06 Ağustos 2006

Patates sufle

Bu tarif uzun zamandır tarif defterimden göz kırpıyordu. Bugün yaptım. Pek de güzel oldu. Ben köfte, salata ile birlikte servis yaptım ama çay servislerinin yanına da yakışır.
Malzeme:
4 orta boy patates
4 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı peynir
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
Patatesler soyulur ve cips gibi doğranır. Tuzlu suda bekletilir. Bu arada yumurta çırpılır. Sıvı malzemeler eklenerek tekrar çırpılır. Son olarak rendelenmiş peynir, kabartma tozu ve un eklenerek karıştırılır.
Patatesler süzgeçte süzülür ve fazla suyu kağıt havlu ile alınır. Küçük bir fırın tepsisine (ısıya dayanıklı cam kaplar hariç) yayılır. Üzerine karışım dökülür ve 175 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Kesilerek servis yapılır.

6 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Hülya cım eline sgalık.
Üstteki dilimin içi chesscake gibi olmus:) Cok yumusak belli.Ben bi ara benzer bir tarif yapmıstım ama benim tarifte un fazla gelmişti ve tok olmustu.

Cok guzel ,
sevgilerimle,
Figen

Nilüfer dedi ki...

Gerçekten de güzel görünüyor. Köfte yanına iyi fikir ben de yapayım, değişiklik olsun, kolaymış ayrıca...
Elinize sağlık... Sevgiler...

damak tadı dedi ki...

Selam Hülya Hn,
Çok güzel bir hafta diliyorum size ve sevdiklerinize..

Çok güzel gözüküyor sufleniz.Hem hafif hemde her yemeğin yanına yakışacak türden.Ellerinize sağlık
diyorum,başka ne denilebilinir ki bu görüntü karşısında.


Sevgiyle kalın

begüm dedi ki...

Hülya Hanım

Ne kadar hoş olmuş sufleniz görünüm de çok iştah açıcı, ellerinize sağlık...

Sevgiler

Begüm

Hülya YILMAZ dedi ki...

Figen'cim, söylediğin gibi yumuşak oldu. Bir de bu ölçü ile dene...
Nilüfer'cim, çok kolay ve hafif. Kalanını da ertesi gün mikrodalgada ısıttım yeni pişmiş gibi oldu.
Sevgili damak tadı, güzel dileklerin için teşekkürler.
Begüm'cüm, senin güzel yemeklerinin yanında lafı mı olur...

selin çağlayan dedi ki...

Harika görünüyor. Denemek istiyorum acilen.

ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim :)

sevgiler,

selin (www.selincaglayan.com)