kalıp uygun oldu). Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 45-50 dakika pişirilir.
Fırından çıkartılınca 10 dakika kadar kalıpta bekletilip, servis tabağına ters çevrilir. Üzerine sos dökülür. (Ben kek bütünken sosunu dökemedim, çünkü bir kenarından bir dilim göz açıp kapayana kadar yok olmuştu!!!). Ben de dilimleyip servis yaparken sosunu döktüm.
Sosun hazırlanışı: Küçük bir kabın içine çikolata küçük küçük kırılır. Üzerine krema boşaltılır. Kısık ateşte çikolatalar eriyinceye kadar ara sıra karıştırılır ve kekin üzerine dökülür.

10 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Hülya cok guzel olmus, çikolata sos mükemmel duruyor tam kıvamında,

Ellerine saglık,
Figen

candan dedi ki...

hülyacımm merhaba
çikolataya hiç dayanamam:)))kokusuda mis gibi taaaa buralara geldi yeminle:)))
sevgilerimle

Hülya YILMAZ dedi ki...

Figen'cim gerçekten güzel oldu. Cafe'nde dene...
Candan'cım, eminim kokusu oralara gitmiştir. Pişerken çok güzel kokuyordu...

Nilüfer dedi ki...

Hülya Hanımcım merhaba, kekiniz çok güzel görünüyor, ye beni diye insanı tahrik ediyor ama ben bir müddet yediklerime dikkat etmek zorundayım yapınca yiyorsun ve kilolar geri geliyor. :)
Sadece seyredeceğim, ellerinize sağlık, sevgiler

munev dedi ki...

sevgili Hülya hanım epeydir ziyaret edemedim .cok güzel lezzetler eklemissin eline saglık.ahh su kilolar yüzünden yesek bile icimize sinerek yiyemiyoruz bu güzel lezzetleri.tekrar eline yüregine saglık sevgiyle kal..

armeda dedi ki...

Hülya hanım merhaba çikolatalı herşeye bayılırım enfes gözüküyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

damak tadı dedi ki...

Harika olmuş,şimdi canımız da çekti..mis gibi çikolata kokularıda sarmıştır mutfağı.Bizde hiç sevmeyenlerden olduğumuz için
şimdi birazdan çareler aramaya başlarız.Nerden nasıl ne alalım diye.Keşke şurdan bize uzatan bir el çıksa ortaya.)))

Selam ve sevgilerimizi gönderiyoruz arkadaşlarımla..


Ellerinize gönlünüze sağlık.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Nilüfer ne mutlu sana iradene hakim olabiliyorsun.
Münev'cim, çok haklısın. hem yapıp, hem yiyoruz, hem de sonradan pişman oluyoruz değil mi...
Arzu'cu, bol çikolatalı lezzetli bir kek oldu. çocuklarına yap seveceklerine eminim.
Damak tadı, belki günün birinde o da olur!!! sanal alemden gerçek aleme geçiş yani... benden de sana ve arkadaşlarına selam ve sevgiler...

susam dedi ki...

Merhaba Hülya hanım çikolata ve kek ikilisine bayılırım görüntüsü harika ellerinize sağlık ben bir dilim alabilirim henüz kiloyla ilgili bir sorunumda yok ama 2.dilimi almıyım geleceğim için iyi olmayabilir :) sevgiler gönderiyorum.Özge

damak tadı dedi ki...

Günaydın Hülyacım,
Yorumun için teşekkürler canım..
Ellerine sağlık.Sana katılıyorum
sushi konusunda.

Sevgiler