19 Eylül 2006

Mercimekli Poğaça


Çocukların okuldan gelince severek atıştırdıkları, yapımı kolay bir poğaça bu. Tarifi de şöyle:
Malzeme:
250 gr. tereyağı
1 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karbonat
4 su bardağı un
1 yumurta (akı içine, sarısı üzerine)

İç Malzemesi:
Mercimek (ölçmedim ama yaklaşık 1,5 su bardağı kadardı)
2 orta boy kuru soğan
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz, karabiber

Yapılışı:
Önce mercimekler iyice yıkanıp biraz su ile ağır ateşte haşlanmaya bırakılır.
Yağ, yoğurt, yumurta akı iyice karıştırılır. Diğer malzemeler eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. Hamurun üzeri örtülerek 10 dakika kadar dinlendirilir.
Mercimekler pişince fazla suyu süzülür. Bir tavada zeytinyağı ve yemeklik doğranmış soğan pembeleştirilir. Mercimekler eklenerek biraz daha kavrulur. Tuz ve karabiberle tadlandırılır.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır (21 adet çıktı). Tezgah üzerinde elle açılarak içine bir yemek kaşığı dolusu mercimekli iç konur ve kenarlarından kapatılarak kibrit kutusu şekli verilir.
Üzerine yumurta sarısı sürülürek önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirilir.

26 yorum:

bocuruk dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çok değişik ve çok güzel bir tarif. Kızım bugünlerde okul yemekhanesinin kalabalıklığından şikayet ediyor. Ve öğlenler için evden bir şeyler götürmek istiyor. Bu güzel bir alternatif olur . Ellerine sağlık.

ycurl dedi ki...

Hulya Hanim,
Ben mercimekli hersei cok severim. Ellerinize saglik. Bunu katiyag kullanmak yerine siviyag ile yapmak mumkun mudur acaba?

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Bocuruk hoşheldin sayfama. çocukların bu poğaçayı seveceğine eminim. Hem kolay, hem de çocukların hayır demeyeceği bir tad.
ycrl'cim, bizim evdekiler etoburdur. Herşeyi etli severler. ete en güzel alternatif ise mercimek. mercimekli yiyecekleri de çok seviyorlar. Yalnız bu poğaça katıyağ ile güzel oluyor. Zaten içinde kabarmasını sağlayacak bir çay kaşığı karbonat dışında başka bir şey yok. Yağ oranı biraz fazla haklısın ama, yağlı yiyecekler de leziz oluyor, di mi? Zaten yemekleri çok az zeytinyağı ile yapıyorum ve kızartmayı da çok çok ender yaparım. Arada sırada hamur işlerinde biraz yağ fazla kaçıyor işte. Ben bu mercimekli içi yufka börekte de kullanıyorum.Yufkayı zeytinyağı-su karışımı ile yumuşatıyorum. İki kat yufkadan üçgenler kesip sigara böreği gibi sarıyor ve fırında pişiriyorum. İstersen öyle dene.
Sevgilerimle,

candan dedi ki...

HÜLYACIM BU TARİFİNİZ TAM BENLİK ,BAYILDIM İLK FIRSATTA YAPACAĞIM ÇÜNKÜ PROTEİNİ ANCAK BÖYLE KURU GIDALARDAN ALABİLİYORUM
BU ARADA ANE ANNE OLDUM BİLE BİR BLOGGER TEST BİR DE BLOGCU AÇTIM VALLAHİ KAPTIRDIM GİDİYORUM NE DERSİNİZ:)))
SEVGİLERİMLE

zeynepyemekbiz dedi ki...

Merhaba
bende mercımek severlerdenım
herseye yakısıyor degılmı, zıpzıpa bende pogaca veya sıgara boregı seklınde yedırıyorum.
Afıyet olsun ,ellerıne saglık.

Defne dedi ki...

Yagını azaltmak kaydıyla bayılarak deneyecegim bir tarif. Nefis bir goruntusu var, ellerine saglık. Bu arada haklısın, lezzetini veren de yag:)

yesim dedi ki...

merhaba hülya hanım,
bu çok güzel bir tarif evde bekleyen çocuk yok ama bir ablam var. ona göre çok ideal ve lezzetli ellerinize sağlık.

benim bir resim küçültme problemim vardı ama artık çözüldü.

sevgiyle YEŞİM

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Merhaba, hayırlı bir kış diliyorum.
Hazır yufka ile mercimekli börek yapıyordum, bunu da deneyeceğim. Ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

munevver dedi ki...

