11 Eylül 2006

Paskalya


Çocukluğumdan beri paskalyayı çok severim. Ama pastane paskalyasını... Daha önce evde yapılmış yedim, hatta bir kez de kendim yaptım ama pastanelerin paskalyası gibi olmadığı için beğenmedim.
Bu paskalya tarifi "star tv /yemek saati" programından. Denedim ve çok beğendim. O halde paylaşabiliriz...

Malzeme:
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 paket kuru maya
1 çay bardağı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
3-4 tane damla sakızı

Üzeri için:
1 çorba kaşığı kuş üzümü
1 çorba kaşığı marmelat veya reçelin tanesiz kısmı
1 yumurta sarısı
file fındık

Kuru malzemelerin hepsi bir kapta harmanlanır. Süt, sıvıyağ ve yumurta iyice karıştırılıp (veya çırpılıp) kuru malzemelerin ilavesiyle hamur yapılır. Hamur 10-15 dakika kadar mayalanması için beklenir. Tekrar yoğurulup 3'e bölünür. Her hamur uzun şeritler halinde yuvarlanıp tekrar 3'e bölünür ve saç örgüsü şekli verilir (ortaya doğru bombeleştirilir).
Yumurta sarısı ve marmelat fırçayla iyice karıştırılarak paskalyaların üzerine sürülür. Kuş üzümü ve file fındık serpilir. Tepsi mayasının gelmesi için 20-30 dakika kadar daha beklenir. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir.
Çayın yanında afiyetle yenir.

Püf noktası: Damla sakızı birçok tatlıda kullanılıyor. Dövülürken kolayca ufalanması için, biraz toz şeker ekleyip birlikte dövün. Daha kolay olacak ve yapışmayacakdır.

6 yorum:

armeda dedi ki...

Hülya hanım merhaba gerçekten hazır gibi duruyorlar ellerinize sağlık bende denemeliyim sevgiler..

Mutfakta Zen dedi ki...

Hülya'cigim,
www.iskenderiye.com sitesinin alt sitesi olan www.gurme.net haziran 2005’ten beri sitelerimizde yazdigimiz tüm yazi ve resimleri (bir bes on degil çogumuzun. Sen de buna dahilsin!) oldugu gibi sitesine kopyaliyor ve bunu daha çok okur çekmek, dolayisiyla daha çok reklam almak için yapiyor. Bunu tesadüfen farkettim ve hemen sitemde duyurdum. İstersen www.mutfaktazen.blogspot.com da ayrintilar var. Sikayetimi info@iskenderiye.com adresine bildirdim, yazdigim mektubun örnegini de bir önceki yazimda verdim. Lütfen hem sitelerimizde yeni birer yaziyla (otomatik olarak alindigina göre bu yazilar da kendi sitelerinde çikacak ve kendi hirsizliklarini kendi sitelerinde duyurmalarini saglayacaktir) durumu bildirelim, hem de ilk gününden itibaren tüm yazilarimizin sitelerinden çikarilmalarini isteyelim. Destegin için tesekkürler,
Tijen
(Okurlarimizdan ricam yukarida verdigim info ile baslayan internet adresine sizlerin de sikayetlerinizi iletmeniz. Ben tüm site sahiplerine ulasamayabilirim ama ne kadar kalabalik olursak o kadar güçlü oluruz.)

Meleğin Dünyası dedi ki...

Merhabalar ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar.Mutlaka deneyeceğim.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Arzu, çocuklarına yapmalısın bu paskalyadan. seveceklerine eminim.
Tijen'cim, uyarın için teşekkürler. ben de hemen bir post yazdım ve mesaj gönderdim. umarım yaptıkları hatanın farkına varırlar. Güç birliği oluşturulması konusunda hem fikirim.
Sevgili Melek, denemeni öneririm.
Sevgilerimle,

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, ben de basarisizlikla sonuclanan birkac denemeden sonra birakmistim Paskalya cörekleri ile ugrasmayi. Simdi bana cesaret verdin tarifinle, haydi bir daha deneyeyim.
Sevgiler

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Ne kadar güzel olmuşlar,üstelik harika gözüküyorlar.Ben bir kaç sefer denemiştim çok başarısız olmuştum canım.(( Senin tarifini bende aldım şimdi en kısa zaman da denemyi düşünüyorum.Ellerine sağlık,sevgiyle kal daima..