26 Eylül 2006

Hindistan Cevizli Tatlı

Uzun zamandır ara verdiğim bloğuma bugün sütlü bir tatlı ile döndüm. Yapımı kolay, hindistan cevizi sevenler için leziz ve hafif bir tatlı.

Malzeme:
1 lt. süt
2 kahve fincanı mısır nişastası
2 kahve fincanı toz şeker
2 kahve fincanı hindistan cevizi

Yapılışı:
Bütün malzemeler karıştırılıp ocakta koyu muhallebi kıvamında pişirilir. Su ile ıslatılmış cam bir kaba dökülür. Buzdolabında soğutulur. Keserek servis tabağına alınır. Üzeri farklı malzemelerle süslenerek servis yapılabilir.
Ben biraz toz şekeri teflon bir kapta karamelize edip, yağlı kağıda döktüm. Donunca kırıp, tatlının üzerine serperek servis yaptım.

14 yorum:

Hanife dedi ki...

Hmm, harika gorunuyor..
Ellerine saglik Hulya.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Hindistan cevizini çok severim. Hafta da bir koko yapıyorum. Senin reçete de çok güzel görünüyor. Deneyeceğim... Sana ve ailene hayırlı, huzurlu, bereketli Ramazanlar diliyorum.
Sevgiyle kal

munevver dedi ki...

Sevgili Hülya,ne güzel bir tatlı bu.Hem de yağ yok.Hindistan cevizini çok severim.Hemen denemeliyim.Eline sağlık.

akçahan dedi ki...

Çok harika görünüyor, ellerine sağlık.

bocuruk dedi ki...

Sevgili Hülya,
Tam ramazana uygun hafif bir tatlı. Ellerine sağlık...

yemek vakti dedi ki...

Hülyacim, ellerine saglik!
Cok hos ve lezziz görünüyor!

Sevgiler

menekse dedi ki...

Uzun bir aradan sonra merhaba. Nerdeyse unutuyordum blog ziyaretlerimi. Ne guzel pogacalar borekler yapmissiniz, hepsi cok nefis gorunuyor. Bu hindistan cevzli tatliyi da cok begendim en kisa zamanda deneyecegim.
Sevgiler.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili blog arkadaşlarım, tatlıyı beğendiğinize sevindim. Bu hem yapımı kolay, hem de güzel bir tatlı. Münevver'in dediği gibi içinde yağ da yok. Ramazan için ideal. Üzerine de karamelize şeker yapmayı çok seviyorum. Bunu bazı pasta süslemelerinde de kullanıyorum. Önceden döküp beklediğinde ise bu şekerler eriyor ve krem karamel havasında oluyor.
herkese sevgiler, sağlıklı Ramazanlar...

candan dedi ki...

Hülyacım,
hindistan cevizini çok severim ,hemen yapacağım ayrıca sütü sevmeyen bir kişi olarak bu tatlıdan kalsiyumumu da alırım teşekkürler

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Nefis gözüküyor ellerine sağlık canım.Karamelize şeker de ayrıca renk katmış tatlına,tadı mükemmel olmuştur şüphem yok.Şimdiden sulanmaya başladım tatlına,bakalım akşama kadar nasıl bekyeceğim..Sevgiyle kal..

Tuz ve Biber dedi ki...

merhaba,
Sitendeki tarifler www.gurme.net in sayfasında senden izin alınmadan kelimesi kelimesine yayınlanmakta bilmem haberin var mı? Biz diper bloglar olarak tepkimizi dile getirdik ama işi otomatiğe bağlamışlar link aldıkları siteye ne zaman yeni bir tarif eklense onların sayfasında birebir resimleriyle birlikte çıkmakta..Düpedüz hırsızlık üstelik reklam da aldıkları için bir de para kazanıyorlar..Buna engel olabilmenin tek yolu Settings diyorsun, site feed'i seciyorsun, publish site feed var, onu eger NO secersen kapaniyor, bir diger opsiyon da kisa ozet vermek, onun icin de publish site feed yes'te kalacak, sen bir altindaki descriptions'u short sececeksin. Nasil tutmak istiyorsan.
http://gurme.net/Index.php?paged=6 ya girince site sahipleri ile girdiğimiz polemiği görebilirsin

armeda dedi ki...

Hülya hanım merhaba hem pratik hemde leziz ellerinize sağlık hayırlı ramazanlar sevgiler...

pastacipapatya dedi ki...

hülya hanım merhaba,

ben bu tarifi 2 kez yaptım..ellerinize sağlık muhteşemdi...çok hafif ve leziz...
yiyenlerde çok beeğndi....teeşkkür ederim bu tarifi bizimle paylaştığınız için....
ben 2ci yaptığımın altına muz döşedim..fikir açısından yazayım istedim....
sevgimle,