15 Eylül 2006

Fındıklı Kurabiye


"Kedili Mutfaklar" ve "Gelincik Tarlası" bloglarının önerisi ve girişimi ile başlayan "Fındık Fındık" etkinliğine son gün (yoksa geç mi kaldım?) bir kurabiye tarifi ile katılmak istiyorum.
Fındık projesine gönderilen tariflerle bir kitap yayınlanacak ve kitabın geliri çocuklara yardım amaçlı kullanılacak. Bu nedenle mutlaka katılmalıydım...
Bloglararası yemek etkinliklerine de bugüne kadar hep katılmak istedim ama bir türlü fırsat bulamamıştım. "Fındık Fındık" etkinliğine ise mutlaka özgün, kendime ait bir tarifle katılmak istiyordum, bu nedenle de geciktim.
Aslında amacım "fındıklı beze" denemekti. Yumurtanın akları ile şekeri çırptım ama fındıkları ekleyince kıvamı istediğim gibi tutmadı. Ben de buna hemen yumurtanın sarılarını, tereyağını ve tarifte geçen diğer malzemeleri ekleyip kurabiyeye dönüştürdüm. Sonuç başarılı. Hatta çok başarılı. O halde gönül rahatlığı ile "Fındık Fındık" etkinliğine tarifimi gönderebilirim. İşte kurabiyenin yapılışı:

Malzemeler:
4 yumurta
1 ¼ su bardağı toz şeker
150 g. erimiş tereyağ
1 su bardağı çekilmiş fındık
1 yemek kaşığı nescafe
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un
Yapılışı:
Önce sıvı malzemeler iyice karıştırılır. Diğer malzemeler eklenir. Un kontrollu bir şekilde konarak oldukça yumuşak bir hamur yapılır. Bu arada fırın 175 derece ısıtılır.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır, yuvarlatılarak yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. İçine bir tatlı kaşığı reçel suyu karıştırılmış yumurta sarısı iyice birbirine yedirilerek kurabiyelerin üzerine sürülür ve her kurabiyeye bir fındık yapıştırılır.
Önceden ısınmış fırında pişirilir.

Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

14 yorum:

armeda dedi ki...

Hülya hanım merhaba kurabiye nescafeli,limon aromalı nefis olmştur ama hani resmi:))görüntüsünüde merak ettim ellerinize sağlık sevgiler..

Hülya YILMAZ dedi ki...

Arzu'cum, sanırım bloggerda bir sorun var. Kaç kez denedim ekleyemedim. Geçtiğimiz kış bir ara yine olmuştu.
Ara ara deniyorum. Elbet başaracağım:))
Kurabiye çok güzel oldu.. Hatta şu anda çayımın yanında bir tanesi duruyor...

yelda aksu dedi ki...

resmini de sabirsizlikla bekliyorum, ellerine saglik canim..

zeynepyemekbiz dedi ki...

benim zipzipin en sevdigi kurabiyelerden olmus. cok guzel gorunuyorlar, malum yarin okullar aciliyor, anaokuluna gidince beslenme cantasi olayimiz var. Senin kurabiyelerden yapip koyacagim, tesekkurler.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Yelda, nihayet resmini ekleyebildim. teşekkürler.
Zeynep'cim, zıpzıp'ın beğeneceğine eminim. içinde bol fındık olduğu için hem faydalı hem de lezzetli bir kurabiye oldu. Fındıkları iyice çektiğim için ağıza tane olarak da gelmiyor.
Zıpzıp da artık okul yaşamına adım attı. Şimdiden başarılar:)))

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Yelda, nihayet resmini ekleyebildim. teşekkürler.
Zeynep'cim, zıpzıp'ın beğeneceğine eminim. içinde bol fındık olduğu için hem faydalı hem de lezzetli bir kurabiye oldu. Fındıkları iyice çektiğim için ağıza tane olarak da gelmiyor.
Zıpzıp da artık okul yaşamına adım attı. Şimdiden başarılar:)))

Hale - Nurdua dedi ki...

Hulyacim merhaba,

Mesajinicin tesekkur ederim ben sana haber verdim saniyordum. Siteyi tasidim yeni adresim http://www.soframiz.com
eger bu siteyi eklersen sevinirim. Bu arada bugun kayinvalidemin gonderdigi findiklari nerelerde kullanirim diye dusunuyordum findikli kurabiyeni gorunce tarifini yapmaya karar verdim ellerine saglik canim, kendine iyi bak optum..

Defne dedi ki...

Hülyacıgım, tarif cok guzel, kurabiyeler nefis gorunuyor. Ellerine saglık.

Halletmem gereken bazı işler kaldı, onları da bir düzene koyayım, görüselim artık degil mi?:)

defneden_blog@yahoo.com

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Kurabiyen aromalı aromalı befis olmuştur şimdi canımızda çok çekti inan.Özellikle bir arkadaşımız onlardan isterim diye tutturdu bakalım ne yapacaz.)) Ellerine sağlık canım paylaşımın için..

Sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.Sevgiyle kal..

şule türel dedi ki...

sevgili Hülya Ekmek Kokusuna yorum bırakamıyorum e-mail adresi de görünmüyyor kendisini kutlamak istiyorum. İletirsen sevinirim.Bu arada bir de şiir blogu açtım öncelikle yayımlanmış şiir kitaplarındaki şiirlere yer vereceğim. www.blogcu.com/zamaninrengi

şule türel dedi ki...

"şiir kitaplarındaki" değil tabii "şiir kitaplarımdaki" düzeltiyorum.

akçahan dedi ki...

İlk etapta sevdiğim tatlılardan olan şekerpare sandım, çay fincanı ve tarif durumu aydınlattı. Ellerine sağlık meslektaşım.

sevin doğan dedi ki...

Hülya hanım merhabalar.
Kurabiye resmini görünce birden GELENEKSEL ANNE KURABİYESİ sandım:))) Hani vardır ya; annelerimiz yapardı.:) Onu arıyordum ben sitelerde. Ama sizin tarifinizi okudum. Bu bayram camın önünde oturup kahvemi içerken, yanında kurabiyelerinizden olacak. Haberiniz olsun. Ellerinize sağlık. Eminim süper olacaklar. Yorum yapacağım.:)))

Sevgiyle, sağlıkla kalın.
Sevin Doğan

Serap dedi ki...

Sevgili Hülya Heyecan ve özlemle beklenen kutsal Ramazan Bayramı geldi, hoşgeldin. Mübarek bayram ulusumuza sağlık, huzur, mutluluk, bolluk ve bereket getirsin. Hayırlı bayramlar dileğiyle.Sevgilerle- Serap