Sevgili Hülya,mercimek bizim evde sık pişirilir.Ben de yeni yaptım.daha yayınlamadım.Benim yaptığım mayalı.Gerçekten çocuklar için çok besleyici oluyor.Bizim oğlanlar küçükken daha sık yapardım.Ellerine sağlık.Şekilleri de pek güzel olmuş.

Sonia dedi ki...

Hülyacim, mercimekli pogacalar harika görünüyor. Ilk firsatta ben de deneyecegim. Sizin bahce nasil gidiyor. Biz sil bastan dizayn ettik bahceyi. Beyaz dut meyve vermediginden, mirabelle de yalnis yere dikilmis oldugundan kislik odun oldular.
Sevgiler Sonia...

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, elinize saglik cok guzel olmus.

şule türel dedi ki...

hımmmm nefis görünüyor!

evperisi dedi ki...

Sevgili Hülya;
Ben hazır yufkadan yapardım mercimekli böreğimi lakin bunuda en kısa zamanda deniycem...
Hoş bir alternatif oldu benim için ellerine sağlık...

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Hem besleyici hemde pratik bir poğaça olmuş ellerine sağlık.Kimbilir fırında pişerken nasıl kokular dağıtmıştır etrafa işte o kokuların hastasıyım ben.))
Ellerine sağlık canım,resimlerin de çok şık olmuş şekerim..

Sevgiyle kal..

akçahan dedi ki...

Bugün kızımın öğretmeni geldi ziyaretimize mercimekli köfte vardı yaptıklarımız arasında, mercimekli poğaçayı görünce hazır mercimek haşlamışken kalanla yapalım diyorum, ellerine sağlık, sevgiyle kal.

susam dedi ki...

Merhaba Hülyacım inan hiç aklıma gelmemişti mercimekli poğaça eminim tadı harika olmuştur mercimeğin lezzetine bayılırım mercimekli böreği çok sık yaparım bir günde senin tarifini deniycem.Eline sağlık hayırlı ramazanlar diliyorum.Özge

Sonia dedi ki...

Sevgili Hülya,
hayirli ramazanlar diliyorum. sevgiler sonia...

candan dedi ki...

hülaycım,
hayırlı ramazanlar diliyorum sevgilerimle

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Bereketiyle donatan ramazan ayını mübarek olsun.

nalan dedi ki...

Hayırlı ramazanlar dilerim.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Blog arkadaşlarım, orumlarınız için teşekkürler.
Hepinize, herkese hayırlı Ramazanlar dilerim.

tuhfe dedi ki...

Ellerinize saglik. Hayirli Ramazanlar diliyorum.

Adsız dedi ki...

Su gunlerde ben de yesil mercimegi cok kullaniyorum makarna,Kalbim mercimekte kaldi koftesi gibi ... Bircok blog arkadasimizda da mercimekli tarifler var. eger ayin etkinligi "Ye Yesil Mercimek" olsaydi sIkintimiz olmazdi saniyorum. Pogacanin hamuru da agizlara layik gorunuyor...Ellerinize saglik

Hanife dedi ki...

Ellerine saglik Hulya'cigim,
Pogacaar oruclu oruclu pek guzel gozuktuler gozume:)
Hayirli Ramazanlar..

Hülya YILMAZ dedi ki...

Tuhfe'cim sana da hayırlı Ramazanlar.
Sevgili Lama, hoşgeldin sayfama...
Hanife'cim sana da hayırlı Ramazanlar. Ege için yaparsın belki...

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım
Yukarı yorum yazacaktım fakat tıklayacak bir yer bulamadım evirdim çevirdim nafile.))Bende buraya yazmaya karar verdim.Ekmekleri tıpkı bizim gibi yapmışın bizlerde de sık olmasa da ara ara akşmaları kahvaltı yanına yapılır afiyetle severek yeriz.Karides güvecin tek kelime ile harika görünüyor canım ellerine sağlık.Çok da severim,arada balıkçı akrabalarımızdan gelir,gelince hepimiz bir araya toplanıp hem haşlamasını,ızgarasını ve güvecini yaparız.Görünce çok canım çekti inan..Tekrar ellerine ve gönlüne sağlık canım.Afiyetler olsun,sevgiler..Gül